متهم آلودگی تهران؛ خودرو و موتورسیکلت

کد خبر: 1243441

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد پلیس راهور تهران بزرگ با تخلفات خودروها در بحث نداشتن معاینه فنی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به خودروها و موتورسیکلت‌ها است.

متهم آلودگی تهران؛ خودرو و موتورسیکلت

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به این صورت نیست که راننده‌ای برای خودروی خود معاینه فنی بگیرد و بگوید یکسال دیگر خیال من راحت است و اگر شرایط خودرو تغییر کند و دچار نقص فنی شود معاینه فنی وی باطل می‌شود و باید مجدداً برای دریافت معاینه فنی اقدام کند.

وی افزود: یکی از معضلات شهر تهران، آلودگی هوای این کلان‌شهر است که به تبع ترافیک و تردد وسایل نقلیه به وجود آمده است.

سرهنگ رازقی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به وسایل نقلیه مانند خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها وسایل نقلیه عمومی و ۳۰ درصد مابقی به کارخانجات و … باز می‌گردد.

وی افزود: مردم این را می‌دانند که در نیمه دوم سال با توجه به پدیده وارونگی هوا در آذر ماه، دی ماه و بهمن ماه که معمولاً هوا آلوده است ما شرایط خیلی بدی را تجربه می‌کنیم و به خاطر همین آلودگی حتی مدارس هم تعطیل می‌شوند و خیلی از بیماری‌ها مخصوصاً بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی بیشتر می‌شود و مردم درگیر این موضوع می‌شوند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: به همین خاطر بحث معاینه فنی و خودروهای دودزا، موضوعی نیست که پلیس بخواهد فقط در ایام خاص به آن بپردازد و پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به نقشی که دارد و قانونا و رسالتی که در این خصوص دارد در طول سال نسبت به انجام وظایف خود نسبت به خودروهای آلاینده و برخورد با خودروهای دودزا اقدام می‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد