وقتی ویکی لیکس توئیتر را تهدید می‌کند

کد خبر: 612480

یک حساب کاربری در توئیتر که متعلق به ویکی لیکس است اعلام کرده، یک پایگاه داده در اختیار دارد که شامل اطلاعات حساسی در مورد اعضای تأیید شده توئیتر است.

روزنامه ایران: یک حساب کاربری در توئیتر که متعلق به ویکی لیکس است اعلام کرده، یک پایگاه داده در اختیار دارد که شامل اطلاعات حساسی در مورد اعضای تأیید شده توئیتر است.

به گزارش خبرگزاری‌ها از جمله این اطلاعات حساس می‌توان به نام و نام خانوادگی، روابط خانوادگی، وابستگی‌های سیاسی و امور مالی کاربران تأیید شده اشاره کرد.
در این حساب کاربری ادعا شده با ارائه این اطلاعات به نرم افزار هوش مصنوعی ویکی لیکس قرار است جزئیات ارزشمند بیشتری در مورد روابط و عملکرد مالکان این حساب‌ها به دست آید. این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که توئیتر همیشه بر حفظ اسرار و حریم شخصی و امنیت کاربران خود تأکید داشته و حالا مشخص نیست این اطلاعات چگونه به دست ویکی لیکس افتاده است.
توئیتر از افشای این مسأله که چه تعداد از کاربران این سایت دارای حساب‌های کاربری تأیید شده هستند، خودداری کرده است، اما تعداد این حساب‌ها حدود 237 هزار مورد برآورد شده است. این حساب‌ها با یک علامت تأیید آبی از دیگر حساب‌ها متمایز شده‌اند.

اگرچه توئیتر در مورد این خبر موضع‌گیری نکرده، اما کاربران این شبکه اجتماعی به طور گسترده از ویکی لیکس انتقاد کرده و می‌گویند این کار به امنیت و حریم شخصی کاربران آسیب می‌زند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد