در کنکور ۹۷ چند نفر قبول شدند؟

کد خبر: 870048

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج آزمون سراسری سال ۹۷ عصر امروز منتشر می‌شود و تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر به عنوان پذیرفته‌شده نهایی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

در کنکور ۹۷ چند نفر قبول شدند؟

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج آزمون سراسری سال ۹۷ عصر امروز منتشر می‌شود و تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر به عنوان پذیرفته‌شده نهایی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

حسین توکلی با اشاره به اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۷ عصر امروز اعلام می‌شود، اظهار کرد: ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر به عنوان پذیرفته‌شده نهایی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی افزود: تعداد یک میلیون و ۵۴ هزار و ۲۱۸ نفر در کنکور سراسری ۹۷ ثبت نام کردند که ۹۱۰ هزار و ۷۶۷ در جلسه آزمون حاضر شدند و ۱۴۳ هزار و ۴۵۱ نفر غایب بودند. از میان حاضران جلسه آزمون ۹۱۰ هزار و ۲۵۱ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۵۹۲ هزار و ۹۲۲ نفر انتخاب رشته کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: از میان داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کردند تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته شده‌اند که از این تعداد، ۲۳۴ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۱۷۴ هزار و ۵۱۵ نفر مرد هستند.

توکلی مطرح کرد: تعداد ۱۹۰ هزار و ۵۲۷ نفر در رشته‌های تحصیلی با آزمون و تعداد ۲۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: از میان پذیرفته شدگان نهایی تعداد ۱۰۱ هزار و ۳۴۹ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۱۶۷ هزار و ۷۸۵ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۱۵ هزار و ۹۱۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در گروه هنر و ۱۳ هزار و ۹۵۴ نفر در گروه زبان‌های خارجی نفر پذیرفته شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد