مصدومان سیل به ۱۵ نفر رسید/ اقدامات مدیریت بحران

کد خبر: 984083

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۱۵ نفر در سیل اخیر مصدوم شده‌اند که ۱۰ نفر از این افراد به مراکز درمانی اعزام و ۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مصدومان سیل به ۱۵ نفر رسید/ اقدامات مدیریت بحران

خبرگزاری فارس: مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات سیل در ۷ استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان و کرمان اظهار داشت: تاکنون ۱۵ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که ۱۰ نفر از این افراد به مراکز درمانی اعزام و ۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

به گفته خالدی در این حوادث تاکنون ۲ نفر مفقود هستند.

وی افزود: سیل منجر به تخریب ۸ واحد مسکونی در روستای تیس شهرستان چابهار شده است و دهستان زهکلوت در شهرستان رودبار جنوب در محاصره آب است.

خالدی در پایان گفت: محور‌های اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر، کهنوج، قلعه گنج و کهنوج به قلعه گنج، جیرفت و بندرعباس مسدود است، محور‌های فرعی در شهرستان‌های رودبارجنوب، کهنوج و فنوج مسدود است که خدمات رسانی حوزه سلامت به آسیب دیدگان را دچار اختلال کرده است.

اقدامات مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تیم‌های خدماتی و درمانی هلال احمر در مناطق سیل‌زده کشور مستقر شدند و بیش از ۲۰ هزار نفر درگیر سیل هستند.

اسماعیل نجار در گفتگو با فارس، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: با توجه به پیشگیری‌های صورت گرفته و اعلام آماده باش به استان‌های درگیر سیل در بعضی از استان‌ها مانند بوشهر و شهر‌هایی از جمله کنگان و زه‌کلوت کرمان، وقوع سیل داشتیم که در اثر آن نیز بر اساس آمار و اطلاعات رسمی سه نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: از شب گذشته هلال احمر و دستگاه‌های خدمات رسانی در استان‌هایی که وقوع سیل داشتند خدمات داشتند و تعدادی از افراد درگیر سیل را نجات دادند. در استان‌های سیلزده بیش از ۲۰ هزار نفر درگیر هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: در بعضی از شهرستان‌ها مانند زهکلوت کرمان، حدود ۱۲ هزار نفر درگیر سیل بودند که نسبت به اسکان تعدادی از آن‌ها اقدام شده است.

نجار گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌ها تا ساعت ۱۲ امروز ادامه دارد.

وی درباره میزان خسارت وارد شده به استان‌های سیل زده گفت: برآورد‌های لازم در خصوص بروز سیل و خسارت‌های آن در استان‌های مختلف هنوز جمع‌بندی نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد