سردار ظهیری: زنان پلیس مسئولیت‌پذیرتر از مردان هستند

کد خبر: 977486

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ۸۳ درصد پرونده‌هایی که به مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها ارسال می‌شود، به صلح و سازش ختم می‌شود.

سردار ظهیری: زنان پلیس مسئولیت‌پذیرتر از مردان هستند

خبرگزاری مهر: سردار کیوان ظهیری با اشاره به نقش پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم ایفا می‌کند. تشکیل پلیس زن ضرورتی بود که بنا به تدبیر ایجاد و هم اکنون در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران شرح وظایفش همانند مردان است، یعنی همان وظایفی را که مردان برعهده دارند، افسران و درجه داران زن نیز برعهده دارند.

پلیس زن همان مأموریت‌های پلیس مرد را برعهده دارد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: خانم‌ها در دستگیری مجرمان، بدرقه متهمان زن، بازجویی و … وظیفه دارند که البته نقش خود را به خوبی انجام می‌دهند.

به گفته وی، مسئولیت پذیری زنان بیشتر از مردان بوده و وظایفشان را بدون کم و کاست انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از نقش‌های پلیس زن حضور در مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها است که به دلیل همین حضورِ بانوان، ۸۳ درصد پرونده‌هایی که به مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها ارسال می‌شود، به صلح و سازش ختم می‌شود.

ارجاع ۱۳۱ هزار پرونده به مددکاری کلانتری‌ها

ظهیری افزود: در ۱۱ ماهه امسال از مجموع ۱۳۱ هزار پرونده که به دوایر مددکاری ارجاع شده است، ۱۰۹ هزار پرونده به سازش منجر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از این تعداد ۲۴ هزار پرونده مربوط به مشکلات خانوادگی و ۶۲ هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری بوده است.

ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج به ۱۶۷ زوج

وی با اشاره به مشاوره‌های قبل از ازدواج که در کلانتری‌ها ارائه داده می‌شود، گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۶۷ هزار نفر به دفاتر مشاوره مراجعه و مشاوره‌های پیش از ازدواج را دریافت کرده‌اند.

ظهیری در پاسخ به این سوال که آیا بانوانی که در این مراکز حضور دارند از تجربه و تحصیلات کافی بهره‌مند هستند یا خیر، اکثر بانوانی که در این مراکز انجام خدمت می‌کنند، مدارک عالی داشته و از آموزش و تجربه لازم در حوزه مشاوره و مددکاری برخوردار هستند.

حضور زنان پلیس در پلیس تخصصی اطفال

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، پلیس به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا‌ها است و به همین منظور در نقاط حساس و کلیدی کلانتری‌ها از پلیس زن استفاده می‌کند.

وی با اشاره به نقش پلیس اطفال گفت: رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان توسط مأموران پلیس زن در کلانتری‌ها انجام می‌شود که در همین راستا خانواده‌های مجرمانی که گفته شد، در جهت اصلاح و بازپروری دعوت می‌شوند و اقداماتی در راستای پیشگیری از بزهکاری مجدد به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد