رايانه‌ی ورقه‌ای تاشو + عکس

کد خبر: 146701

مي‌توان با تا كردن اين ورقه، از آن به عنوان تلفن همراه استفاده كرد و با لمس گوشه‌هايش آن را ورق زد. همچنين مي‌توان با يك خودكار در آن نوشت.

ایسنا: نخستين رايانه‌ تعاملي ورقه‌اي جهان مي‌تواند انقلابي در جهان محاسبات تعاملي ايجاد كند. رودل ورتگال، مخترع اين فناوري و رييس آزمايشگاه رسانه انساني دانشگاه كوئين اظهار كرد: اين فناوري آينده است. همه چيز در پنج‌سال آينده مانند اين فناوري خواهد شد. اين رايانه مانند برگه كوچكي از ورق تعاملي بوده و كاركرد آن نيز مشابه است. مي‌توان با تا كردن اين ورقه، از آن به عنوان تلفن همراه استفاده كرد و با لمس گوشه‌هايش آن را ورق زد. همچنين مي‌توان با يك خودكار در آن نوشت.

اين نمونه پيش‌ساخت تلفن همراه هوشمند كه «پيپرفون (PaperPhone)» نام دارد مانند يك آيفون قابل انعطاف است. اين فناوري قابليت انجام هر كاري كه يك گوشي هوشمند انجام مي‌دهد را از جمله ذخيره كتاب، پخش موسيقي يا مكالمه داراست اما صفحه نمايش اين فناوري از صفحه 9.5 سانتيمتري با غشاي نازك اريب جوهر الكترونيكي قابل انعطاف تشكيل شده ‌است. شكل قابل انعطاف اين صفحه نمايش آن را قابل حمل تر از تمام رايانه‌هاي رايج داراي اين قابليت مي‌كند: اين گوشي به فرم جيب شما در مي‌آيد. اين گوشي قرار است در روز دهم مه در كنفرانس CHI 2011 جامعه دستگاه‌هاي محاسباتي در ونكوور رونمايي شود. برخورداري از توانايي ذخيره و تعامل با اسناد در نسخه‌هاي بزرگتر اين رايانه‌هاي سبك و قابل انعطاف بدين معني است كه ديگر هيچ اداره‌اي نيازي به برگه و چاپگر ندارد. اين ابداع نشانگر ورود نسل جديدي از رايانه‌هاي فوق سبك، با غشاي نازك و منعطف است. اين دستگاه‌ها در زماني كه از آنها استفاده نمي‌شود، انرژي مصرف نكرده و در زمان استفاده از آن بسيار سبك هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد