ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای برای نظارت فوری بر مدارس غیردولتی

کد خبر: 907136

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای این سازمان برای نظارت فوری بر مدارس غیردولتی به‌ویژه سیستم‌های گرمایشی و استحکام بنا خبر داد.

ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای برای نظارت فوری بر مدارس غیردولتی

خبرگزاری فارس مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در نشست آموزشی ـ. توجیهی برنامه اجرایی سند تحول بنیادین که با حضور مدیران‌کل و رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی همه استان‌های کشور، رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین و دبیر شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، با تسلیت فوت دانش‌آموزان دختر مدرسه اسوه حسنه زاهدان، اظهار کرد: به دنبال این اتفاق تلخ که همه را اندوهگین کرد، بخشنامه تفویض اختیار مناطق در دو بند تأیید صلاحیت و صدور مجوز لغو شد و از این به بعد صدور مجوز فقط در اختیار شورای نظارت استان و آن هم در سامانه صدور مجوز الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مؤسس مدرسه غیردولتی باید همواره حضور مداوم در مدرسه داشته باشد و نظارت کند، افزود: از همه استان‌ها می‌خواهم هرکاری دارند زمین بگذارند و در یک هفته نهایتاً تا پایان هفته آینده وضعیت همه مدارس از جمله استحکام بنا، وضعیت گرمایشی و امنیت دانش‌آموزان را نظارت و بررسی و گزارش کنند؛ این هفته باید تمام هم‌وغم شورا‌ها مسئله نظارت بر مدارس به‌صورت فوری و به‌ویژه سیستم گرمایشی و استحکام بنا باشد.

زینی‌وند با بیان اینکه باید نسبت به‌سلامت بچه‌ها سخت‌گیری شود، تصریح کرد: امسال سیاست ما کیفیت‌بخشی به وضعیت مدارس از حیث پرورشی، آموزشی، فضای فیزیکی، رعایت قوانین، شفافیت امور مالی، تقویت همکاری با اولیا و ... است و باید مدارس موجود به یک استاندارد مطلوب برسند.

وی به بحث خرید خدمات اشاره کرد و گفت: باید بدانید که تا زمانی که سازمان نوسازی مدارس، استاندارد مدرسه را تأیید نکرده است، عقد قرارداد با آن مدرسه غیرقانونی است و باید استاندارد فضای آموزشی تأیید شود.

رئیس مدارس غیردولتی گفت: اخیراً تصویب کرده‌ایم بر اساس ماده ۲ قانون مدارس غیردولتی به‌منظور تقویت رویکرد نظارت بر مدارس غیردولتی، قانون‌گذار در شورای نظارت همه معاونان را عضو ک. kn و به همین خاطر، وظیفه نظارت بر مدارس غیردولتی بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده و همه واحد‌های آموزش و پرورش باید بر مدارس غیردولتی نظارت کنند.

وی افزود: کارشناس مدارس غیردولتی باوجود یک نفر و ۵ مسؤولیت قطعاً نمی‌تواند نظارت کند. شاخص‌های مربوط به وجود یک مربی پرورشی یا مثلاً پیش‌دبستانی باید توسط همین کارشناسان تأیید شود؛ این تأکیدی است که صراحت قانونی دارد و به تأیید مقام عالی وزارت رسیده است. همه واحد‌های آموزش و پرورش وظیفه‌دارند متناسب با شاخص‌های بارز هر حوزه بروند و از مدارس غیردولتی بازدید و نظارت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال باید استان‌ها و مناطق کارگروه تشکیل داده و الگوی شهریه را بر اساس شاخص‌های مشخصی تعیین کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد