واکنش یک بازیگر به بی‌اخلاقی جدید در تئاتر!

کد خبر: 666346

هنرپیشه برتر جشن بازیگر 96 درباره برگزاری برخی کارگاه‌های آموزشی غیراستاندارد تئاتر در ایران افزود: از نظر من برگزاری کارگاه و دریافت پول برای رساندن به اجرای عموم اتفاق درست و اخلاقی نیست ولی متاسفانه این روزها بسیار باب شده است.

واکنش یک بازیگر به بی‌اخلاقی جدید در تئاتر!
خبرگزاری میزان: هنرپیشه برتر جشن بازیگر 96 گفت: دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشن بازیگر برای من یک اقدام فردی نبود و حاصل تمام گروهی بود که در نمایش "رویایی شب نیمه تابستان" زحمت کشیدند.
علیرضا کی‌منش بازیگر منتخب جشن بازیگر در سال 96 درخصوص انتخاب خود از سوی داوران خانه تئاتر گفت: این جایزه برای من بسیار ارزشمند است زیرا دریافت نشان بهترین بازیگر مرد جشن بازیگر اقدامی فردی نبوده و حاصل تلاش تمام گروهی بود که در نمایش "رویای شب نیمه تابستان" زحمت کشیدند. برای ایفای نقش از تمام آموزه‌های خود در ایران و خارج از ایران بهره بردم و به واقع بدون این آموزش‌ها، ایفای نقش برایم امکان پذیر نبود.
کی منش
وی ادامه داد: اگر بخواهم از تاثیر این جایزه در زندگی هنری‌ام بگویم، در واقع گرفتن جایزه در تئاتر اتفاق ویژه‌ای نیست و برای من هم جایزه اهمیت چندانی ندارد زیرا یکبار دیگر این جایزه و فجر را گرفته‌ام اما بعد از آن اتفاق عجیبی نیافتاد. این جایزه‌ها تغییری در روند کاری یک بازیگر ایجاد نمی‌کند. آن چیزی که مهم‌تر از جایزه، خود آدم و کاری است که در پیش می‌گیرد. آدم هر قدر هم جایزه بگیرد و کاری نکند اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است.
کی منش
بازیگر برتر جشن بازیگر در مورد انتخاب نامزدها و عدم حضور جوانان تازه‌کار در این فهرست، از سوی داوران تصریح کرد: من نمی‌توانم قضاوت کنم که این انتخاب‌ها چگونه شکل گرفته است و دوست هم ندارم که قضاوت کنم اما وقتی تعداد آثار و سالن‌ها زیاد باشد برخی چیزها از زیر چشم انسان در می‌رود و شاید اینکه برخی از سالن‌های خصوصی کوچک نماینده‌ای در این فهرست نداشتند به این دلیل باشد. وی درباره برگزاری برخی کارگاه‌های آموزشی غیراستاندارد تئاتر در ایران افزود: از نظر من برگزاری کارگاه و دریافت پول برای رساندن به اجرای عموم اتفاق درست و اخلاقی نیست ولی متاسفانه این روزها بسیار باب شده است. این نوع از اجراها استاندارد نبوده و اجرای بعد از کارگاه‌های آموزشی باید به حالت پلاتویی و تجربی باشد. برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت تئاتر کار بسیار اشتباهی است زیرا نمی‌شود در جلسات محدود بازیگر تربیت کرد. آموزش بازیگری به زمان نیاز دارد و نمی‌شود در این کارگاه‌های چند جلسه‌ای چیزی یاد داد و یاد گرفت. کی‌منش درخصوص وضعیت فعلی نسل جوان خاطرنشان کرد: نسل جوان ایران فوق‌العاده هستند. برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی و ارتباط خوب با تئاتر جهان باعث شده تا جوانان عرصه تئاتر بسیار قوی‌تر از نسل گذشته عمل کرده و اشتباهات آنها را تکرار نکنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد