مزایای برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید

کد خبر: 463040

یک کارشناس طب سنتی گفت: به‌خلاف برنج سفید که مصرف مکرر آن باعث چاقی، یبوست و دیابت می‌شود, برنج قهوه‌ای برنج سبوس‌داری است که چاق‌کننده نیست و برای رفع یبوست، چربی خون و دیابت مفید است.

مزایای برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید
تسنیم: سید جواد علوی درباره خواص برخی از غلات اظهار داشت: برنج قهوه‌ای مزایای بیشتری نسبت به برنج سفید دارد. مزایای برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید به‌گفته وی به‌خلاف برنج سفید که مصرف مکرر آن باعث چاقی، یبوست و دیابت می‌شود, برنج قهوه‌ای، برنج سبوس‌داری است که سرشار از ویتامین‌های گروه B,E است و برای پوست و مو مفید است.

برنج قهوه‌ای چاق‌کننده نیست

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: برنج قهوه‌ای چاق کننده نیست و برای رفع یبوست، چربی خون و دیابت مفید است.

وی افزود: از آرد برنج قهوه‌ای برای تهیه انواع حلوا، فرنی و ... می‌توان استفاده کرد که به‌خصوص برای رشد کودکان و کم‌خونی مناسب است. توصیه می‌شود به‌جای قند و شکر از نبات یا پودر نبات در شیرینی‌پزی استفاده شود.

سبوس دوم سرشار از ویتامین B بوده و برای پوست و مو مناسب است

علوی بیان کرد: سبوس دوم برنج یا گندم را می‌توان در انواع سوپ، آش، خورش، برنج و نیز سالاد و آب میوه طبیعی اضافه کرد. سبوس دوم سرشار از ویتامین B بوده و برای پوست و مو مناسب است. این سبوس، غذا را لعاب‌دار کرده و طعم مناسبی دارد.

جوانه گندم آرام‌بخش و تقویت‌کنندۀ دستگاه گوارش است

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: جوانه گندم باعث شفافیت و طراوت پوست و مو می‌شود. آرامش‌بخش و تقویت کنندۀ دستگاه گوارش بوده و برای کم‌خونی و ضعف عمومی بسیار مفید است.

وی بیان داشت: جوانه گندم منبع غنی از ویتامین‌های گروه B,E است. آرد جوانه گندم نیز همین خواص را دارد که می‌توان با آن سوپ، فرنی، حلوا، شیرینی و ماسک صورت برای تقویت پوست تهیه کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد