کد خبر : 47072 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید | واریز سود سهام عدالت

اگر تا به حال سود سهام عدالت دریافت نکردید ، بخوانید | ۲ روش دریافت سود سهام عدالت

پلیس فتا با ارسال پیامکی خواستار مراقبت از سودجویی‌هایی تحت عنوان دریافت سود سهام عدالت شد.

اگر تا به حال سود سهام عدالت دریافت نکردید ،  بخوانید | ۲ روش دریافت سود سهام عدالت

سهام عدالت | حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی به چهار ماه کاهش یافت؛ اتفاقی که قطعا باعث می‌شود زمان واریز سود سهام عدالت زودتر صورت بگیرد و احتمالا نحوه واریز نیز متفاوت خواهد شد.سهامداران منتظر واریز سود سهام عدالت۱۴۰۲و باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هستند.بنا بر خبرهای جدید واصله سهام عدالت امسال به جاماندگان تخصیص و مقدار آن هم به احتمال زیاد تغییر می کند آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

پلیس فتا با ارسال پیامکی به مردم خواستار مراقبت از سودجویی‌هایی تحت عنوان سهام عدالت شد.

این گزارش می‌افزاید: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز پیش از این با انتشار اطلاعیه‌هایی نسبت به کلاهبرداری‌های‌ متعدد درباره سهام عدالت هشدار داده بودند.

۲ روش دریافت سود سهام عدالت

بر این اساس، مشمولان سهام عدالتی که تا کنون به منظور دریافت سود سهام عدالت اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت درسامانه جامع اطلاعات مشتریان www.Sejam.ir و یا درج شماره شبای معتبر در سایت Sahamedalat.ir نسبت به انجام امر مذکور اقدام کنند.

۶ دلیل دریافت نکردن سود سهام عدالت

همچنین، براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد «درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی» اشاره کرد.

سهام عدالت | سامانه سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

سهام عدالت

سهام عدالت | مزایای سجامی شدن

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

شگفتانه یلدایی برای سهام عدالتی ها

راضیه ذوالنوریان، مدیر کل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌ها با اشاره به تاریخچه روند واگذاری سهام عدالت در کشور، اظهار کرد: با توجه به تبصره (۳) ماده (۳۴) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی موضوع تکلیف وزارت امور اقتصادی و دارایی برای شناسایی افراد مشمول طرح توزیع سهام عدالت، با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فراهم آوردن شرایط واگذاری سهام به مشمولین و با عنایت به ابلاغ دستورالعمل مربوط در سال ۱۳۸۹ توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، در ۲۰ مرحله مختلف جهت شناسایی مشمولین این طرح اقدام شد و در نهایت تعداد ۴۹،۱۴۸،۷۷۴ نفر به عنوان مشمولین نهایی طرح شناسایی شدند.

آزادسازی سهام عدالت و ساماندهی آن

وی به آزادسازی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: صدور فرمان آزادسازی سهام عدالت طی ابلاغیه مورخ ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری، ساماندهی این طرح و فراهم کردن بستر لازم جهت بهره‌مندی مشمولین آنکه اکثراً جز پایین‌ترین اقشار درآمدی جامعه هستند؛ از محل منافع حاصل از آن یعنی توزیع سود نقدی در مجامع سالانه شرکت‌ها و همچنین اداره و خرید و فروش این سهام به عنوان مبنای آزادسازی سهام عدالت، در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای عالی بورس و اوراق بهادار قرار گرفته است.

ارزش پرتفوی سبد سهام عدالت ۳۰ برابر شده است

مدیرکل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌ها از ۳۰ برابر شدن ارزش سبد سهام عدالت خبر داد و افزود: به موجب مصوبه شماره ۱۸۸۷۱۰ مورخ یک آذر سال ۱۳۹۶ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، سهام قطعی تخصیص یافته به طرح توزیع سهام عدالت در ۴۹ شرکت سرمایه پذیر شامل ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی به ارزش ۲۶۶٬۳۶۳ میلیارد ریال به مشمولین طرح تعلق گرفت که اکنون ارزش این پرتفوی به حدود ۷۰٬۹۳۳٬۲۲۱ میلیارد ریال یعنی تقریباً ۳۰ برابر ارزش اولیه سهام تخصیصی افزایش یافته است.

سهام عدالت

سود سهام عدالت 1402 کی واریز میشود

ذوالنوریان درباره باز شدن نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نکاتی پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه مورخ ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری، آزادسازی سهام عدالت به دو روش انتقال مستقیم و غیر مستقیم در سال ۱۳۹۹ انجام شد، به نحوی که حدود ۱۹ میلیون نفر از مشمولین نسبت به انتخاب روش مستقیم به منظور مدیریت و اداره سهام راساً توسط خودشان اقدام کردند.

مدیرکل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌ها تصریح کرد: همچنین پرتفوی سهام حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولین به صورت غیرمستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون متشکل از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اداره خواهد شد، این دسته از مشمولین پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بازار بورس و اوراق بهادار، سهامدار این شرکت‌ها شدند؛ شایان ذکر است با توجه به بررسی نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های موصوف از سوی شورای عالی بورس و اوراق بهادار مقرر شده است بر اساس مصوبات مورخ ۲۰/‌۰۴/‌۱۴۰۲‬ و ۰۹/‌۰۸/‌۱۴۰۲ آن شورا نسبت به برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اقدام شود؛ بدیهی است پس از برگزاری مجامع موصوف و از زمان اعلام آزاد شدن خرید و فروش سهامداران می‌توانند به تدریج نسبت به معامله سهم خود در بورس اقدام کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.