سازمان مدیریت بحران: مردم به شایعات توجه نکنند

کد خبر: 747606

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شدت و بزرگی چنین زلزله ای در تاریخ این منطقه بی سابقه بوده است، گفت: مردم اخبار مربوط به زلزله را تنها از رسانه ملی پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.

سازمان مدیریت بحران: مردم به شایعات توجه نکنند

خبرگزاری صدا و سیما:رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شدت و بزرگی چنین زلزله ای در تاریخ این منطقه بی سابقه بوده است، گفت: مردم اخبار مربوط به زلزله را تنها از رسانه ملی پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنن

نجار افزود: پس از دقایقی از این حادثه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه تشکیل جلسه داد، نیروهای ارزیاب به منطقه اعزام و فرمانداران، بخشداران و دهداران همگی فعال شدند و استان های معین و همجوار استان کرمانشاه نیز به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: در این زمینه رئیس جمهور و وزیر کشور نیز دستورات لازم را از ابتدای این حادثه صادر و روند امدادرسانی را پیگیری می کنند و از ساعت 24 شورای مدیریت بحران کشور به ریاست وزیر کشور تشکیل جلسه داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بنابر دستور وزیر کشور شماری از اعضای شورا به همراه من به منطقه اعزام می شویم تا از نزدیک روند امداد رسانی و اقدامات لازم را پیگیری کنیم.

نجار گفت: متاسفانه بسیاری از شهرستان های استان و مناطق روستایی کرمانشاه تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند و تا ساعت 2 بامداد متاسفانه 26 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

وی در باره خسارات مالی این زلزله نیز افزود: خسارات مالی سنگینی به برخی از مناطق روستایی و شهرستان های استان کرمانشاه وارد شده و این زلزله به حدی شدید بود که در بسیاری از دیگر استان ها احساس شد و همین موضوع باعث نگرانی در بین مردم شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با توجه به پس لرزه هایی که در مناطق غربی کشور به ویژه در استان کرمانشاه شاهد هستیم از مردم درخواست می شود در منازل نمانند.

نجار درباره ارسال امکانات و امدادرسانی به زلزله زدگان نیز گفت: سازمان هلال احمر کار ارسال و امدادرسانی به زلزله زدگان را آغاز کرده و با قدرت و دقت این روند دنبال می شود و خوشبختانه تیم های امداد و نجات با سرعت به منطقه رسیدند و کارها در حال پیگیری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد