ضرغامی: رسانه‌ها بعد نظارتی خود را تقویت کنند

کد خبر: 855724

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه رسانه‌ها بعد نظارتی خود را تقویت کنند گفت: اگر بعد نظارتی رسانه‌ها تضعیف شود، قطعاً مشکلات و انحرافات جامعه بیشتر می‌شود.

ضرغامی: رسانه‌ها بعد نظارتی خود را تقویت کنند

خبرگزاری تسنیم: عزت‌الله ضرغامی امروز در همایش فعالان رسانه‌ای استان ایلام اظهار داشت: حضور در استان ایلام، دیار یاد‌ها و خاطره‌ها برایم مایه فخر و مباهات است. یکی از وظایف و رسالت خطیر خبرنگاران و رسانه‌ها نظارت همه جانبه بر امور جاری جامعه و عملکرد مسئولان است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اگر نظارت صحیح و اصولی رسانه‌ها نباشد، جامعه و حکومت دچار انحراف شدید می‌شوند، بیان داشت: اگر بعد نظارتی رسانه‌ها تضعیف شود، قطعاً مشکلات و انحرافات جامعه بیشتر می‌شود و مردم بیش از پیش نسبت به اسلام و انقلاب بدبین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها هدایتگر و راهنمای جامعه هستند، یادآور شد: فعالیت رسانه‌ای، همچون کار کارمندی نیست.

ضرغامی با بیان اینکه امر خبرنگاری؛ کاری عاشقانه، صادقانه، خطرپذیر، شجاعانه و با اهداف عالی است خاطرنشان ساخت: مدیران و دستگاه‌های مختلف کشور نباید از پرسشگری و نظارت فراگیر رسانه‌ها و خبرنگاران واهمه داشته باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران لازم است که بیش از پیش بعد نظارت عمومی خود را تقویت کنند، تصریح کرد: نظارت‌ها باید علمی، فنی، تخصصی و کاملا ً. اصولی و کارشناسی باشد تا نتایج ایده آلی حاصل شود.

وی با بیان اینکه امر خبرنگاری و گزارشگری بایستی حرفه‌ای، تخصصی و دقیق باشد، گفت: کار خبرنگاران از امر قضاوت سخت‌تر است و خبرنگاران باید اجتهاد رسانه‌ای داشته باشند. خبرنگاران باید با تقویت بعد خودسازی، رسالت و امانت خبری خود را به درستی به سرانجام رسانند. رسانه‌ها و خبرنگارانی موفق هستند که با خودسازی و پرهیز از بده بستان‌ها و با عزت نفس؛ انتظارات عمومی جامعه را بیش از پیش برآورده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد