دلیلی ندارد حتما وزیر ورزش سابقه ورزشی داشته باشد / صالحی بر حوزه جوانان تسلط دارد

کد خبر: 280963

صالحی امیری سابقه مدیریت ورزشی کلان ندارد اما بنده می دانم که مطالعات و محفوظات ورزشی ایشان بالاست. ضمن اینکه سرپرست معرفی شده هم در مسائل فرهنگی و اجتماعی صاحب نظر است و هم یک شخصیت دانشگاهی و پژوهشی به شمار می رود. بنابراین با استفاده از این دانش ها می تواند به ورزش کشور کمک کند.

دلیلی ندارد حتما وزیر ورزش سابقه ورزشی داشته باشد / صالحی بر حوزه جوانان تسلط دارد
سرویس ورزشی «فردا»- پروسه انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم چند روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری و با تشکیل کمیته های مختلف برای انتخاب وزرای این کابینه آغاز شد و کارگروه ورزش که زیرمجموعه ای از کمیته فرهنگی - اجتماعی به حساب می آمد، وظیفه انتخاب وزیر ورزش و جوانان را بر عهده داشت. در این بین این کارگروه بعد از بررسی همه گزینه های مطرح شده برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر را به عنوان کاندیدای نهایی تصدی این پست به حسن روحانی معرفی کرد تا رئیس دولت یازدهم نیز نام وی را به عنوان یکی از 18 وزیر معرفی شده به نمایندگان، به مجلس شورای اسلامی اعلام نماید. اما سلطانی فر نتوانست نمایندگان مجلس را قانع سازد و با 148 رای مخالف از حضور در جمع وزرای پیشنهادی دولت بازماند. سرانجام حدود 48 ساعت بعد و عصر روز شنبه، حسن روحانی طی حکمی رضا صالحی امیری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد تا وی نیز بمانند وزیر قبلی ورزش و جوانان، بدون هیچگونه سابقه ورزشی وارد ورزش شود.
در همین خصوص دبیر کمیته ورزش و جوانان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گفتگو با «فردا» از صالحی امیری به عنوان مدیری مسلط بر حوزه های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و گفت: درست است که سرپرست معرفی شده ورزش و جوانان تاکنون سابقه مدیریت ورزشی را در کارنامه خود نداشته اما ایشان در 2 بعد فرهنگی و اجتماعی جوانان تسلط کامل داشته و در گذشته نیز در این دو حوزه موفقیت های مدیریتی بسیاری کسب کرده است. صمد ولی زاده با بیان اینکه صالحی امیری یکی از مدیران نزدیک به حسن روحانی بوده و هست، اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ صالحی امیری با دکتر روحانی می تواند در پیشبرد اهداف این وزارتخانه کمک های بسیاری داشته باشد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیشنهاد تشکیل کارگروه ورزش و جوانان در دولت آقای روحانی از سوی صالحی امیری مطرح شد که در نهایت به معرفی آقای سلطانی فر منجر شد. از آنجا هم كه بنده با دكتر صالحی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی همكار بوده‌ام شناخت نسبتاً كاملی از وی دارم و مطمئن هستم فضای بسیار خوبی را به این وزارتخانه حاكم خواهد كرد. رئیس اسبق فدراسیون ووشو در پیش‌بینی خود از احتمال موفقیت صالحی‌امیری در وزارت ورزش و جوانان گفت: آقای صالحی امیری سابقه مدیریت ورزشی کلان ندارد اما بنده می دانم که مطالعات و محفوظات ورزشی ایشان بالاست. ضمن اینکه سرپرست معرفی شده هم در مسائل فرهنگی و اجتماعی صاحب نظر است و هم یک شخصیت دانشگاهی و پژوهشی به شمار می رود. بنابراین با استفاده از این دانش ها می تواند به ورزش کشور کمک کند. ولی زاده در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این سؤال كه فكر نمی‌كنید ورزشی نبودن صالحی یك نقص بزرگ برای اداره مجموعه بزرگی به نام وزارت ورزش و جوانان باشد، عنوان کرد: در 35 سال گذشته تمام كسانی كه رئیس سازمان تربیت‌بدنی یا وزیر ورزش شده‌اند هیچ‌یك ورزشی نبوده‌اند. همین آقای عباسی، وزیر سابق ورزش نه تنها در ورزش تخصی نداشت بلکه در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم سررشته نداشت. ضمن آنكه ما نمی‌توانیم بگوییم صالحی ورزشی نیست. وی شاید سابقه مدیریت ورزشی نداشته باشند اما كاملاً به حوزه ورزش تسلط دارند و از مدیران متخصص ورزشی برای موفقیت این وزارتخانه بهره خواهند گرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد