پورمختار در گفتگو با فردا:

اصلاحات با اعتدال‌وتوسعه ائتلاف نمی‌کند|ورود مستقل اعتدال‌وتوسعه به انتخابات ریسک بالایی دارد

کد خبر: 1235922

فعال سیاسی اصولگرا گفت: سال هاست که اعتدال و توسعه رسما راه خود را از اصلاحات جدا کرده و بعید است این دو مجموعه دوباره در کنار هم قرار بگیرند و ائتلافی بین آنها تشکیل شود.

اصلاحات با اعتدال‌وتوسعه ائتلاف نمی‌کند|ورود مستقل اعتدال‌وتوسعه به انتخابات ریسک بالایی دارد

گروه سیاسی فردا: تحرکات گروه ها و احزاب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه ها پیش شروع شده است. در محافل سیاسی و رسانه ای این بحث مطرح است که حزب اعتدال و توسعه قصد دارد از ظرفیت وزرا، معاونان وزرا و مدیران ارشد و استانی و شهرستانی دولت حسن روحانی برای ورود به رقابت اسفندماه استفاده کند. حال این سئوال پیش می آید که اگر این حزب بدون ائتلاف با جریان علی لاریجانی و اصلاحات پا به انتخابات مجلس بگذارد چقدر شانس موفقیت دارد؟

محمدعلی پور مختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تحرکات حزب اعتدال و توسعه برای ورود به انتخابات مجلس گفت: ایرادی به این کار آنها وارد نیست؛ در مجلس دهم نیز آنها تحرک انتخاباتی داشتند، افرادی از کانال این حزب وارد فهرست ائتلاف امید شدند و به مجلس راه یافتند.

وی افزود: آقای روحانی در زمان ریاست جمهوری اش تلاش کرد در کنار جریان اصولگرا و اصلاحات، جریان جدیدی را به نام اعتدال در عرصه سیاسی کشور جا بیاندازد، حالا اگر او احساس می کند جایگاهی در میان مردم دارد، می تواند اسم و عکسش را بالای فهرست نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه قرار دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: ورود حزب اعتدال و توسعه با برند آقای روحانی به انتخابات مجلس نشدنی نیست اما ریسکش بالاست چون ذهنیت جامعه و جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلبان درباره عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم منفی است. حتی در دو سال پایانی دولت روحانی میزان انتقادهای جریان اصلاحات به دولت آقای روحانی خیلی بیشتر و تندتر از اصولگراها بود.

وی افزود: اصلاح طلبان معتقدند «فدایی دولت روحانی شدند چون عملکرد دولت روحانی تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی اصلاحات را از بین برد» بنابراین ائتلاف و وفاقی قطعا بین اصلاحات و اعتدال برای ورود مشترک به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به وجود نخواهد آمد.

این نماینده ادوار با اشاره به اختلافات عمیق اصلاح طلبان با حزب اعتدال و توسعه و حسن روحانی یادآور شد: آقای روحانی در دولت دوم خود کمتر از اصلاح طلبان استفاده کرد. در واقع او در دوره دوم ریاست جمهوری اش دست به تصفیه اصلاح طلبان از ارکان مدیریت زد و آنها را از دولت خارج کرد.

پورمختار بیان کرد: حتی وقتی آقای همتی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خود را نامزد اصلاح طلب معرفی کرد، آقای روحانی او را از ریاست بانک مرکزی عزل کرد و حزب اعتدال و توسعه نیز هیچ حمایتی از آقای همتی انجام نداد. در واقع سال هاست که اعتدال و توسعه رسما راه خود را از اصلاحات جدا کرد و بعید است این دو مجموعه دوباره در کنار هم قرار بگیرند و ائتلافی بین آنها تشکیل شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد