ارمیای امیرخانی در افق + تصویر جلد جدید

کد خبر: 167544

«علم می گوید: ماهی به خاطر دور شدن از آب، به دلایل طبیعی می میرد اما هر کس یک بار بالا و پایین پریدن ماهی را دیده باشد، تصدیق می کند که ماهی از بی آبی نمی میرد. ماهی به خاطر آب خودش را می کشد! خشم...عجز...تنهایی...این ها لغاتی علمی نیستند. ارمیا ماهی بی دست و پای حلال گوشتی شده بود روی زمین!»

خبرآنلاین: با انتشار چاپ بیست و دوم «ارمیا» در نشر افق، رضا امیرخانی دیگر هیچ کتابی در انتشارات سوره مهر ندارد. چندی قبل امیرخانی رمان پرفروش «من ِ او» را هم از سوره مهر گفت و به افق سپرد. در حال حاضر چهار کتاب «نفحات نفت»، «جانستان کابلستان»، «من او» و «ارمیا» از آثار امیرخانی در افق منتشر می شود؛ کتاب هایی که به جز نفحات نفت و جانستان کابلستان، طرح جلدهای جدید و جذابی دارد.

«ارمیا» که از جمله کتاب های ادبیات دفاع مقدس است، داستان جوانی متمول است که با مخالفت پدر و مادر به جنگ می رود و همسنگر و دوست او در روزهای پایانی به طور ناگهانی شهید می شود. ارمیا حاضر به بازگشت نیست که پدر به دنبال او می آید و... تقدیر دومین دوره کتاب سال دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس 1386، تقدیر وی‍ژه اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری مهر دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی1378، کتاب برگزیده جشنواره ادب و پایداری بیست سال ادبیات دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 1379 از جمله جوایزی است که نصیب این رمان امیرخانی شده است.

«امیرخانی» خود درباره ارمیا بر روی جلد کتاب طراحی شده در سوره مهر نوشته بود: «علم می گوید: ماهی به خاطر دور شدن از آب، به دلایل طبیعی می میرد اما هر کس یک بار بالا و پایین پریدن ماهی را دیده باشد، تصدیق می کند که ماهی از بی آبی نمی میرد. ماهی به خاطر آب خودش را می کشد! خشم...عجز...تنهایی...این ها لغاتی علمی نیستند. ارمیا ماهی بی دست و پای حلال گوشتی شده بود روی زمین!»

در بخشی از رمان «ارمیا» می‌خوانیم:

«چشمان مصطفا، ارمیا را بر خطوط کتاب ترجیح دادند، اما چشم‌هایش مثل همیشه از نخستین درِ نماز ارمیا جلوتر نرفتند، یعنی نمی‌توانستند. چه‌گونه به آن چشمان نیم‌باز مشکی مشکی می‌توانستی چشم بدوزی، زمانی که تو را نگاه نمی‌کند و افق دیدش جایی ماورای تو سنگر است؟ چه‌گونه چادر گل‌منگلی نگاهت را بر سجده ساده‌اش پهن می‌کردی، زمانی که شانه‌های ارمیا در سجده بی‌صدا می‌لرزید؟ مصطفا کتاب را بست، عینکش را درآورد و آن را با دست‌مالی که در میان لباس‌های خاکی‌اش به طرز عجیبی تمیز مانده بود، پاک کرد. یکی از شیشه‌های عینک لق شده بود. آرام گفت: - موجی شده. و بعد باز هم بی‌اختیار نگاهش ارمیا را و نمازش را به عینک ترجیح داد...»

بر اساس این گزارش، انتشارات افق این رمان خواندنی را در قطع رقعی با قیمت 5 هزار تومان منتشر کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد