عابدینی: آن یک امتیاز کابوس من شد

کد خبر: 557414

مسابقات شمشیربازی المپیک 2016 با حضور دو نماینده کشورمان در ریو برگزار شد و مجتبی عابدینی، نماینده خوب ایران در اسلحه سابر با قبول شکست از حریفانی از امریکا و کره‌جنوبی از کسب مدال در المپیک ریو بازماند اما موفق شد بهترین نتیجه تاریخ شمشیربازی ایران در المپیک را رقم بزند.

روزنامه ایران: مسابقات شمشیربازی المپیک 2016 با حضور دو نماینده کشورمان در ریو برگزار شد و مجتبی عابدینی، نماینده خوب ایران در اسلحه سابر با قبول شکست از حریفانی از امریکا و کره‌جنوبی از کسب مدال در المپیک ریو بازماند اما موفق شد بهترین نتیجه تاریخ شمشیربازی ایران در المپیک را رقم بزند. شمشیربازی که به گفته خیلی‌ها با شکست مدعیان این رشته در مراحل ابتدایی لیاقت این را داشت تا روی سکوی بزرگترین رویداد ورزشی قرار گیرد اما این موضوع محقق نشد و عابدینی با شکست مقابل حریفان امریکایی و کره جنوبی دستش از مدال المپیک دور ماند و با وجود شایستگی در مکان چهارم قرار گرفت.

سابریست باتجربه تیم ملی در خصوص رقابت‌های المپیک به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «مسابقاتم را مردم دیدند. من نمایش خوبی در این مسابقات داشتم اما متأسفانه به آن چیزی که در نظر داشتم نرسیدم. از نظر خودم نمایش خوبی در مسابقات داشتم و پیش از برگزاری مسابقات هم گفته بودم که برای مدال به المپیک می‌روم اما متأسفانه دست‌مان از رسیدن به مدال دور ماند.» مجتبی عابدینی ادامه داد: «متأسفانه داوری بر من غلبه کرد و از همان آغاز مسابقات قضاوت داوران جهت دار بود و تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی 2 مسابقه من داشت. اگر داوران از دست‌شان بر می‌آمد مسابقه‌ای برگزار نمی‌کردند و همان اول من را بازنده اعلام می‌کردند با وجود این خوشحالم که جزو 4 سابریست برتر رقابت‌های المپیک معرفی شدم و نتیجه‌ای که کسب کردم نتیجه‌ای تاریخی بود.»

او در خصوص دیدارش با داریل هومر از امریکا بیان می‌کند: «داور در این دیدار باید 3 کارت قرمز به حریفم می‌داد و این دیدار باید با نتیجه 15 بر 11 به سود من تمام می‌شد منتها این اتفاق نیفتاد و در نهایت داور من را بازنده دانست. مستحق باخت در دیدار با حریف امریکایی‌ام نبودم و در این دیدار به داور باختم و این موضوع موجب شد تا بیشتر ناراحت شوم و گریه کنم.» سابریست باتجربه تیم ملی در خصوص آن یک امتیازی که موجب شد تا در برابر حریف امریکایی‌اش شکست بخورد و از صعود به فینال باز بماند، می‌گوید: «آن یک امتیاز به کابوسی برای من تبدیل شد و همه چیز را خراب کرد. آن یک ضربه زحمات 4 ساله من را بر باد داد. برای رسیدن به المپیک ریو 4 سال زحمت کشیدم اما زحماتم با ناداوری‌ها بی‌نتیجه ماند.»

عابدینی ادامه داد: «حریف امریکایی‌ام پیش از برگزاری دیدار ترسیده بود و رنگ در چهره نداشت. من در بازی اول برنده بودم و توانستم پیش از رویارویی با حریف امریکایی، وینسنت آتسته فرانسوی و گوبان جیل کره‌ای که قهرمان دوره قبل المپیک بود را شکست دهم و این موضوع موجب شد تا داریل هومر امریکایی بترسد. هومر در هنگام مسابقه به من نگاه نمی‌کرد اما از طرفی خیالش راحت بود که داور را دارد و داور در صورت عقب بودن در نهایت او را برنده می‌کند.»
او در خصوص رقابتش با حریف کره‌ای برای کسب مقام سومی می‌افزاید: «می توانستم حداقل مدال برنز را بگیرم. بدشانس نبودم بلکه گرفتار ناداوری شدم چون امتیاز دو سه ضربه‌ام را در بازی با امریکا ندادند. در دیدار با حریف کره‌ای هم وقتی راه افتادم، یک امتیازم را ندادند و همین اتفاقات موجب شد تا نتوانم به هدفم برسم.»
عابدینی پس از کسب مقام چهارمی مورد تحسین جامعه ورزشی و دوستداران ورزش قرار گرفت تا جایی که حتی عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه 90 در برنامه فوتبالی خود از این سابریست کشورمان تمجید کرد و معتقد بود که او شایسته حمایت بیشتر از سوی مسئولان کشور است. سابریست باتجربه تیم ملی در خصوص این موضوع بیان می‌کند: «از اول برنامه 90 را دیدم و از عادل فردوسی‌پور تشکر می‌کنم. در صفحات شخصی مردم از من حمایت کردند و باید از آنها تشکر کنم.»
شمشیرباز المپیکی کشورمان ادامه می‌دهد: «هنوز حال خوبی ندارم و از زمان ورودم به کشور تمام فامیل به خانه ما آمدند و خوشحالی کردند و به نوعی به من دلداری دادند. همه با گل و شیرینی به خانه ما آمدند و اهل محل در داخل کوچه بنری نصب کردند و اندازه یک ورزشکار مدال آور از من استقبال و حمایت کردند. امیدوارم که مسئولان هم به اندازه مردم از ورزشکاران کشور حمایت کنند.»
سابریست باتجربه تیم ملی ادامه داد: «امیدوارم که حداقل حضور ورزشکاران ایرانی در میادین بزرگی همچون المپیک موجب پیشرفت شمشیربازی ما شود و بچه‌ها بتوانند در المپیک‌های بعدی نتیجه خوبی بگیرند. من در المپیک ریو تمام تلاشم را انجام دادم اما نتوانستم که به نتیجه ایده آل برسم و از این موضوع بسیار ناراحتم. مردم عزیزم بدانند که عابدینی تلاشش را کرد و در برابر حریفانش برتر بود اما در برابر داوران بازنده بود.»

شمشیرباز المپیکی کشورمان می‌افزاید: «بعد از المپیک 2012 به همراه پیمان فخری، مربی‌ام عهد بستیم تا در ریو مدال بگیریم و در اینجا هم باید تشکر ویژه‌ای از پیمان بکنم چرا که زحمات زیادی در طی این 4 سال کشید. پیمان در تمام این سال‌ها همراه من بود و به من کمک کرد، لازم است تا در اینجا هم از او تشکر کنم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد