3 میلیون زائر آستان ملکوتی خورشید هشتم

کد خبر: 287396

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در این رابطه می گوید: در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) ۳ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش خواهند گذاشت.

3 میلیون زائر آستان ملکوتی خورشید هشتم
مهر: در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) سه میلیون زائر با سفر به شهر توس آستان ملکوتی خورشید هشتم را طواف می کنند و گرد حرم یار پروانه وار با بال گشودن در دریای مهربانی ثامن الحجج با امام آهودلان به راز و نیاز می پردازند. در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) سه میلیون زائر عاشق به رسمی هر ساله در میلاد امام غریبان به شهر توس می آیند و در گرد حرم یار طواف کنان و ملتمسانه روح و جانشان را صیقل می دهند و با سردادن نجوای اجابت در پیشگاه دوست عرض ارادت می کنند.
این آستان مقدس در روز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت همانند سالهای گذشته از زائران و مجاوران استقبال می کند و با انجام برنامه ریزیهای لازم از سوی آستان قدس رضوی تسهیلات و امکانات لازم برای پذیرایی از میهمانان و زائران عاشق فراهم می شود. آمادگی لازم برای پذیرایی از 3 میلیون زائر معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در این رابطه می گوید: در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) ۳ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش خواهند گذاشت. محمود ممتاز عنوان می کند: آستان قدس رضوی برای پذیرایی از 3 میلیون زائر آمادگی لازم را داشته و در این خصوص تسهیلات مورد نیاز برای رفاه حال زائران و مجاوران فراهم شده است. 12 میلیون تشرف زائران سراسر کشور و جهان وی با بیان این مطلب که حرم مطهر رضوی در طول دهه کرامت آماده استقبال از12 میلیون تشرف از سراسر کشور بود، می گوید: در طول این دهه با برکت برنامه های ویژه ای برای زائران تدارک دیده شد. معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه های سالروز میلاد امام رضا (ع )، عنوان می کند: به مناسبت سالروز امام هشتم تعویض پوشش ضریح و پـرچم گنبد مطهر از ساعت هفت صبح با نواخته شدن نقاره ها انجام می شود. به گفته وی مراسم تعویض پرچم به رسمی هر ساله با حضور خادمان رضوی و قرائت زیارت امام رضا (ع) صورت می پذیرد. عیادت خادمان رضوی از 10هزار بیـمار ممتاز یادآور می شود: عیادت خادمان رضوی از 10هزار بیـمار در بیمارستانهای استانهای خـراسان رضــوی ، جنوبی و شمالی و توزیع بسته های متبرک میان آنان و قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان تازه متولد شده از دیگر برنامه های سالروز میلاد امام رضا (ع ) است.
ایجاد فرش گل 500 متری در صحن جامع رضوی معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از ایجاد فرش گل 500 متری در صحن جامع رضوی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) خبر داده و می افزاید: در دهه کرامت امسال بزرگترین فرش گل کشور با عنوان شمس الشموس در صحن جامع رضوی فرش می شود. به گفته وی گل‌آرایی صحن‌های حرم مطهر رضوی، نورآرایی حرم مطهر و عطر افشانی در رواق‌های مختلف از دیگر برنامه‌های آستان قدس در دهه کرامت رضوی است. ممتاز بیان می کند: در طول این دهه از60 هزار نفر ایثارگر، خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بــهزیستی در قالب 90 گروه برای تشرف به حرم مطهر رضوی دعوت به عمل آمد. وی به توزیع 12هزار بن غذای متبرک حضرت امام رضا (ع) در فرودگاه، راه آهن و مــراکــز پلیس راه در ورودی مشهد اشاره کرده و می گوید: غذای متبرک حضرت هر ساله به مناسبت میلاد امام هشتم در فرودگاه، راه آهن و مــراکــز پلیس راه توزیع می شود. معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی تصریح می کند: سخنرانی خادمان رضوی در هزار مسجد مـشهد با موضوع سبک زندگی رضوی و حضور300 گروه از خادمان بارگاه مطهر رضوی در مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی مشهد از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی برای گرامیداشت دهه کرامت بوده است. معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ رضویون در حرم مطهر امام هشتم(ع) بیان می کند: این اجتماع همزمان با 26 شهریور سالروز میلاد حضرت رضا(ع) در حرم مطهر برگزار می شود. برگزاری اجتماع رضویون با حضور هیئات مذهبی حجت‌الاسلام جلال حسینی تصریح می کند: این اجتماع عظیم با حضور کاروان‌ها، هیئات مذهبی و زائران در صحن جامع رضوی برگزار واز ساعت 17:30 آغاز و با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به پایان می‌رسد. وی اظهار می کند: حرکت اجتماع رضویون از میدان شهدا مشهد شروع شده و آحاد مردم با در دست داشتن شاخه‌های گل در سالروز میلاد به پابوس آقا می روند.
وی از برگزاری برنامه فیض حضور خبر داده و می افزاید: این برنامه ویژه کاروان‌های زیارتی رضوی است و در این راستا هر روزه از ساعت 18 تا 19 به تمام کاروان‌ها و اردوهای زیارتی که به حرم حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، خدمات فرهنگی ارائه می شود. معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور می شود: در برنامه فیض حضور از کارشناسان برجسته تربیتی همچون حجج اسلام ‌مومنی، جمالی، رجایی‌خراسانی، واعظ شهیدی، حسینی یزدی و نصیری برای سخنرانی دعوت شده است. ارائه خدمات فرهنگی به کاروان‌های زیارتی حجت الاسلام حسینی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان‌های زیارتی عنوان کرد: ارائه خدمات فرهنگی به زائران در حرم مطهر رضوی 10 سال سابقه دارد و این خدمات در راستای پاسخ به نیاز گروه‌های مخاطب در حرم مطهر و ترویج فرهنگ زیارت و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) در دهه کرامت انجام می شود. معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی می گوید: برگزاری سخنرانی با محوریت سیره امام رضا(ع)، مداحی و قرائت زیارت امین‌الله به صورت زنده در قالب‌های صوتی و تصویری از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت ولادت امام هشتم انجام می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد