«کوری»؛ پرستار مهربان کودکان

کد خبر: 618629

در نمایشگاه2017 CES یک روبات بسیار مورد توجه بازدید‌کنندگان قرار گرفت و آن هم روباتی به نام کوری (Kuri) بود.

روزنامه ایران: در نمایشگاه2017 CES یک روبات بسیار مورد توجه بازدید‌کنندگان قرار گرفت و آن هم روباتی به نام کوری (Kuri) بود.
این روبات که از سوی یک استارتاپ Mayfield Robotics برای نگهداری از خانه و کودکان ساخته شده دارای دو چشم گرد است که چهره او را برای همه بخصوص کودکان جذاب کرده است. چشمان کوری به دوربین با کیفیت (1080p) مجهز است و می‌تواند عکس و فیلم بگیرد. کوری به وای فای، بلوتوث و چرخ محکم مجهز است که می‌تواند براحتی روی کفپوش و فرش و موکت حرکت کند. در سینه این روبات چراغ LED تعبیه شده و رنگ نور آن قابل تغییر است.
گفتنی است کوری بیشتر از یک دوربین امنیتی عمل می‌کند و در حقیقت یک دستیار چند منظوره است، چرا که این روبات به گونه‌ای طراحی شده است که ضمن گشت زنی در خانه به اعضای خانه نیز کمک می‌کند و حتی می‌تواند نقش مربی را برای حیوانات داخل خانه بازی کند. می‌تواند موزیک پخش کرده و برای کودکان داستان بگوید. قابلیت تشخیص صداهای افراد خانه را از یکدیگر دارد و با 4 میکروفون، آماده شنیدن فرمان‌های صوتی و اجرای آن است.این روبات دارای حسگر لیزری است و به وسیله ریموت هم کنترل می‌شود.
با سنسور و نقشه‌ای هم که دارد با موانع خانه برخورد نمی‌کند و براحتی تشخیص می‌دهد که هر اتاق متعلق به چه کسی است.کوری با تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید و ios سازگار است و با اپلیکیشنی که روی این سیستم‌ها نصب می‌شود، قابل تنظیم است، این روبات دوست داشتنی 20 اینچ قد و 14 پوند وزن دارد. قیمت این روبات 699 دلار تعیین شده است و اکنون در بازار به فروش می‌رسد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد