نتیجه گیری نهایی موسسات مالی با حضور «سیف»

کد خبر: 680128

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: موضوع موسسات مالی و اعتباری را امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمع‌بندی کرده و گزارش آن را به مردم می‌دهیم.

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: موضوع موسسات مالی و اعتباری را امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمع‌بندی کرده و گزارش آن را به مردم می‌دهیم.
محمد‌رضا پور‌ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 16 خرداد) در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور اظهار داشت: نمایندگان از رئیس‌جمهور درخواست دارند که در تعیین اعضای کابینه به ویژه تیم اقتصادی کابینه و تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی، موضوع نظام بانکی کشور و تصمیمات در حوزه بانک مرکزی را به عنوان اولویت اصلی در کشور در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که با پدیده موسسات غیرمجاز و یا بازار غیرمتشکل پولی مواجه هستیم، افزود: تمام اقداماتی که دولت در بحث کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور انجام داده، باید این اثر کاهش نرخ تورم خودش را در کاهش نرخ سود سپرده‌ها و به تبع آن در حوزه کاهش نرخ تامین مالی در اقتصاد کشور می‌گذاشته، متاسفانه این اقدام عملیاتی نشده است. نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: از طرفی نرخ تورم تک رقمی شده، اما نرخ سود سپرده‌ها و نرخ وام‌های بانکی همچنان در یک رقابت ناسالم بین بازار متشکل پولی و بازار غیرمتشکل پولی شرایط خاصی را در اقتصاد کشور ایجاد کرده که آثار منفی آن در اقتصاد مشخص است. ابراهیمی تصریح کرد: درخواست نمایندگان از رئیس‌جمهور این است که از افراد توانمند، جوان و با نشاط، متخصص و عالم به موضوعات تخصصی اقتصاد در تیم اقتصادی کابینه دوازدهم استفاده کند. وی با اشاره به موسسات مالی اعتباری خاطرنشان کرد: درباره موسسات مالی مانند کاسپین که چالش ایجاد کرده‌اند، لازم است بانک مرکزی با رویکرد متفاوت از گذشته نظارت جدی‌تر و عملیاتی‌تری را مبنا قرار دهد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: موضوع موسسات مالی اعتباری را امروز (سه‌شنبه 16 خرداد) در کمسیون اقتصادی مجلس با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمع‌بندی خواهیم کرد و گزارش آن را به مردم ارائه می‌دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد