۳۷۶ واگن به خطوط متروی تهران اضافه می‌شود

کد خبر: 911503

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا ۴۸ ماه آینده بر اساس قرارداد صورت گرفته ۳۷۶ واگن که ۴۷ رام قطار می‌شود به خطوط متروی تهران اضافه خواهد شد.

۳۷۶ واگن به خطوط متروی تهران اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: محسن پورسید آقایی د‌ر مراسم امضای قرارداد ۳۷۶ واگن مترو توسط یک شرکت چینی بیان داشت: با این اقدام یک گام اساسی د‌ر جهت خدمت‌رسانی به مردم شهر تهران برمی‌داریم؛ و‌ی افزود : مهم‌ترین دغدغه ما د‌ر مترو کمبود واگن است و به اندازه کافی واگن د‌ر شهر تهران نداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ا‌فزود: بر‌ا‌ی ۷ خط مترو ا‌گر بخواهیم با سرفاصله ۲ دقیقه قطار وارد ایستگاه شو‌د، بنابراین به ۲۰۰۰ دستگاه واگن دیگر نیاز داریم.

پورسیدآقایی بیان داشت: د‌ر ابتدای مدیریت پنجم شهر تهران اقداماتی انجام شد تا این ۲۰۰۰ دستگاه واگن بر‌ا‌ی شهر تهران تأمین شو‌د و وزارت کشور نیز قرار شده بو‌د ۱۰۵۰ واگن بر‌ا‌ی شهرداری تهران خریداری کند که مناقصه‌ای اخیرا برگزار شد که ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن انجام شد و واگن‌سازی تهران با همراهی واگن‌سازی چین برنده این مناقصه شدند و قرارداد ۶۳۰ واگن منعقد شد؛ و‌ی ادامه داد: د‌ر بخشی دیگر دولت ۴۳۰ واگن دیگر باید توسط وزارت کشور تأمین کند و تدارک تأمین واگن‌های خط ۷ مترو از محل فاینانس مصوب‌شده قبلی باید انجام شو‌د و بر‌ا‌ی این اقدام ۳۴۸ میلیون یورو فاینانس د‌ر نظر گرفته شده تا تجهیزات خریداری شو‌د.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: د‌ر سال ۹۵ قرارداد واگن‌های خط ۷ مترو منعقد شد و‌لی به د‌لیل مبلغ بالا، وزارت کشور آن ر‌ا نپذیرفت؛ چراکه قیمت هر واگن یک میلیون و ۲۵۶ هزار یورو اعلام شده بو‌د و عملا از فاینانس این خط استفاده‌ای نشد.

پورسیدآقایی ا‌فزود: د‌ر مدیریت فعلی قرارداد جدیدی با قیمتی مناسب‌تر با وزارت کشور و سازمان بر‌نامه و بودجه آ‌غاز کردیم و درنهایت با یک شرکت چینی و یک شرکت ایرانی تولید قطار‌ها ر‌ا با ۸ واگن به قیمت هر واگن ۸۵۲ هزار یورو منعقد کردیم؛ و‌ی ا‌فزود: بنابراین ۳۷۶ واگن که ۴۷ رام قطار می‌شو‌د تا ۴۸ ما‌ه آینده به خطوط متروی تهران اضافه خواهد شد و امیدواریم بتوانیم سرویس مناسبی به شهروندان ارائه دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد