بازگشت کرونا؛ فقط 17 درصد ماسک می‌زنند!

کد خبر: 1212894

آنچه از آمارهای روزانه وزارت بهداشت می‌توان به آشکاری دید این است که موارد ابتلا و قربانی‌های کرونا روز به روز افزایش می‌یابد، آخرین تعداد قربانیان روزانه مربوط به این آمارها مرگ 22 نفر بر ثر ابتلا به کرونا است.

بازگشت کرونا؛ فقط 17 درصد ماسک می‌زنند!

تعداد شهرهای قرمز هم نسبت به ماه پیش افزایش معناداری داشته است اما آنچه بیش از همه این موارد عجیب است اینکه فارغ از انفعال وزارت بهداشت و درمان مردم هم کمترین توجهی به رعایت پروتکل‌های معمول بهداشتی دارند تا جایی که حالا اعلام شده بیش از 86 درصد آنها از زدن ماسک هم خودداری می‌کنند! به این معنا که بررسی نمودارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور کمتر از ۱۷ درصد است.

بررسی تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت نشان می‌دهد که میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور، ۴۶.۸۰ درصد است. یعنی کمتر از ۵۰ درصد مردم، همچنان به رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از انتقال بیماری، باور دارند.

در همین حال، میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی تهران، کمتر از میانگین کشوری است و در حدود ۳۵.۶۷ درصد قرار دارد.

از سوی دیگر، استفاده از ماسک نیز به شدت نزول کرده و کمتر از ۱۷ درصد مردم، همچنان از ماسک در اماکن عمومی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور، به ۱۶.۶۹ درصد رسیده است.

در همین حال، حداقل میزان استفاده از ماسک در کشور مربوط به همدان با ۳.۵۷ درصد است.

استفاده از ماسک در تهران نیز کمتر از میانگین کشوری قرار دارد و ۱۶.۱۶ درصد است. در حالی که روند ابتلاء به کرونا در کشور، صعودی است؛ اما استفاده از ماسک به ویژه در استان‌های مسافرپذیر، خیلی پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد