كاهش تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای در سطح كشور

کد خبر: 914121

رئیس اورژانس کشور گفت: در گذشته، تعداد کشته‌ها در حوادث جاده‌ای بیش از ۳۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر بوده که اکنون به ۲۰ نفر کاهش یافته است.

كاهش تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای در سطح كشور

خبرگزاری فارس: عصر امروز مرکز فوریت‌های پزشکی امام خمینی (ره) تویسرکان توسط رئیس اورژانس کشور با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

رئیس اورژانس کشور در حاشیه افتتاح مرکز فوریت‌های پایگاه امام (ره) تویسرکان با اشاره به اینکه اورژانس پیش‌بیمارستانی در سال ۴۳ شکل گرفته است اظهار کرد: از اول انقلاب اورژانس پیش‌بیمارستانی در استان همدان برای خدمات‌دهی فعال شده است.

پیرحسین کولیوند با بیان اینکه ما به لحاظ فعالیت اورژانس عنوان چهارمین کشور را در دنیا داریم، گفت: در سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه آمبولانس داشتیم، اما اکنون به ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است، ضمن اینکه ظرف سه سال ناوگان کشور به میزان ۴۳ سال توسعه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اورژانس کشور به سازمان مجزایی تبدیل شده است، بیان کرد: اورژانس یکی از سازمان‌های اصلی وزارت بهداشت است که اساسنامه آن مصوب مجلس بوده و شورای نگهبان هم تایید کرده است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس و فوریت‌های پیش‌بیمارستانی از نهاد‌های مهمی است که به صورت تخصصی کار انجام می‌دهد، ادامه داد: هر جا حادثه‌ای رخ داده، مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی با عملکرد خوب و موفق اولین حضور خود را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه انجام کار درست و کم کردن صدمات از اهداف ماست، افزود: در سطح دنیا با همت سازمان اورژانس، امسال ایران برای نخستین بار در کشور‌های گروه F. دنیا قرار گرفته است.

کولیوند گفت: در گذشته تعداد کشته‌ها در حوادث جاده‌ای بیش از ۳۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر بوده که اکنون به ۲۰ نفر کاهش یافته است، با برنامه‌ریزی دقیق و همراهی ناجا تلاش می‌کنیم با کاهش کشته‌ها و مصدومیت ترافیکی به نُرم جهانی برسیم.

وی با اشاره به اینکه نرم جهانی در این خصوص ۱۷.۵ نفر است، بیان کرد: در سطح کشور برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده‌ایم تا کشته‌ها و مصدومان حوادث ترافیکی کاهش یابد تا سالانه یک تا ۲ هزار نفر از فوتی‌ها را کم کنیم.

رئیس اورژانس کشور با تاکید بر لزوم آموزش در خصوص مقابله با اتفاقات چهارشنبه آخر سال در مدارس و مساجد، بیان کرد: سال گذشته میزان مصدومان ۳۰ درصد و میزان بستری‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کولیوند با اشاره به اینکه اورژانس همدان بین اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی موفق عمل کرده است، گفت: اورژانس تویسرکان یکی از بهترین اورژانس‌های کشور است و از نظر تجهیزات و فوریت‌های پزشکی چیزی کم ندارد، به طوری که این شهر امروز جزو غنی‌ترین شهر‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اورژانس با اشاره به اینکه جنس کار ما عملیاتی است و به جای حرف عمل می‌کنیم، ادامه داد: در همین راستا تلاش کرده‌ایم منابع خوبی به مناطقی که نیاز داشتند، گسیل دهیم.

وی با اشاره به درخواست عراق برای اجرای سیستم اورژانس ایران در این کشور گفت: اورژانس هوایی رسما شکل جدیدی به خود گرفته که می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در چهار طرف شهر تویسرکان پد بالگرد ایجاد شود تا تمام روستا‌های ما هم از این نعمت و خدمت بهره‌مند شوند؛ ضمن اینکه اکنون سه دستگاه آمبولانس را برای تویسرکان در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در کشور ۴۱ اورژانس هوایی داریم که تا به امروز ۲۴ هزار مصدوم را جابجا کرده‌اند که ۶۵ درصد آن‌ها نیاز به اتاق عمل داشته‌اند، اظهار کرد: ۴۰ هزار نفر را کمتر از ۶۰ دقیقه به مراکز درمانی رسانده‌ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد