عارف باید توضیح بدهدکرباسچی در ستاد اصلاح‌طلبان چه می‌کند

کد خبر: 492964

فاطمه راکعی در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلاح‌طلبان مبارزه با فساد اقتصادی است، چرا شخصی مثل کرباسچی که سابقه فساد اقتصادی دارد باید در مرکز فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان فعالیت کند؟» گفت: این موضوع حتما باید از عارف پرسیده شود و عارف یا می‌گویند که این موضوع صحیح نیست و یا اینکه باید پاسخ بدهند.

روزنامه کیهان: فاطمه راکعی در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلاح‌طلبان مبارزه با فساد اقتصادی است، چرا شخصی مثل کرباسچی که سابقه فساد اقتصادی دارد باید در مرکز فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان فعالیت کند؟» گفت: این موضوع حتما باید از عارف پرسیده شود و عارف یا می‌گویند که این موضوع صحیح نیست و یا اینکه باید پاسخ بدهند.
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلاح‌طلبان مبارزه با فساد اقتصادی است، چرا شخصی مثل کرباسچی که سابقه فساد اقتصادی دارد باید در مرکز فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان فعالیت کند؟» گفت: من فکر می‌کنم این سوال باید از عارف پرسیده شود؛ چرا که بنده خیلی در خصوص کسانی که روی لیست‌ها حرف می‌زنند یا ساپورت مالی می‌کنند اطلاعی ندارم.
وی افزود: این موضوع حتما باید از عارف پرسیده شود و عارف یا می‌گویند که این موضوع صحیح نیست و یا اینکه باید پاسخ بدهند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات: اصلاح‌طلبان برای حضور در لیست نهایی پول می‌گیرند
فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات یکی از علل اختلافات در بستن لیست اصلاح‌طلبان را سهم‌خواهی و باندبازی دانست.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به اختلاف پیش آمده در اردوگاه اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: متاسفانه در جریان اصلاحات برخی به دیدگاه‌های احزاب و تشکل‌های دیگر اصلاح‌طلب توجه ندارند و اختلافاتی که در بسته شدن لیست وجود دارد به این خاطر است. وی ادامه داد: در شورای عالی اصلاح‌طلبان فقط چند نفر تصمیم‌گیرنده هستند و تاکنون عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به نفعشان نبوده و اگر قرار باشد لیستی از طریق اصلاح‌طلبان ارائه شود باید همه گروه‌ها و جریانات مورد توجه قرار گیرند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات یکی دیگر از علل اختلافات در بستن لیست را سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان دانست و گفت: متاسفانه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سیاست‌های غلطی را در پیش گرفته که این موضوع به ضرر این جریان خواهد بود.
فومنی تصریح کرد: شنیده شده که حتی برای حضور اصلاح‌طلبان در لیست باید مبلغی نیز پرداخت شود و برای این موضوع چندین نفر تصمیم‌گیرنده هستند.
وی خاطرنشان کرد: اکثر کاندیداهای اصلاح‌طلب خارج از لیست هستند و عده‌ای با باندبازی قصد ورود نزدیکان خود را به لیست دارند و بنده معتقدم در لیست اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه شایسته‌سالاری صورت نگرفته است.
مهرعلیزاده: دستیابی به کرسی‌های هیئت رئیسه مجلس برای اصلاح‌طلبان نشدنی است
محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: به دلیل حضور نیافتن چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در انتخابات، نمی‌توان به یقین درباره دستیابی اصلاح‌طلبان به کرسی‌های هیئت رئیسه مجلس اظهارنظر کرد چرا که این امر فعلا نشدنی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با وجود رد صلاحیت‌ها همچنان با قدرت در انتخابات حاضر خواهند شد، اظهار داشت: بدون شک اصلاح‌طلبان در چارچوب قانون و نظام تلاش جدی‌ای برای حضور در انتخابات خواهند داشت. وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وضعیت فعلی آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند مثلا به کرسی‌ ریاست مجلس آینده نزدیک شوند و یا خیر، تاکید کرد: به دلیل حضور نیافتن چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در انتخابات، نمی‌توان به یقین درباره دستیابی اصلاح‌طلبان به کرسی‌های هیئت رئیسه مجلس اظهارنظر کرد چرا که این امر فعلا نشدنی است. مهرعلیزاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند به دلیل نوع رفتار اعتدالی لاریجانی به وی نزدیک شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه محور اصلی هرگونه جریان در مجلس آینده باید پایبندی به نظام، قانون و عقلانیت باشد، بنابراین می‌توان در چارچوب عقلانیت بسیاری از موارد را پیش‌بینی کرد.
این شخصیت اصلاح‌طلب در حالی «پایبندی به نظام، قانون و عقلانیت» را سرلوحه کار هم‌کیشان خود در مجلس آینده می‌داند که در برهه‌های تاریخی همچون فتنه‌های سال 78 و 88 جریان اصلاح‌طلب بارها از خط قرمز‌های نظام عبور کرد و چندین ماه کشور را به بحران کشانده است.
فروزنده خبر داد؛ ورود پول‌های کثیف به انتخابات از سوی اربابان قدرت و ثروت
کاندیدای اصولگرایان تهران تصریح کرد: اعتقاد اصولگرایان این است که نباید هزینه‌های تبلیغاتی بالا رود و تبلیغات بایستی در حد ضرورت صورت بگیرد که برای همین موضوع هم تأمین بخشی از آن از سوی کاندیداها و بخشی دیگر هم از سوی حامیان اصولگرایان کافی بوده و نیازی به تبلیغ دیگری نداریم.
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، لطف‌الله فروزنده، کاندیدای اصولگرایان تهران در خصوص هزینه‌های تبلیغات اصولگرایان در انتخابات و نحوه تأمین آنها اظهار داشت: تا کنون اصولگرایان منبعی برای هزینه تبلیغات پیدا نکرده‌اند و برای این کار دچار مشکلات بودجه‌ای شده اند. وی در ادامه افزود: برای تأمین هزینه‌های جاری تبلیغات از کاندیداها و حامیان آنها درخواست کرده‌ایم که به طور شخصی هزینه‌های تبلیغات خود را بپردازند. کاندیدای اصولگرایان تهران تصریح کرد: اعتقاد اصولگرایان این است که نباید هزینه‌های تبلیغاتی بالا رود و تبلیغات بایستی در حد ضرورت صورت بگیرد که برای همین موضوع هم تأمین بخشی از آن از سوی کاندیداها و بخشی دیگر هم از سوی حامیان اصولگرایان کافی بوده و نیازی به تبلیغ دیگری نداریم.
فروزنده در خصوص ورود پول‌های کثیف به جریان انتخابات و هزینه آنها در تبلیغات برای برخی از جریان‌های سیاسی در کشور تصریح کرد: وزارت کشور وظیفه بسیار مهمی در رصد هزینه‌های انتخابات دارد که البته شورای نگهبان نیز در این راستا باید نظارت‌های خود را بیشتر کند.
وی ضمن تأکید بر لزوم برخورد با واردکنندگان پول‌های کثیف در انتخابات خاطرنشان کرد: نباید وزارت کشور از این موضوع مهم بگذرد و شاهد هستیم برخی از اربابان ثروت و قدرت که جزء سرمایه‌داران درجه یک کشور هستند به بحث حمایت‌های مالی از کاندیداهای خاص وارد شده‌اند.
نشست مشترک ۳۰ نامزد اصولگرای تهران برگزار شد
نشست مشترک ۳۰ نامزد اصولگرای تهران، دیروز با حضور حداد عادل برگزار و تصمیماتی درباره همایش‌ و برنامه‌های پیش‌ روی ائتلاف گرفته شد.
نشست مشترک کاندیداهای اصولگرای تهران صبح دیروز با حضور اعضای لیست 30 نفره اصولگرایان برگزار شد.
در این نشست که به منظور تحکیم وحدت ائتلاف برگزار شد، اعضا به بررسی پیشنهادات و هماهنگی‌ برای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها پرداختند و برای ارتباط بیشتر اعضا رایزنی‌هایی صورت گرفت.
در این نشست که بدون حضور آیت‌الله موحدی ‌کرمانی و با حضور حداد عادل سخنگوی ائتلاف برگزار شد، مسائل داخلی و انسجام ائتلاف اصولگرایان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش فارس، بنابر این خبر جزئیات برگزاری همایش زنان اصولگرا که یکشنبه هفته آینده 2 اسفند و جزئیات همایش اصلی ائتلاف اصولگرایان که 4 اسفند در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود، مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
باهنر:کمبود رای با لشگرکشی خیابانی جبران نمی‌شود
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، با تأکید بر اینکه نمی‌توان با ابزار دموکراسی با نظام مقابله کرد، گفت: کمبود رای در پای صندوق‌های رای را نمی‌توان با لشگرکشی خیابانی جبران کرد.
به گزارش مهر، محمدرضا باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حرف‌ها و حدیث‌‌هایی در چند روز اخیر مخصوصاً از طرف گروه‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌‌طلبان درباره لیست مطرح شد، از قبیل اینکه تعهد گرفته شده حتما به ریاست دکتر حداد رای بدهند، گفت: بعضی از این حرف‌ها که صراحتاً قابل تکذیب است و تکذیب هم شده است؛ مثلاً اینکه از کسی تعهدی گرفته شده باشد که آقا به فلان شخص رای بدهید و به فلان شخص رای ندهید، همه اینها تکذیب می‌شود. این‌ها از گمانه‌­های بد رسانه‌­ای بوده که بعضی­‌ها تصور کردند. خود آقای دکتر حداد هم همان زمان تکذیب کرد.
وی در خصوص پیش‌بینی مجلس آینده اظهار داشت: تصورم این است که اگر بخواهیم مشابهی برای مجلس دهم پیدا کنیم، می‌توان گفت که شبیه مجلس پنجم باشد؛ یعنی اصولگرایان اکثریت را دارند اما اصلاح‌­طلبان هم یک اقلیت قویِ پرعدد خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا امروز وجود ندارد که در آن بتوان با دموکراسی و با رای مردم ماهیت نظام را عوض کرد، تصریح کرد: دولت‌ها و مجلسی‌ها می‌آیند و می‌‌روند، شوراهای شهر و روستا، شوراهای کارگری و سندیکاها همه اینها با رای مردم می‌آیند و می‌روند، اما نظام حکومتی هیچ جا معنا ندارد با رای بیاید و برود.
باهنر با بیان اینکه بعضی از این آقایان اصلاح‌طلب که روزهای اول آمده بودند فکر می‌کردند با دموکراسی می‌شود با نظام درگیر شد، افزود: اگر رفتی با دموکراسی پای صندوق و رای نیاوردی نمی‌توانی با لشگرکشی خیابانی کمبود رای خودت را جبران کنی!
اختلاف و تشتت مانع ارائه لیست اصلاح‌طلبان
در حالی که جریان اصلاح طلب سعی دارد تا خود را به سان یک جبهه واحد نشان دهد، به تاخیر افتادن اعلام لیست واحد اصلاح طلبان نشان از اختلاف نظرهای فاحش در این جریان دارد.
طبق اخبار و مصاحبه‌هایی که با شخصیت‌های برجسته اصلاح طلب می‌شد قرار بر این بود که جمعه شب گذشته لیست واحد اصلاح طلبان نهایی شده و شنبه روی تلکس خبرگزاری‌ها قرار بگیرد و رسانه‌ای شود ولی صبح شنبه تبدیل به ظهر و شب شد اما خبری از این لیست به اصطلاح واحد جریان اصلاح طلب نشد.
اصلاح‌طلبان یکشنبه شب را وعده اعلام لیست نهایی خود کردند ولی تاخیر در رسانه‌ای شدن این لیست نشان از این امر دارد که اختلاف نظرها و جنگ قدرت در این جریان بسیار بالا گرفته است.
طبق نقل و قول‌های شخصیت‌های اصلاح طلب حزب کارگزاران قصد استیلا یافتن بر این لیست را دارد و این امر برای دیگر احزاب اصلاح طلب پذیرفتنی نیست. علی‌رغم این خروج حزب اعتدال و توسعه از بازی اصلاح طلبان و همچنین تکذیب خبر قرار گرفتن مطهری در صدر لیست اصلاح طلبان و اینکه صدای ملت با هیچ جبهه‌ای ائتلاف نکرده است زوایای جدیدی را از این اختلافات فاحش را آشکار کرد؛ اختلافاتی که پرده از بازی‌های قدرت در این جریان می‌گشاید.
اخبار منتشر شده از گفتگوهای نیم بند و ناقص گروه‌ها و احزاب جریان اصلاح طلب حاکی از این است که برخی از احزاب با سهم خواهی از دیگران قصد وارد کردن شخصیت‌های مورد نظر خود را در این لیست دارند که این امر با واکنش دیگر احزاب و گروه‌ها مواجه شده و این درگیری‌ها موجب شده که تا کنون گامی برای انتشار لیست اصلاح طلبان با عنوان «ائتلاف 92؛ گام دوم» برداشته نشود. گفتنی است روز گذشته برخی رسانه‌ها لیستی را تحت عنوان فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران منتشر کردند که عارف آن را تکذیب کرد و گفت این فهرست گمانه‌زنی است.
بادامچیان:فهرست اصولگرایان جامعیت لازم را دارد
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه معتقد است که هرگونه انتشار فهرست انتخاباتی در کنار فهرست واحد اصولگرایان به صلاح نیست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در ارزیابی خود از لیست انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس دهم اظهار داشت: قطعا زمانی که یک جریان لیست انتخاباتی منتشر می‌کند، جامعیت آن لیست را مدنظر قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه تهیه فهرست انتخاباتی اصولگرایان حاصل زحمات دو ساله است، افزود: سلایق و دیدگاه‌ها درباره لیست اصولگرایان متفاوت است و ممکن است کسی این لیست را بهترین و یا دیگری لیست مذکور را خیرالموجودین بداند اما با این حال فهرست مذکور جامعیت لازم را دارد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره انتشار سایر لیست‌های اصولگرایی در کنار لیست واحد اصولگرایان تصریح کرد: ما نمی‌توانیم برای سایر نیروهای اصولگرایی تعیین تکلیف کنیم و تنها می‌توانیم نظراتمان را منعکس کنیم. بادامچیان تأکید کرد: معتقدم اینکه اصولگرایی یک فهرست داشته باشد، دلیل وحدت است.
وی با بیان اینکه لیست انتخاباتی اصولگرایان می‌تواند در عرصه‌های داخلی و خارجی آثار مثبتی به جا بگذارد، ادامه داد: در روزگاری که استکبار حتی به نفوذ در مجلس خبرگان هم طمع دارد و همچنین درصدد این است تا پای سایر عوامل نفوذی را به مجلس بکشاند، باید بیشتر مراقب بود و وحدت عمل داشت.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در ادامه بیان کرد: بنده وجود و انتشار سایر فهرست‌های اصولگرایی در کنار فهرست واحد اصولگرایان را مناسب و به صلاح نمی‌دانم چراکه انتخابات یک امتحان الهی است که امام(ره) درباره آن فرمودند «ضابطه‌گران را از رابطه‌گران تفکیک می‌کند»، لذا ضابطه این نیست که هر کس بیاید و 6 فهرست بدهد، آن هم در روزگاری که خطراتی برای افکار و عقاید مغایر با خط ولایت و فقاهت در جامعه احساس می‌شود.
بادامچیان در پایان درباره اقبال فهرست اصولگرایان در بین افکار عمومی گفت: فهرست انتخاباتی اصولگرایان اقبال مردمی لازم را داراست.
دبیرکل حزب مردم: برخی‌ پیدا شده‌اند که خود را اعتدالگرا معرفی می‌کنند
امرالله شیخیانی گفت: لیست جبهه ائتلاف اعتدالگرایان در انتخابات مجلس دهم چند روز آینده منتشر می‌شود.
به گزارش تسنیم، امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم با بیان اینکه لیست تشکل متبوعش به زودی و طی چند روز آینده منتشر می‌شود، اظهار داشت: جبهه اعتدالگرایان با حضور 50 تا 60 حزب و تشکل سیاسی اعلام موجودیت پیدا کرده و حزب اعتدال و توسعه نیز یکی از اعضای این جبهه است.
وی ادامه داد: برخی افراد پیدا شده‌اند که خود را از جبهه اعتدالگرایان معرفی می‌کنند، در حالی که جزو این گروه نبوده‌اند و جبهه اعتدال متعلق به احزاب اعتدالگراست و کسی حق ندارد عنوان این جبهه را مالِ خود کند.
دبیرکل حزب مردم درباره لیست انتخاباتی گفت: امکان دارد ما افرادی را در لیست انتخاباتی خود قرار دهیم که در لیست حامیان دولت نیز باشند یا حتی ممکن است از اصولگرایان معتدل که نماینده مجلس هستند در لیست خود استفاده کنیم.
لیست خبرگان جامعه روحانیت مبارز منتشر شد
لیست خبرگان جامعه روحانیت مبارز در تهران و سراسر کشور منتشر شد.
به گزارش مشرق، لیست خبرگان جامعه روحانیت مبارز در تهران و سراسر کشور منتشر شد. در تهیه این لیست جلسات متعدد با اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده و 80 نفر از اسامی طبق نظر مشترک جامعتین و در مورد 8 نفر صرفاً نظر جامعه روحانیت مبارز لحاظ شده است.
در اطلاعیه جامعه روحانیت مبارز آمده است:‌ مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین نهاد مشورتی و تصمیم‌گیری نظام جمهوری اسلامی است که متصدی تعیین و حمایت از رکن رکین ولایت فقیه است. نظام اسلامی جمهوریت خود را از رأی مردم و اسلامیت خود را از ولایت فقیه می‌گیرد و این ترکیب موزون و شایسته و الهی رمز عظمت و شکوه و ماندگاری و حرکت تاریخ‌ساز ملت ایران است.
این اطلاعیه می‌افزاید: ملت عظیم‌الشأن ما برای پنجمین بار، هفتم اسفندماه به پای صندوق‌های رأی خواهد رفت و نمایندگان شایسته و صالح خود را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهد کرد. جامعه روحانیت مبارز به عنوان امین شما مردم با بررسی‌های گسترده ضمن احترام به همه کاندیداهای محترم، نامزدهای مورد تأیید و حمایت خود را معرفی می‌نماید.
لازم به ذکر می‌دانیم، در تهیه این لیست جلسات متعدد با اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده اعلام می‌دارد 80 نفر از اسامی طبق نظر مشترک جامعتین و در مورد 8 نفر صرفاً نظر جامعه روحانیت مبارز لحاظ گردیده است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: راهبرد «یک صدا، یک فهرست» گفتمان مشترک تشکیلاتی اصولگرایان است
محمدنبی حبیبی با تاکید بر اینکه راهبرد «یک صدا و یک فهرست» اکنون یک گفتمان مشترک تشکیلاتی اصولگرایان شده است، گفت: کسانی که خارج از این گفتمان بخواهندعمل کنند با توجه به تجربه سال ۹۲، اصولگرایان داوری خوبی نسبت به آنها نخواهند داشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد فرایند رسیدگی اصولگرایان به فهرست مشترک بیان داشت: از ماه‌ها پیش نشست‌های گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جریان اصولگرایی پیرامون رسیدن به فهرست مشترک با راهبرد «یک صدا، یک فهرست» برگزار می‌شد. سرانجام هفته گذشته این گفت‌وگوها به ثمر نشست و فهرست بسته شد. وی افزود: افرادی که درون فهرست هستند ادعا ندارند که بهترین‌ها هستند چه‌بسا افرادی خارج از فهرست وجود داشته باشند به مراتب صلاحیت بیشتری از امثال بنده داشته باشد. اما نتیجه رایزنی‌ها این شد و این فهرست محصول کار جمعی ده‌ها شخصیت و چندین حزب و تشکل اصولگرا می‌باشد.
حبیبی با تشکر از افراد اصولگرایی که در تهران و شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند و به نفع فهرست واحد کنار رفته‌اند، گفت: راهبرد یک صدا و یک فهرست اکنون یک گفتمان مشترک تشکیلاتی اصولگرایان شده است. کسانی که خارج از این گفتمان بخواهند عمل کنند با توجه به تجربه سال ۹۲، اصولگرایان داوری خوبی نسبت به آنها نخواهند داشت.
وی بیان داشت: حزب مؤتلفه اسلامی به فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان وفادار خواهد ماند و به همه ۳۰ نفر فهرست با اطمینان خاطر رأی خواهد داد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شعار اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده تاکید کرد: اصولگرایان با شعار «معیشت، امنیت و پیشرفت» به انتخابات آمده‌اند و ۱۲ اقتصاددان و شماری از افرادی که دغدغه حفظ امنیت انقلاب و نظام و مردم را دارند در فهرست خود جای داده‌اند. ۶ زن در فهرست اصولگرایان وجود دارند و ۲۵ نفر از فهرست ائتلاف دارای درجه دکترای تخصصی هستند.
وی در مورد انتخابات خبرگان نیز گفت: ما به فهرست جامعتین در سراسر کشور رأی می‌دهیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد