گیاهخواری باعث کاهش بروز سرطان

کد خبر: 311203

یک متخصص تغذیه گفت: گیاهخواری موجب کاهش بروز سرطان، چربی خون و کاهش وزن می‌شود و تاثیرات مثبتی بر روح و روان می‌گذارد.

تسنیم: سیدضیا الدین مظهری در برنامه گفت‌وگوی پزشکی درباره معایب و مضرات رژیم گیاه‌خواری اظهار داشت: گیاه‌خواری منافع و مضرات زیادی دارد که باید بدانیم این رژیم را به چه کسی می‌دهیم و باید براساس سن و وضعیت بدنی شخص باشد.

به گفته وی در رژیم گیاه‌خواری تمام مواد مغذی تامین نمی‌شود و ممکن است بیماری‌های گسترده ای در پیر و جوان به وجود آورد. گیاهخواری نیازمند یک آموزش گسترده دارد که چه مواد غذایی را استفاده کنیم و چه مواد غذایی را جایگزین گوشت و مواد پروتئینی کنیم.

این متخصص تغذیه افزود: در افراد مسن به دلیل کاهش اسید معده بدن نمی‌تواند ویتامین b12 و آهن را به خوبی جذب کند که فرد در معرض کم خونی، پوکی استخوان و تحلیل عضله‌ها قرار می‌گیرد البته گیاهخواری موجب کاهش بروز سرطان،‌کاهش چربی خون و کاهش وزن می‌شود و تاثیرات مثبتی بر روح و روان می‌گذارد.

مظهری گفت: بهتر است افراد از تمام منابع خدادادی استفاده کنند در گذشته مصرف دو تا سه واحد سبزی در هرم غذایی تاکید می‌شد ولی امروزه این مقدار به 9 واحد افزایش پیدا کرده است، البته سبزی‌هایی باید مصرف شود که با آب فاضلاب آبیاری نشده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گیاهان آلودگی‌های میکروبی و ویروسی به وفور دیده می‌شود و آوندهای که گیاه را تغذیه می‌کند، تمام مواد فلزات سنگین را به خود کشیده و جز ذات گیاه شده است که با شستن، پختن و ضد عفونی کردن از بین نمی‌رود همچنین سیستم دفاعی دچار سر درگمی شده و بیماری‌های خود امینی و آلرژی افزایش پیدا می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد