واکنش ها به جنایت تازه بیروت /واکنش سازمان ملل به حملات اسرائیل به ضاحیه

کد خبر: 1316157

جنبش انصارالله یمن جنایت تازه رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت را که چندین شهید و زخمی بر جای گذاشته است، به شدت محکوم کرد.

واکنش ها به جنایت تازه بیروت /واکنش سازمان ملل به حملات اسرائیل به ضاحیه

«محمد عبدالسلام» سخنگوی نبش انصارالله یمن در سخنانی در این باره تاکید کرد: ما حمله تجاوزکارانه اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم و بار دیگر بر حمایت یمن از لبنان و مقاومت اسلامی دلیرانه آن در برابر این استکبار اسرائیل که هیچ محدودیتی را نمی‌شناسد، اعلام می‌کنیم.

طبق گزارش شبکه المسیره، محمد عبدالسلام اظهار کرد: ما ادامه سرپوش گذاشتن آمریکا بر جنایات رژیم تروریستی خود تحت شعارهای امنیت و ثبات مردم منطقه را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: حمله جدید به ضاحیه جنوبی بیروت که پس از کشتار خونین پیجرها رخ داد، باید مردم منطقه را به عمل کردن به مسئولیت‌هایشان مجاب کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی به وسیله یک جنگنده اف-۳۵ یک ساختمان را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان در این باره اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی اسرائیل به بیروت تا بدین لحظه ۹ نفر شهید و ۵۹ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که حال هشت تن از مجروحان وخیم است./ایسنا

حماس: حمله به بیروت جنایت جنگی است

جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، این اقدام را یک جنایت جنگی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما تجاوزات وحشیانه تروریست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی جدید در چارچوب سلسله جنایات رژیم اشغالگر، نقض حاکمیت لبنان و تشدید تجاوز می‌دانیم.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، حماس تاکید کرد: آنچه کابینه رژیم اشغالگر انجام می‌دهد، جنایات جنگی بوده و نیازمند اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن آنها و پاسخگویی عاملان آن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دستان برادران خود در حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان را می‌فشاریم و بر همبستگی کامل خود با آنها تاکید و از مواضع شجاعانه آنها قدردانی می‌کنیم. ما همچنین از اصرار برادرانمان در حزب‌الله برای همسویی با ارزش‌های ملی، مذهبی و انسانی با ادامه نبرد برای حمایت از مردم غزه تمجید و قدردانی می‌کنیم.

حماس در این بیانیه اضافه کرد: رژیم اشغالگر فاشیستی در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهد بود و مقاومت با از بین بردن پروژه صهیونیستی در منطقه به راه آزادی آن ادامه خواهد داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی به وسیله یک جنگنده اف-۳۵ یک ساختمان را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان در این باره اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی اسرائیل به بیروت تا بدین لحظه ۹ نفر شهید و ۵۹ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که حال هشت تن از مجروحان وخیم است.

دمشق: حمله به بیروت تهدیدی برای کل منطقه است

سوریه تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و غرب از این حملات را به شدت محکوم و تاکید کرد که رژیم اشغالگر با این جنایات وحشیگری و انحراف آشکار خود از انسانیت و مشروعیت بین‌المللی را تایید می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی نژادپرست به کشتار مردم در مناطق مختلف منطقه به ویژه در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان ادامه می‌دهد و امروز جهان شاهد تجاوزی دیگر ازسوی این رژیم احیه جنوبی بیروت بود که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شد.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، در این بیانیه آمده است: این حملات پس از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی نژادپرست با هدف قراردادن سیستم ارتباطات غیرنظامی لبنان صورت می‌گیرد که طی آن هزاران لبنانی کشته و زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایات، وحشیگری و دوری آشکار خود را از انسانیت و مشروعیت بین‌المللی نشان می‌دهدِ چراکه این جنایات، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

دمشق در ادامه ضمن تمجید از عملکرد مقاومت اسلامی لبنان بر ایستادگی سوریه در کنار ملت و مقاومت لبنان تاکید کرد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه هشدار داد که این جنایات یک خطر برای منطقه محسوب می‌شود.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی به وسیله یک جنگنده اف-۳۵ یک ساختمان را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان در این باره اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی اسرائیل به بیروت تا بدین لحظه ۱۲ نفر شهید و ۶۶ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که حال ۹ تن از مجروحان وخیم است.

واکنش سازمان ملل به حملات اسرائیل به ضاحیه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه این سازمان پس از حملات اسرائیل به بیروت بسیار نگران است، از همه طرف‌ها خواست تا نهایت خویشتنداری را به کار گیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه این سازمان پس از حملات اسرائیل به بیروت بسیار نگران است، از همه طرف‌ها خواست تا نهایت خویشتنداری را به کار گیرند.

 وی تاکید کرد: بسیار نگران تشدید تنش در خاورمیانه‌‌ از جمله حملات مرگباری که امروز در بیروت اتفاق افتاد، هستیم. از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که فورا تنش‌ها را کاهش دهند.

واکنش جهاد اسلامی به تجاوز صهیونیست‌ها به جنوب بیروت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تجاوزات خائنانه دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق مسکونی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش جهاد اسلامی  فلسطین اعلام کرد تجاوزات خائنانه دشمن صهیونیستی به  ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق مسکونی را به شدت محکوم می کنیم.

این جنبش تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با ادامه دادن به جنایات خود قصد دارد لبنان را به یک جنگ تمام عیار و همه جانبه بکشاند و شروط خود و در راس آنها متوقف کردن جبهه پشتیبانی از فلسطین را بر این کشور تحمیل کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد