100 هزار دلار برای یک ناهار، خاطره و عکس/ ماتیوس چه باری به فوتبال ایران اضافه کرد؟

کد خبر: 329303

ورزش از نگاه 2 با اسپانسری شرکت استیل آذین ایرانیان و حمایت حسین هدایتی تا به حال سرپا بوده است. در این خصوص حتی شنیده می شود که ورزش از نگاه 2 برای برنامه هر هفته خود به شبکه دوم سیما، رقمی بالغ بر 5 میلیون تومان نیز پرداخت می کند. این در حالی است که مسئولان برنامه تا به حال رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان از اسپانسر که حسین هدایتی باشد دریافت کرده اند.

100 هزار دلار برای یک ناهار، خاطره و عکس/ ماتیوس چه باری به فوتبال ایران اضافه کرد؟
‍‍ سرویس ورزشی « فردا »- بینندگان تلویزیونی ایران، پنج شنبه شب گذشته شاهد حضور یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال دنیا در کشورمان بودند. لوتار ماتیوس که به دعوت شبکه دوم سیما به ایران آمده بود تا در برنامه ورزش از نگاه 2 این شبکه شرکت کند، سال های سال در تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ بازی کرده و افتخارات بسیاری را نیز کسب کرده است. ماتیوس حتی با 6 بار حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال رکورددار تعداد حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا نیز هست، اما اینکه هدف از حضور این بازیکن بزرگ در ایران چه بود، سوالی است که هنوز در اذهان عمومی و بسیاری از اهالی فوتبال باقی مانده است.
برنامه ورزش از نگاه 2 که متولی اصلی دعوت از این بازیکن نامدار آلمانی بود، چند ماهی هست که کار خود را با آیتم های مختلف در شبکه دوم سیما آغاز کرده و از همان ابتدا نیز هدف این برنامه رسیدن به رکورد بی سابقه برنامه نود و رقابت با پربیننده ترین برنامه تلویزیونی عنوان شد. اما به نظر می رسد استراتژی و هدفی که در برای این برنامه تعریف شده با آنچه برنامه نود و عادل فردوسی پور به دنبال آن هستند، زمین تا آسمان تفاوت دارد. در این بین یکی از مهمترین تفاوت ها در بحث اسپانسرینگ این برنامه است. در شرایطی که فردوسی پور و نود در برنامه هر هفته خود از هیچ برندی برای تبلیغ استفاده نمی کنند و درآمد آنها نیز از بودجه صدا و سیما به دست می آید، ورزش از نگاه 2 با جذب اسپانسر توانسته تا به اینجا این برنامه را پیش ببرد و هر لحظه ممکن است که این برنامه به دلیل جا زدن اسپانسر و یا عدم جذب حمایت مالی تعطیل و یا به ورطه تعطیلی کشیده شود. این در حالی است که برنامه 90 از حدود 14 سال پیش که کار خود را در صدا و سیما آغاز کرد تا به امروز، حتی یکبار هم در برنامه خود، فعالیت تبلیغی نداشته است.
اما بینندگانی که برنامه ورزش از نگاه 2 را در طول ماه های اخیر مشاهده کرده باشند به این نکته دست می یابند که این برنامه با اسپانسری شرکت استیل آذین ایرانیان و حمایت حسین هدایتی تا به حال سرپا بوده است. حتی پیش از این نیز عنوان شد که مسئولان ورزش از نگاه 2 از محمد علی آبادی برای اجرای برنامه کمک دریافت می کردند و بعد از کنار رفتن علی آبادی، این حسین هدایتی بود که به عنوان اسپانسر، به حمایت مالی از این برنامه پرداخت. در این خصوص حتی شنیده می شود که ورزش از نگاه 2 برای برنامه هر هفته خود به شبکه دوم سیما، رقمی بالغ بر 5 میلیون تومان نیز پرداخت می کند. این در حالی است که مسئولان برنامه تا به حال رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان از اسپانسر که حسین هدایتی باشد دریافت کرده اند. یک ناهار، یک خاطره و یک عکس ورزش از نگاه 2 در برنامه هفته گذشته خود توسط یک خانم مدیر شرکت مشاوره فوتبال در آلمان از لوتار ماتیوس دعوت کرده بود تا به ایران آمده و در این برنامه شرکت کند. هدف از دعوت ماتیوس به ایران نیز کمک به تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله 100 روز مانده به رقابت های جام جهانی عنوان شد. این در حالی بود که حضور 2 روزه ماتیوس در ایران فقط به خاطره گویی وی در برنامه ورزش از نگاه 2 و یک ناهار مشترک با برخی بازیکنان و مربیان و پیشکسوتان فوتبال و جمعی از هنرمندان کشورمان گذشت. در این خصوص شنیده می شود که اسپانسر برنامه ورزش از نگاه 2 رقمی بالغ بر 100 هزار دلار بابت حضور لوتار ماتیوس در ایران پرداخت کرده است. این در حالی است که حضور این بازیکن نامدار فوتبال آلمان در ایران نه تنها کمکی به فوتبال ملی ایران نکرد، بلکه از طرفی می توان گفت که مضراتی هم برای فوتبال ایران در پی داشت. چراکه مسئولان و اسپانسر برنامه ورزش از نگاه 2 می توانستند با هزینه پرداخت شده به ماتیوس برای یک خاطره و یک ناهار مشترک با ورزشکاران و هنرمندان، کمک هزینه برگزاری یک بازی تدارکاتی برای آماده سازی تیم ملی را پرداخت کنند و یا این پول را خرج فوتبال پایه کشورمان کنند که این روزها حال و روز خوشی ندارد. در این خصوص اما ماتیوس و مدیر برنامه وی نیز حتی بعد از حضور در ایران، از نحوه مهمان نوازی شبکه 2 نیز انتقاد کردند. به طوری که سمیرا سمیعی، مدیر برنامه ایرانی ماتیوس در گفتگویی عنوان کرد: مدیران تلویزیون ایران نه به ماتیوس و نه به من یک کادو هم ندادند. فقط یک شاخه گل در فرودگاه به من دادند! به هر حال به عنوان یک ایرانی حس می‌کنم کارشان زشت بود. شبکه دو به برنامه‌اش خوب عمل نکرد. این را هم بدانید که بعد از پایان برنامه تلویزیونی که پس از 4 ساعت و حدود 3 بامداد تمام شد تازه در فرودگاه از ماتیوس مصاحبه نوروزی گرفتند! ماتیوس با خوشرویی به همه سوالات جواب داد اما بعدش با لبخند به من گفت: «این قرارمان بود؟» البته اینطور که مشخص است لوتار ماتیوس آخرین مهمان برنامه ورزش از نگاه 2 نخواهد بود و اگر قرار باشد طبق نظرسنجی این برنامه عمل شود، در آینده ای نزدیک شاهد حضور یکی از نامدارترین فوتبالیست های فوتبال دنیا در کشورمان خواهیم بود. اما به نظر می رسد حضور بازیکنان نامدار فوتبال دنیا برای گرفتن پول، خاطره گویی، تناول غذای ایرانی و گرفتن چند عکس یادگاری هیچ دردی از فوتبال ایران دوا نمی کند و اسپانسرها نیز می توانند با همین مبالغ، کمک های شایانی به فوتبال ملی و پایه داشته باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد