از سفر به مناطق کوهستانی و ساحلی خودداری کنید

کد خبر: 890335

سخنگوی مدیریت بحران کشور گفت: در برخی از استان‌های کشور برای امروز و فردا بارش باران و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

از سفر به مناطق کوهستانی و ساحلی خودداری کنید

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی مدیریت بحران کشور گفت: در برخی از استان‌های کشور برای امروز و فردا بارش باران و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

بهنام سعیدی سخنگوی مدیریت بحران کشور اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی برای امروز (سه‌شنبه) در استان‌های خوزستان، بوشهر، گیلان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس، بارش رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و احتمال وقوع سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین برای برخی از مناطق استان البرز، تهران، قم، اردبیل، گیلان، مرکزی، مازنداران، گلستان، غرب اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، سمنان، همدان، زنجان و قزوین بارش باران همراه با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

سخنگوی مدیریت بحران کشور ادامه داد: برای ارتفاعات شمال غرب البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: برای سواحل شمالی و شمال غربی کشور کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت هوای کشور برای فردا (چهارشنبه) گفت: در خوزستان، شمال بوشهر، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود و شاهد کاهش ۶ تا ۷ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور شاهد هستیم.

سخنگوی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: به هموطنان توصیه می‌شود برای کاهش خسارت‌های احتمالی نکات ایمنی را رعایت کنند و از نزدیک شدن، تردد و اسکان در مناطق مستعد سیلاب به ویژه حاشیه و بستر رودخانه‌ها و از سفر به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

سعیدی بیان کرد: هموطنان قبل از سفر به مناطق کوهستانی به اطلاعیه‌های هواشناسی و پلیس راه توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: به سبب وزش باد شدید، آب‌های سواحل دریای خزر تا اواخر وقت امروز مواج است و حداکثر ارتفاع موج‌ها به ۱/۵ تا ۲ متر می‌رسد، به همین دلیل به هموطنانی که قصد سفر به استان‌های سواحلی کشور را دارند، توصیه می‌کنیم از استفاده از قایق‌های تفریحی و سبک خودداری کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد