مسکن‌مهری‌ها برای دادخواهی به سراغ مطبوعات آمدند +تصاویر و فیلم

کد خبر: 588881

متقاضیان معترض مسکن مهر پردیس برای پیگیری مطالبات خود در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تجمع و به سیاست های موجود در قبال این طرح اعتراض کردند.

مسکن‌مهری‌ها برای دادخواهی به سراغ مطبوعات آمدند +تصاویر و فیلم
سرویس اجتماعی فردا: متقاضیان معترض مسکن مهر پردیس برای پیگیری مطالبات خود در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تجمع و به سیاست های موجود در قبال این طرح اعتراض کردند.
از همان شروع حرکت متقاضیان مسکن مهر در ورودی مصلی تهران، حراست نمایشگاه مطبوعات مانع حضور آزادانه آنها در نمایشگاه شد و به آنها اجازه ندادند تا به غرفه های مطبوعات بروند و اعتراض خود را به گوش آنها برسانند.
مسئولان نمایشگاه این متقاضیان را به سمت یکی از تالارهای گفتگو هدایت کردند که بعضی از این افراد در آنجا مشکلات و مطالبات خود را در اعتراض به ربای بانکی و وعده های دروغ مسئولین در تحویل خانه های خود به زبان آوردند.
در همین فاصله چند خبرگزاری و سایت، متقاضیان را برای مصاحبه به غرفه های خود دعوت کردند اما این دعوت هم با ممانعت مسئولین انتظامات نمایشگاه رو به رو شد.
دقایقی بعد این گروه از متقاضیان مسکن مهر در مواجهه ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی که در حال بازدید از نمایشگاه بود سوالاتی را پرسیدند و وقتی جوابی نگرفتند، شعار اعتراضی سر دادند.
فرار رئیس‌کل بانک مرکزی از نمایشگاه مطبوعات
در حالی که امروز قرار بود راس ساعت 14، ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی برنامه ای برای گفتگو با اصحاب رسانه در نمایشگاه مطبوعات داشته باشد شعارهای متقاضیان مسکن مهر عليه «سود بانكي» و «بهره ربوی» باعث شد تا وی بدون برگزاری این نشست خبری، از انتهای سالن نمایشگاه را ترک کند.
اعتراضات بالا گرفت
ازدحام به وجود آمده بخاطر این مسئله باعث شد تا توجه تمام خبرنگاران جلب شده و دوربین ها برای گرفتن مصاحبه با متقاضیان مسکن مهر آماده شود که البته سخت گیری مسئولان و عوامل حراست و پلیس برای تصویر برداری خبرنگاران از این جمعیت معترض نیز بیشتر شد.
متقاضیان معترض مسکن مهر که از پیگیری های معمول در این سالها به نتیجه ای نرسیده اند در تجمع خود نوشته هایی را به دست گرفته بودند که جمله هایی مانند «خانه من کو؟» و «چرا پاسخگو نیستید؟» «مسکن ما شد خراب، به ما ندادن جواب» به چشم می خورد.
حضور متقاضیان مسکن مهر پردیس در غرفه «فردا»
متقاضیان مسکن مهر علاوه بر مصاحبه با چندین رسانه در نمایشگاه مطبوعات به غرفه «فردا» نیز آمدند و از مشکلات خود صحبت کردند. یکی از این متقاضیان به خبرنگار «فردا» گفت: «خانه هایمان را تحویل نگرفتیم و هر بار وعده های بی عمل شنیده ایم. حالا به ما می گویند وام خانه های مهرتان شروع شده است و بانک مسکن برای ضمانت این وام از ما 60 میلیون تومان سفته می گیرد و ضامن دولتی کسر از حقوق می خواهد! این در حالی است که به من گفته اند که به دلیل اینکه برای دریافت وام دیر مراجعه کرده اید، باید سود مشارکت بپردازید! و اگر برای دریافت وام اقدام نکنید از لیست متقاضیان مسکن مهر خط می خورید و حذف می شوید. چرا کسی پاسخگو به سوالات ما نیست؟ به چه دلیلی من بابت خانه ای که هنوز تحویل نگرفته ام باید وام بگیرم و سود مشارکت پرداخت کنم؟ ما متقاضیان مسکن مهر پردیس نه تنها به خانه هایمان نرسیده ایم بلکه علاوه بر کرایه خانه هایمان متحمل پرداخت اقساط وام مسکن مهر شده ایم!»
این متقاضی مسکن مهر ادامه داد: «اعتراض ما به آقای سیف به این علت بود که چرا بر عملکرد بانک مسکن نظارتی ندارد؟ به چه دلیلی ما باید سود وام خانه ای را که هنوز آن را تحویل نگرفته ایم، پرداخت کنیم؟ و چرا ما را تهدید به حذف می کنند؟ اما دیدید که ایشان بدون پاسخگویی به سوالات ما، نمایشگاه مطبوعات را ترک کرد و رفت. حتی نشست خبری هم برگزار نشد تا به جواب سوالاتمان برسیم!»
یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پردیس از مشکلات دیگری صحبت کرد و گفت: «من متقاضی مسکن مهر فاز هشت پردیس هستم، سال 91 ثبت نام کردم. آن زمان به من گفته بودند با 32 میلیون تومان واریز نقدی و 25 میلیون تومان وام و پس از 18 ماه، می توانید صاحب خانه مهر شوید. چهار سال گذشته و در این سال ها علاوه بر پرداخت کرایه خانه، قیمت واحدهای مسکن مهر هم گران تر شده است و متضرر شده ام. ابتدا قیمت این واحدها به خاطر گران شدن مصالح به 37 میلیون تومان رسید و بعد از آن هم اعلام کردند که قیمت این واحدها 43 میلیون تومان شده است. به تازگی هم گفته اند قیمت ها از 58 میلیون تومان تا 69 میلیون تومان خواهد بود و قیمت وام ها هم تا 40 میلیون تومان افزایش داده اند. این همه ماجرا نیست. خانه هایی را که از روز اول گفتند ملکی است حالا می گویند 99 ساله است و من به این مسئله هم اعتراض دارم.»
مختاباد در غرفه «فردا» با متقاضیان گفتگو کرد
پس از آن عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر دقایقی به غرفه «فردا» آمد و با متقاضیان گفتگو کرد. وی گفت: «مشکل متوقف شدن پروژه مسکن مهر پردیس از لحاظ قانونی ربطی به شورای شهر ندارد ولی ما در زمینه خدمات رسانی در داخل تهران یا در اطراف این شهر، هر کاری که بتوانیم، انجام می دهیم. امیدوارم که بتوانیم کمیسیون مشترکی را با وزارت مسکن بگذرایم و ببینیم که چرا این اجحافات در حق شما شده است؟ و علت این قیمت های غیرمنطقی چیست؟ و چرا یک شهروند آپارتمانی را با قیمت 30 الی 40 میلیون تومان ثبت نام کرده حالا با قیمت دو برابر باید آن را تحویل بگیرد؟!»
مختاباد افزود: متاسفانه خبرهای خوبی راجع به مسکن مهر پردیس و پرند شنیده نمی شود. به خصوص اینکه خانه هایی بدون در نظر گرفتن زیرساخت ها و امکاناتی چون مدارس، درمانگاه و مساجد ساخته شده و مراکز هنری و تفریحی در آنجا وجود ندارد.
یکی از متقاضیان حاضر در غرفه «فردا» پرسید: «آیا کسی که در تهران خانه ای را می خرد، مسئولیت برق، آب و ... بر عهده اوست یا اینکه از جای دیگری این هزینه ها تامین می شود؟ زیرا که در پردیس قیمت تونل و پل ها را از پول های مردم برداشت کرده اند و حالا پولی برای ساخت خانه ها نمانده است.
مختاباد در پاسخ به سوال این متقاضی گفت: «شهر تهران تعریف خاص خودش را دارد؛ جایی که شهروند خانه می سازد، زیرساخت وجود دارد. ولی در پردیس و پرند این زیرساخت ها وجود نداشته است. اما در پردیس نباید در حق مردم اجحاف شود زیرا متقاضیان مسکن مهر از قشر متوسط یا ضعیف جامعه هستند و حتی یک میلیون تومان هم زندگی شان را تحت تاثیر قرار می دهد. با اینکه از لحاظ بافت شهری، پردیس مربوط به شورای شهر تهران نمی شود. اما من سعی می کنم که این مسئله را در شورای شهر مطرح کنم و با طرح سوال از آقای آخوندی که چه کمکی می توان کرد، تلاش کنیم تا این اجحاف در حق شما نشود.»
این عضو شورای شهر تصریح کرد: «مسکن مهر پردیس بدون زیرساخت ساخته شده و شهروندی که سرمایه اش را برای گرفتن یک خانه مهر واریز کرده نباید پاسخگوی آن باشد و مسئول آن شخص دیگری است. امیدواریم که دولت بودجه ای را در نظر بگیرد و هزینه های لازمه را پرداخت کند تا بار را از دوش متقاضیان مسکن مهر بردارد.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد