آیت‌الله منتظری: از مریدان آقای خامنه‌ای هستم +عکس

کد خبر: 914669

آیت‌الله خامنه‌ای از دی ماه سال ۵۸ تاکنون، حدود ۲۴۰ مرتبه نماز جمعه در تهران اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت محسوب می‌شوند.

آیت‌الله منتظری: از مریدان آقای خامنه‌ای هستم +عکس

خبرگزاری فارس: اولین نماز جمعه تهران پس از انقلاب در پنجم مردادماه ۵۸ و توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد و ایشان در شهریور ماه رحلت کردند و پس از ایشان، آیت‌الله منتظری از سوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه تهران منصوب شدند، اما ایشان نیز به دلیل نقل مکان ایشان به قم از سمت خود استعفا داده و در ۲۴ دی‌ماه ۱۳۵۸ حضرت امام طی حکمی آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان سومین امام جمعه تهران منصوب کردند.

سرانجام جمعه، ۲۸ دی‌ماه فرا رسید و اولین نمازجمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. در ابتدای نماز، مرحوم آیت الله منتظری سخنانی را در باب اهمیت نمازجمعه بیان می‌کنند و در نهایت، امام جمعه‌ی جدید را اینگونه معرفی می‌کنند:

آیت‌الله منتظری: من هم یکی از مریدان آقای خامنه‌ای هستم

«حال که من نتوانستم در خدمت شما باشم، برادر مجاهد ما حضرت حجت‌السلام و المسلمین آقای خامنه‌ای، که هم از لحاظ علمی و هم عملی مورد تأیید امام و همه‌ی دوستان هستند، به امامت نمازجمعه برگزیده شده‌اند.

من هم یکی از ارادتمندان به ایشان هستم و اگر من خطیب نیستم، ایشان خطیب هستند و خطابه یکی از ارکان نمازجمعه می‌باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای از دی ماه سال ۵۸ تاکنون، مجموعاً حدود ۲۴۰ مرتبه نماز جمعه‌های تهران را اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت محسوب می‌شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز خطبه‌های خود را با سپاس از امام امت آغاز کرده و می‌فرمایند: «و آن گاه سپاس از امام این امت، از آن دست معجزه‌گر، از آن حنجره‌اى که غریو الهى را در سراسر آفاق این کشور و در سراسر کشورهایى که مستضعفان جهان در آن زندگى مى‌کنند، با مَنشى پیامبرانه آن چنان استوار و کوبنده سَر داد که تاریخ نظیرش را جز در بعثت‌هاى پیامبران به یاد ندارد؛ و سپاس از امام امت، از این‌که سخنگوى این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسى قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است. «اللّهم انّ هذا مقام اولیائک و احبّائک» این مسند اولیاى بزرگ خداست، این مسند صالحان و شایستگان است.» [۱][۱]-http://www.imam-khomeini.ir/fa/n۱۴۳۵۳/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد