دیدار قریب الوقوع فتح و حماس در بیروت

کد خبر: 447786

«فتحی ابوالعرادات» گفت که «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با هدف ازسرگیری دیدارهای آشتی بزودی در بیروت نشستی را برگزار خواهند کرد.

تسنیم: دبیر کل جنبش فتح و گروه های سازمان آزادی بخش فلسطین در لبنان اعلام کرد که نمایندگان جنبش های فتح و حماس بزودی در بیروت با یکدیگر دیدار و درباره آشتی ملی گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش رسانه های خبری فلسطین، «فتحی ابوالعرادات» گفت که «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با هدف ازسرگیری دیدارهای آشتی بزودی در بیروت نشستی را برگزار خواهند کرد.

وی افزود که چند روز پیش خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با یکدیگر درباره دیدار ابومرزوق و عزام الاحمد به توافق رسیدند.

ابو العرادات با اشاره به اینکه هنوز زمان مشخصی برای این دیدار تعیین نشده است، اظهار داشت که طرح ابتکاری «نبیه بری» برای ازسرگیری گفت وگوهای آشتی ملی همچنان پا برجاست و سازوکارهای مشخصی برای اجرای آن تدوین خواهد شد.

نبیه بری طرح 3 ماده ای درباره پرونده های مربوط به کارکنان، دولت و کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) ارائه کرده است.

پیش از این نیز ابومرزوق وعزام الاحمد بارها در بیروت دیدار کرده اند.

یورش محدود صهیونیست ها به شرق جبالیا

خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه به صورت محدود به اراضی شهروندان در شرق شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه یورش بردند.

شاهدان عینی گفتند که چهار بولدوزر تا مسافت محدودی در نزدیکی قبرستان واقع در شرق شهرک جبالیا یورش برده و شروع به خاکبرداری از این مکان کردند در حالیکه هواپیماهای شناسایی نیز در حال پرواز بودند.

حماس درخواست از مصر برای موافقت با سفر ابو مرزوق به غزه را تکذیب کرد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" درخواست از مصر برای موافقت با سفر موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی خود به غزه به منظور دیدار با "نیکولای ملادینوف" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در مساله صلح در منطقه خاورمیانه را تکذیب کرد.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اخبار منتشر شده از سوی یکی از پایگاه های اینترنتی فلسطینی درباره درخواست حماس از مصر برای موافقت با سفر ابو مرزوق به غزه به منظور دیدار با ملادینوف و بررسی پرونده آتش بس و نیز ادعای مخالفت مصر با این درخواست به هیچ وجه صحت ندارد.

ابو زهری خاطر نشان کرد که «هیچ اقدامی برای برگزاری چنین دیداری با ملادینوف صورت نگرفته بود و بسته بودن گذرگاه رفح نیز گواه بر کذب و دروغ بودن این خبر است.»

جنبش حماس از پایگاه خبری که این خبر را منتشر کرده است، خواست که از «انتشار اخبار دروغین و یا جمع آوری اخبار تنش زا از پایگاه های یهودی دست بردارد.» این جنبش در عین حال اعلام کرد که پیگیری اخبار دروغین خبرگزاری سما را حق خود می داند.

نیکلای ملادینوف پنج شنبه گذشته طی سفری چند ساعته وارد نوار غزه شده و با تعدادی از رهبران فلسطینی دیدار کرده و سپس همان روز این منطقه را ترک کرده بود، اما پس از آن برخی پایگاه های خبری اقدام به دروغ پردازی درباره درخواست حماس از مصر برای موافقت با سفر ابو مرزوق به غزه به منظور دیدار با این مسئول سازمان ملل کردند که جنبش حماس این اخبار را تکذیب کرد.

نصب سامانه گنبد آهنین در سدیروت و نتیفوت

منابع عبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم دارد سامانه گنبد آهنین را در سدیروت و نتیفوت واقع در نزدیکی مرز نوار غزه مستقر کند.

این تصمیم ارتش پس از آن اتخاذ شد که دو روز پیش سقوط موشک در سدیروت باعث وارد آمدن خسارت و ایجاد رعب و وحشت بین صهیونیست ها شد.

عریقات: اسرائیل برای لغو اصل راه حل دو دولت تلاش می کند

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) امروز دوشنبه گفت که اسرائیل برای نهادینه کردن اشغالگری و لغو اصل راه حل دو دولت در مرزهای سال 1967 تلاش می کند.

صائب عریقات پس از دیدار با وزیر خارجه نروژ در کرانه باختری تاکید کرد اسرائیل گزینه دولت واحد دارای دو نظام را جایگزین راه حل دو دولت می کند به گونه ای که نظام آپارتاید را عملا اجرا نماید.

وی افزود که اسرائیل عملا توافقنامه های امضا شده را لغو و روابط خود با طرف فلسطینی را بر اساس تصمیمات و رویکردهای خود ادامه می دهد نه مطابق با توافقنامه های امضا شده.

عریقات گفت: اقدامات کابینه اسرائیل مبنی بر نادیده گرفتن توافقنامه های امضا شده و استمرار سیاست شهرک سازی و تحمیل واقعیت ها به خصوص در رابطه با قدس شرقی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی به نابودی روند صلح و گزینه دو دولت منجر شده است.

وی رژیم صهیونیستی را مسئول کامل نتایج و پیامدهای این سیاست ها دانست.

حماس آزادی 4 فلسطینی ربوده شده در سینا را خواستار شد

یک مقام جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بار دیگر ربوده شدن 4 فلسطینی در خاک مصر را محکوم کرد. "مشیر المصری" با ایراد نطقی در تجمع همبستگی با این 4 فلسطینی که در مقابل دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه برگزار شده بود بر لزوم بازگشت سالم آنان به آغوش خانواده هایشان تاکید کرد.

وی افزود:« مساله این فلسطینیان همواره در سرلوحه برنامه های ما قرار خواهد گرفت، زیرا هنوز سرنوشت آنان نامعلوم است.» وی ضمن ابراز تعجب از اقدام ارتش مصر به پمپاژ آب به تونل های مرزی، این پرسش را مطرح کرد که مصر به نفع چه کسی دست به این کار می زند.

وی یادآور شد: به رغم این همه تجاوزات و جنایات نوار غزه سرافراز و سربلند باقی خواهد ماند. تعدادی از افراد مسلح در نوزدهم ماه اوت گذشته این فلسطینیان را ربودند که جنبش مقاومت اسلامی حماس این اقدام را به منزله نقض موازین و عرف های دیپلماسی و امنیتی خواند.

خانواده های این 4 فلسطینی از زمان ربوده شدن فرزندانشان همواره از مقامات مصری می خواهند تا سرنوشت فرزندانشان را مشخص کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد