شهردار تهران: از هر ۵ تهرانی یک نفر فشار خون دارد

کد خبر: 909050

شهردار تهران اطلاعات پزشکی را درباره شهروندان تهرانی ارائه کرد و گفت: از هر ۵ تهرانی یک نفر فشار خون دارد.

شهردار تهران: از هر ۵ تهرانی یک نفر فشار خون دارد

خبرگزاری فارس: پیروز حناچی اظهار داشت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این اتفاق توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ما در شهری زندگی می‌کنیم که بر اساس نظرسنجی‌هایی که از مردم دریافت شده است، ‌۹۳ درصد از مردم اصلی‌ترین چالش‌شان در شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است و معضلات اجتماعی و فقر در درجه‌های بعدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران سالانه ۵۷ هزار نفر ‌‌‌‌‌جان خود را از دست می‌دهند، گفت: ۱۲۰۰ نفر بر اثر سوانح، ۴۰۰ نفر به دلیل عدم استفاده از موارد ایمنی جان خود را از دست می‌دهند.

شهردار تهران اظهار داشت: ۹.۳ تهرانی‌ها دیابت دارند و نیمی از آنها اطلاعی در این خصوص ندارند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

حناچی افزود: ۳۰ درصد مردم تهران قند خود را کنترل نمی‌کنند و از هر ۵ تهرانی یک نفر فشار خون دارد و در کل یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از تهرانی‌ها با فشار خون مواجه هستند و ۱۹ درصد از شهروندان تهرانی با پرفشاری و فشار بالا مواجه هستند. ‌۱۴۰۰ نفر سالانه در شهر تهران سکته قلبی می‌کنند و ۱۴۹۴ نفر نیز در سال گذشته به دلیل آلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

وی تأکید کرد: اگر سلامت شهروندان مهم است باید شیوه زندگی را عوض کنیم و تحرک بیشتری داشته باشیم.

شهردار تهران اضافه کرد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو اتفاق خوبی است و باید اقدامات لازم را برای توسعه دوچرخه‌سواری در شهر تهران انجام دهیم و قطعا تغییر روش زندگی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است.

حناچی افزود: در حال حاضر بسیاری از موتورسیکلت‌ها کاربراتوری هستند و چندین برابر خودروهای یورو۵ و ۶ آلودگی ایجاد می‌کنند و علاوه بر اینکه کاهش سفرهای درون‌شهری را به دنبال خواهد داشت، اگر ایجاد تحول در زندگی نداشته باشیم، به مرور می‌میریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد