آیا محیط زیست پنج سال شکار را ممنوع نکرده بود؟

کد خبر: 828850

مدیرکل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است.

آیا محیط زیست پنج سال شکار را ممنوع نکرده بود؟

خبرگزاری مهر: مدیرکل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است.

علی تیموری در نشست خبری پروانه‌های شکار ویژه این سازمان افزود: اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است. فرصتی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به مناطق داده شد، اما در سال ۱۳۹۵ در قرق‌ها پروانه شکار ویژه در قرق‌های اختصاصی صادر شد. البته خارج از مناطق بود و در قرق‌های اختصاصی که رشد جمعیت داشتیم.

وی ادامه داد: آقای هوشنگ ضیایی ناظر سرشماری ما بود و خوشبختانه در سال ۱۳۹۵ رشد جمعیت داشتیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حیات وحش علفخوار داشتیم.

تیموری تصریح کرد: در استان خراسان رضوی، حراسان جنوبی، یزد، کرمان و البرز سازمان محیط زیست مجوز شکار کل و قوچ و آهو صادر کرد. در استان گیلان و خوزستان هم صد راس پروانه انتفاعی شکار گراز صادر شده است. در حالی که گراز حتی بدون اینکه پولی به سازمان محیط زیست برسد شکار می‌شد و در قانون هم گونه‌ای مزاحم تلقی شده است.

مدیرکل شکار و صید سازمان محیط زیست اعلام کرد: اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است. در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ فرصتی به مناطق داده شد، اما در سال ۱۳۹۵ در قرق‌ها پروانه شکار ویژه در قرق‌های اختصاصی صادر شد.

زمانی که تفاهم‌نامه شکار با صندوق ملی محیط زیست در ۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ منعقد شد من روز بعد پنج صفحه مفصل تفاهم‌نامه را در مصاحبه‌ای تفصیلی برای صدا و سیما توضیح دادم، اما متوجه شدم تازه مصاحبه اخیراً منتشر شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد