قیمت خوابگاه و غذای دانشجویی افزایش نمی یابد

کد خبر: 1147001

وزیر علوم گفت: به کمک دولت تصمیم گرفته ایم که تعرفه غذا و خوابگاه دانشجویان افزایش نیابد.

قیمت خوابگاه و غذای دانشجویی افزایش نمی یابد

محمدعلی زلفی گل در خصوص تالیف کتاب‌های دانشگاهی گفت: در دانشگاه ما بخش قابل توجهی از محتوای درسی دانشگاه‌ها، کتاب‌های لاتین و یا ترجمه‌ای است. اولین کاری که در بدو ورود به وزارت علوم انجام دادم، واگذاری پروژه شیوه نامه تألیف کتاب درسی در دانشگاه‌ها به مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی و آموزش عالی بود. از آن‌ها خواستم در قالب یک طرح پژوهشی مطالعات ملی و فراملی انجام دهند تا مشخص شود کتاب تألیفی بومی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

 

به گفته وی این کتاب ویژگی‌هایی نیز باید داشته باشد هم بسته فرهنگی و هم بسته هویت سازی باید داشته باشد.

زلفی گل گفت: در این کتاب دانشمندانی که در آن موضوع خاص از ایران، در ابعاد ملی و فراملی صاحب نظر هستند و همین طور اسطوره‌های بین المللی در آن گنجانده شوند. در این کتاب باید مهارت و کار‌های پژوهشی و تیمی آورده شود.

 

وزیر علوم درباره سیاست آموزش عالی در دولت سیزدهم مبنی بر افزایش و یا کاهش دانشجو گفت: دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی استقلال دارند و خودشان به بلوغ رسیده اند، تعیین ظرفیت را خود دانشگاه‌ها مشخص می‌کنند البته برای ایجاد رشته‌های جدید و تأسیس دانشکده و گروه‌های جدید، وزارت علوم یک سری استاندارد دارد و آن را هر دانشگاهی رعایت کند می‌تواند رشته جدید و یا جذب دانشجوی جدید داشته باشد.

 
 

زلفی گل گفت: دانشگاه‌های بزرگ ما به درجه‌ای از بلوغ رسیده اند که خود تصمیم بگیرند؛ بنابراین ما برای ایجاد رشته‌های جدید و پذیرش‌های جدید دانشجو در رشته‌های مختلف استاندارد‌هایی داریم. هر دانشگاهی این استاندارد‌ها را داشته باشد می‌تواند رشته‌های جدید و جذب دانشجو داشته و ما از آن ممانعت نمی‌کنیم.

وی ملاک‌های آن را داشتن استاندارد‌های آموزشی، نسبت دانشجو به استاد، نسبت استاد به دانشجو، سرانه رفاهی، ورزشی، خوابگاهی عنوان کرد و افزود: این موارد ملاک‌های ما خواهند بود و اگر رعایت شود ما نمی‌گوییم جذب دانشجو را محدود کنند.

وزیر علوم در بحث افزایش قیمت‌ها و تأثیر آن بر کالا‌های اساسی در دانشگاه‌ها ادامه داد: بحث افزایش قیمت‌ها در اثر جراحی اقتصادی ایجاد شده که البته تبعاتی نیز در دانشگاه‌ها خواهد داشت، ولی ما با کمک دولت تصمیم گرفته ایم تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد