خبر جدید یارانه ای برای عروس و داماد | جزئیات جدید از واریز کالابرگ الکترونیک

کد خبر: 1295535

اعتبار کالابرگ الکترونیک چقدر است؟ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جدای از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی است

خبر جدید یارانه ای برای عروس و داماد | جزئیات جدید از واریز کالابرگ الکترونیک

صولت مرتضوی وزیر کار گفت: مرحله اول کالابرگ انجام شد و برای انجام مراحل بعدی در حال پیگیری‌های لازم برای تامین منابع هستیم.

کالابرگ الکترونیکی در قالب یارانه تشویقی یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ را شامل می‌شود. آنگونه که اعلام شده، مابه‌التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جددی دولت تامین می‌شود.

ر این اساس، قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم به بهای ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که اگر خانوار دهک‌های اول تا هفتم این سبد را خریداری کنند، به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان برای آن‌ها محاسبه می‌شود و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین خواهد شد.

اعتبار کالابرگ الکترونیک چقدر است؟

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جدای از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی است و خانوار یارانه‌بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند. آنطور که وزارت رفاه اعلام کرده، مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار اختصاص پیدا می‌کند که می‌تواند در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف کند. شرطی که وجود دارد این است که خانوار می‌تواند اقلام طرح کالابرگ فجرانه را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی وجود ندارد. برای مثال، اگر اعتباری برای خرید برنج اختصاص داده شود، نمی‌توان با آن روغن خرید؛ بنابراین در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، اگر فردی در دهک اول تا سوم قرار داشته باشد، به جای دریافت ۴۰۰ هزار تومان یارانه، ۶۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند. اگر این فرد جزو دهک چهار تا هفت باشد، به جای یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، یارانه تشویقی ۵۲۰ هزار تومانی می‌گیرد.

شیوه جدید اجرای کالابرگ الکترونیک خرداد

حدود ۲۰ روزی می‌شود که مهلت اجرای کالابرگ فجرانه یا همان یارانه تشویقی به پایان رسیده و به جز برخی اظهارات پراکنده نظر قطعی درباره سرنوشت این طرح وجود ندارد. آخرین بار وزیر کار در حاشیه یک مراسم اعلام کرد که «برای پرداخت یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی در حال بررسی هستیم و به زودی نتیجه اعلام می‌شود.» بنابراین جزئیاتی از این طرح اعلام نشد.

برای رسیدن به پاسخ این پرسش که آیا یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان واریز می‌شود یا خیر؛ نظر فاطمه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها را جویا شدم که او وظیفه پاسخگویی به این پرسش را در حیطه اختیارات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دانست، چرا که به گفته حسینی یارانه تشویقی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی به یارانه‌بگیران اختصاص داده می‌شود نه در قالب یارانه نقدی.

 جدا کردن یارانه فرزند مجرد بالای ۱۸ سال/مدارک مورد نیاز برای جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

در برخی موارد گفته شده افرادی که ازدواج کردند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند باید با مدارک از جمله اصل شناسنامه اصل کارت

به نقل از خبرجو۲۴ در برخی موارد گفته شده افرادی که ازدواج کردند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند باید با مدارک از جمله اصل شناسنامه اصل کارت برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

در برخی موارد گفته شده افرادی که ازدواج کردند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند باید با مدارک از جمله اصل شناسنامه اصل کارت ملی اصل شناسنامه و کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی

برای طی این مرحله مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.

مدارک شناسایی هر دو طرف (عروس و داماد) که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.

اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

مراجعه برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانواده جدید برای جدا کردن یارانه مرحله بعدی است.

زوج ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز خود را آماده کردند، به آدرسی که از مرکز پلیس +۱۰ دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن ها از لیست خانواده خود حذف شود.

سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰ و فرم ها و شماره پیگیری که از مرکز قبلی دریافت کرده اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند.

نکته مهم آن است که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می برد. به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید.

همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

جدا کردن یارانه فرزند مجرد بالای ۱۸ سال

آیا فرزندان مجردی که به سن قانونی رسیده‌اند هم می‌توانند یارانه‌ خود را از خانواده جدا کنند؟جداسازی یارانه‌ها از خانواده در این شرایط فقط با ازدواج و دریافت و ارایه گواهی عدم سازش و مراجعه به پلیس +۱۰ امکان پذیر است.اما زوج‌های جوان برای جداسازی یارانه از سرپرست خانوار می‌توانند با اسنادی مثل عقدنامه و شناسنامه به پلیس +۱۰ مراجعه و گواهی مربوط را دریافت کنند.

عقدنامه به شعب دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند اما لازم به یادآوری است که در برخی مراکز همراه داشتن مدارک والدین الزامی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد