موج بدهی زنجانی به هواپیمایی قشم رسید/ تعیین مهلت مصرف برای بنزین ۴۰۰ تومانی/«از کجا آوردید» به سرانجام می‌رسد/عارف عصبانی شود همه اصلاحات را لو می‌دهد/ادعای جالب سفیر فرانسه

کد خبر: 333710

موضوع تعيين نرخ بنزين و تعيين تكليف بنزين هاي 400 توماني يكي از مسائلي است كه بخش وسيعي از اذهان جامعه را به خود معطوف ساخته است. در اين خصوص روز قبل، معاون اقتصادي وزير اقتصاد از جزييات بررسي دريافت يارانه نقدي در گام دوم هدفمندي يارانه ها خبر داد و گفت: سهميه بندي در فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها حفظ و براي بنزين هاي 400 توماني نيز مهلت مصرف تعيين خواهد شد.

موج بدهی زنجانی به هواپیمایی قشم رسید/ تعیین مهلت مصرف برای بنزین ۴۰۰ تومانی/«از کجا آوردید» به سرانجام می‌رسد/عارف عصبانی شود همه اصلاحات را لو می‌دهد/ادعای جالب سفیر فرانسه

سرويس سياسي «فردا» ؛ برخي از اخبار مهم روزنامه هاي امروز به شرح زير است:

فلش های موازی علیه اقتدار و امنیت ایران

روزنامه کیهان نوشت: صلاً مهم نیست که پارلمان اتحادیه اروپا در متن بیانیه خود راجع به ایران چه مواردی را آورده است، خوب گفته یا بد، انصاف داشته یا بی‌انصافی کرده است، به نفع ما حرف زده یا به ضرر ما؛ چرا که اساساً هیچگاه غرب و از جمله اروپا میزان و معیار قابل اعتنایی برای ارزیابی قدر و اندازه جمهوری اسلامی نبوده و کسی در جهان در این مورد برای اتحادیه و پارلمان آن اعتبار و موضوعیتی قایل نیست. ملت ایران نیز هیچگاه درستی یا نادرستی کارکرد خود و نظام سیاسی خود را در آینه غرب به تماشا ننشسته است و البته هیچگاه هم از یاد نبرده که غرب در طول چند صد سال گذشته و به خصوص در دوره‌هایی مثل امروز که ایران از قدرت قابل توجهی برخوردار بوده است، دشمن درجه یک ایران بوده است با این وصف و از این منظر ملت‌های جهان و به خصوص ملت ایران وقت خود را صرف قرائت و یا تماشای بیانیه پارلمان اروپا نمی‌کنند. همه می‌دانند که غرب هیچ مضمون جدیدی درباره ایران ندارد

پرداخت فوق العاده ديپلماتيک به ماموران آموزش و پرورش

روزنامه خراسان در بخش اخبار وي‍ژه امروز خود آورده است:‌ بر اساس پيشنهاد چندي پيش وزارت آموزش و پرورش که توسط کارشناسان دولت نيز مورد تاييد قرار گرفته است، مقرر شده با توجه به اينکه بر اساس مقررات قانوني «پرداخت فوق العاده خاص به مأموران ثابت نمايندگي هاي دولت شاغل در کشورهاي داراي شرايط ويژه فوق العاده» اعم از کارکنان وزارت امور خارجه است، کارکنان وزارت آموزش و پرورش در کشورهاي مذکور نيز شامل اين مصوبه شوند.

موج بدهي هاي بابك زنجاني به واگذاري هواپيمايي قشم هم رسيد

روزنامه اعتماد نوشت: فروش اموال بابك زنجاني هر روز وارد فازهاي جدي تري مي شود. علاوه بر واگذاري باشگاه از ريل خارج شده راه آهن روز گذشته خبر آمد كه شركت هواپيمايي قشم نيز قرار است واگذار شود. شركت هواپيمايي قشم را همگان با بيلبوردهاي عظيمش در سطح شهر و تبليغات پر رنگ و لعابش در رسانه ملي به خاطر دارند. شركتي كه به مدد روابط مديرش رو به پرواز بود حالابراي بدهي هاي همان مدير رو به سقوط است. حالااوضاع بابك زنجاني بدتر از روزهاي گذشته است و سرمايه اش هر روز براي جبران بدهي ها كوچك تر مي شود تا شايد با فروش هواپيمايي قشم يا چند شركت ديگرش او بتواند از پشت ميله هاي زندان بيرون بيايد. همچنين روز گذشته خبر رسيد كه نخستين دستور كار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي بررسي پرونده همين قهرمان زنداني است. رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در همين مورد با بيان اينكه اموال بابك زنجاني پس از جمع آوري به افراد حقيقي و حقوقي واگذار مي شود، گفت: شركت هواپيمايي قشم و باشگاه فوتبال راه آهن پس از برآوردهاي مالي اوليه، واگذار مي شوند. محمدعلي پورمختار افزود: تيم فوتبال راه آهن در شرف واگذاري است، البته قيمت گذاري مبنايي دارد كه براي واگذاري بايد ديون را كسر كرده يا با همان ديون با خريدار توافق شود. رييس كميسيون اصل 90 مجلس خاطرنشان كرد: در حال جمع آوري اطلاعات مربوط به ديگر شركت هاي متعلق به بابك زنجاني هستيم.

براي بنزين 400 توماني مهلت مصرف تعيين مي شود

روزنامه اعتماد در صفحه اقتصادي خود آورده است:‌موضوع تعيين نرخ بنزين و تعيين تكليف بنزين هاي 400 توماني يكي از مسائلي است كه بخش وسيعي از اذهان جامعه را به خود معطوف ساخته است. در اين خصوص روز قبل، معاون اقتصادي وزير اقتصاد از جزييات بررسي دريافت يارانه نقدي در گام دوم هدفمندي يارانه ها خبر داد و گفت: سهميه بندي در فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها حفظ و براي بنزين هاي 400 توماني نيز مهلت مصرف تعيين خواهد شد. شاپور محمدي با اشاره به آخرين اطلاعات در خصوص وضعيت سهميه بندي بنزين در فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها گفت: دولت به جمع بندي نهايي رسيده و قطعا نظام دو نرخي در فاز دوم اجرايي خواهد شد. وي در پاسخ به اين سوال كه وضعيت بنزين 400 توماني موجود در كارت هاي سوخت چه خواهد شد، گفت: بر اساس تصميم دولت قرار است مهلتي به مردم داده شود تا اين بنزين را مصرف كنند و قرار نيست بنزين 400 توماني بسوزد.

مصباحي‌مقدم:«از كجا آورديد» به سرانجام مي‌رسد

روزنامه قانون به نقل از فارس نوشت: طرح از كجا آورديد بعد از سه سال سرگرداني در سال 93 نيز مجدد در دستور كار مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار گرفته است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشریح چهار طرح که در دستور رسیدگی مجمع در سال جدید قرار دارد، ‌گفت: از اولین دستور کارهای مجمع در سال ۹۳، طرح رسیدگی به دارایی مسئولان است که امیدواریم به نتیجه برسد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره مهم‌ترین طرح‌هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است، اظهار داشت: اصولاً کار مجمع زمانی آغاز می‌شود که از سوی مقام معظم رهبری پیش نویس سیاست‌ها به مجمع ارسال شود و از مجمع خواسته می‌شود که اظهار نظر کند، لذا آنچه در حال حاضر وجود دارد باقیمانده اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس افزود: یکی از طرح‌ها بحث درباره ترکیب اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی بود که آقای احمدی‌نژاد زمانی که جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی را تشکیل داد اعلام کرد که وظایف هیات امنا را می‌خواهیم به هیات عامل واگذار کنیم و گفت چون رای دو سوم می‌خواهد ما شش نفرمان دو سوم می‌شویم. وی ادامه داد: این کار موجب شد که یک طرح دو فوریتی در مجلس تصویب شود و تعداد اعضای دولتی هیات امنای صندوق توسعه ملی را کاهش دهد تا دیگر دو سوم را نداشته باشند لذا این طرح در مجمع در حال رسیدگی است. «از دیگر مسائلی که در دستور قرار دارد نحوه تعیین رئیس‌کل بانک مرکزی و تصویب قانون برنامه پنجم است که به مسئله اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان تبدیل شد و وقتی شورای نگهبان ایراد گرفت مجلس مجددا بر آن اصرار کرد که از این رو به مجمع آمد و فعلا در حال رسیدگی قرار دارد.» مصباحی مقدم ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: البته مجمع تشخیص رسیدگی و رای خود را صادر کرد اما آقای احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری خود به مقام معظم رهبری نوشتند که برای ادامه کشور این مسئله مشکل ایجاد می‌کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بنابراین معظم‌له مرقوم فرمودند که مجمع تشخیص مصلحت نظام این را به عنوان یک معضل بررسی کرده و کاری کند که عزل و نصب و قبول استعفای رئیس بانک مرکزی توسط رئیس‌جمهور باشد لذا این تا حدی تعیین تکلیف کرد اما نسبت به سایر ابعاد حالت بلاتکلیفی دارد و از این رو در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

عارف عصبانی شود همه اصلاحات را لو می‌دهد

روزنامه قانون در خبري ديگر آورده است:‌دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري با تحليل انتخابات سال 92 گفت: حتما رای عمده روحانی ‌ از جانب اصلاح طلبان معتدل بود. اما اگر فکر کنیم اصولگرا‌ها به روحانی رای ندادند، این هم اشتباه است. می‌توان گفت حداقل آن ۳۰۰ هزار آرایی که موجب پیروزی روحانی شد را اصولگرایان دادند. یعنی اگر اصولگرایان رای نمی‌دادند، شاید انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد. به گزارش ايلنا، محمد باهنر تاكيد كرد: من معتقدم حضور آیت ا... هاشمی در انتخابات و رد صلاحیت وی در نتیجه انتخابات موثر بود و حتما عمده رای روحانی از رای هاشمی بود و تردیدی در این نیست. اما اینکه شما فکر کنید هنجارشکنان دوره اصلاحات هم از روحانی راضی هستند، باید بگویم که اصلا اینطور نیست. نایب رئيس مجلس ادامه داد: همین الان هم عارف چندی پیش اعلام کرد که اگر من ناچار باشم مجبورم داستان‌های زمان انتخابات را بگویم. یعنی آقای عارف هم در اینکه چرا روحانی انتخاب شد، مسئله دارد،حالا ما امیدواریم که چیزی نگوید و علیه خودشان افشاگری نکنند. باهنر افزود: اگر عارف عصبانی شود آنچه درون اصلاح طلبان اتفاق افتاده است را لو می‌دهد، البته اگر این کار را کند به نفع ماست ولی من می‌گویم خدا کند که این کار را انجام ندهد.

ادعاي سفير فرانسه درباره كارشكني نماينده اين كشور در مذاكرات هسته‌اي

روزنامه شرق ضمن گفت‌وگو با «برونو فوشه» سفیر فرانسه در تهران آورده است: دربخشي از اين گفت‌وگو مصاحبه كننده اين روزنامه از سفير فرانسه مي پرسد: ما از یک سو شاهد موضع‌گیری خاص فرانسه در ژنو 2 بودیم و از سوی دیگر شاهد آمدن بزرگ‌ترین هیات اقتصادی اروپا «مدف» (انجمن کارفرمایان خصوصی فرانسه) به ایران. اینها باعث ایجاد یک تصویر دو گانه از فرانسه نزد ایرانیان است كه وي پاسخ مي دهد: به‌نظرم متناقض نیست. این تصور که فرانسه خواست مانع توافق بشود اصلا درست نیست. تصور من این است که اتفاقا فرانسه توافق را نجات داد. یک توافق ضعیف نمی‌توانست چندان دوام بیاورد و کار با واشنگتن به جایی نمی‌رسید. حالا چرا چنین هیات اقتصادی به ایران می‌آید؟ به این دلیل که شرکت‌ها و تجار فرانسوی در ایران منافعی دارند و علاقه‌مند به گسترش روابط هستند. اصلا بحث این نبود که ما بنگاه‌های فرانسوی را تشویق کنیم که تحریم‌ها را دور بزنند... .

سفير فرانسه در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه« فرانسه نسبت به تعجيل در ايجاد تفاهم نامه‌هاي اقتصادي با ايران از سوي آمريكا كارت زرد گرفته است، پاسخ داد: هیات اقتصادی یک هیات اکتشافی بود و برای ارزیابی امکانات آمد برای اینکه شرکای تجاری ایرانی‌اش را ببیند؛ نیامد که قرارداد امضا کند. در عین حال ما می‌خواستیم به طرف ایرانی نشان بدهیم که اگر اختلاف‌ها بین ایران و جامعه بین‌الملل حل‌وفصل شود، ما آماده گسترش همکاری‌ها هستیم. ضمن اینکه ایران هم دقیقا باور کند اگر شکل پرونده هسته‌ای حل بشود تجار فرانسوی علاقه‌مند به بازگشت به بازار ایران هستند. برای فرانسه مساله تنها پرونده هسته‌ای نیست. همکاری‌های اقتصادی هم مهم هستند. قرار است تحریم‌ها روزی برداشته شوند و در این بازی که اصلا مخفی نیست و بسیار هم روشن است بعد از عادی‌سازی روابط، مناسبات اقتصادی عادی می‌شود و گسترش پیدا می‌کند؛ حرکتی تشویقی است برای رسیدن به توافق نهایی.

قطعنامه پارلمان اروپا رد گم کردن است

روزنامه ايران نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه غربی‌ها تصور می‌کنند وضع داخلی کشور مطلوب نیست، گفت: «قطعنامه پارلمان اروپا رد گم کردن است.» به گزارش فارس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» نماینده‌ ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا، اظهار داشت: «به نظر می‌رسد چنین گستاخی‌هایی از سوی غربی‌ها به دلیل تحلیل بسیار غلطی است که به آن رسیده‌اند. احتمالاً پارلمان اروپا به این جمع‌بندی رسیده است که با اشتباه‌های مسئولان داخلی که در برخی زمینه‌ها رخ داده است، می‌تواند خواسته‌های نامشروع خود را پیگیری کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد