هنرمندان در مراسم تجلیل از قالیباف چه گفتند؟

کد خبر: 715825

علی نصیریان: بسیار خوشحالم خانه هنرمندان قبل از هر نهاد دیگری چنین اقدامی برای تجلیل از خدمات فرهنگی در این شش – هفت دهه‌ای که من در کار نمایش بودم در شهر تهران شهرداری را ندیدم که به جز خدمات معمول شهرداری، در اندیشه فرهنگ و هنر و بعد معنویات و تلطیف ذوق و روحیه جامعه با استفاده از امکان کار فرهنگی و هنری باشد. تنها کسی که دیدم که به این اندیشه رفت و آن را اجرا کرد شخص دکتر قالیباف بود.

137 آنلاین: رجبی معمار، مدیر عامل خانه هنرمندان :کاری که قالیباف در حوزه فرهنگی انجام داد، کار بی نظیری است و باید بابت این خدمات تشکر کرد. دکتر سریر، رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران: با وجود همه تحولات و تغییراتی که در خلقیات اجتماعی رخ داده است، در قیاس با دیگر ملل هنوز نگاه قدر شناسانه ای داریم؛ اگر ببینیم گام های صادقانه برداشته شده و موجب پیشبرد فرهنگ و هنر شده است، به گواه قلب خود پاسخ می دهیم و سپاسگذاری می‌کنم. علی نصیریان: بسیار خوشحالم خانه هنرمندان قبل از هر نهاد دیگری چنین اقدامی برای تجلیل از خدمات فرهنگی در این شش - هفت دهه‌ای که من در کار نمایش بودم در شهر تهران شهرداری را ندیدم که به جز خدمات معمول شهرداری، در اندیشه فرهنگ و هنر و بعد معنویات و تلطیف ذوق و روحیه جامعه با استفاده از امکان کار فرهنگی و هنری باشد. تنها کسی که دیدم که به این اندیشه رفت و آن را اجرا کرد شخص دکتر قالیباف بود. علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دکتر قالیباف سال‌های سال علاوه بر زحماتی که در شهر تهران داشتند به موضوعی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، عنایت ویژه‌ای داشتند. یک امنیتی برای کار فرهنگی و هنری در شهر اتفاق افتاد و توانستیم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بزنیم. زمانی که خیلی‌ها اهالی هنر را تحویل نمی گرفتند، تنها کسی که هنرمندان را احترام کرد آقای قالیباف بود. عسگرپور: فعالیت‌های قالیباف در حوزه فرهنگی و هنری مشابه ندارد، این حجم گسترده فعالیت که می تواند به اقتصاد هنر در کشور کمک کند سابقه نداشته است. غلامعلی حدادعادل: این جمع به احترام یک مدیر خدمتگذار موفق برای تجلیل از خدمات او گرد آمدند. اهل فرهنگ و هنر موفقیت‌های خود را مدیون مجریانی هستند که راه را برای آنها هموار می‌کنند. آقای قالیباف از این جهت به اهل فرهنگ و هنر خدمت کردند. قالیباف تعریف و تصویر جدید از شهرداری عرضه کردند. ایشان معنی نوین، امروزی و جهانی شهرداری که خدماتی بیش از خدمات متعارف و معمول را عرضه می‌کنند را تعریف کردند. تعجب می‌کنم در این روزهایی که دوران خدمت ایشان در شهرداری به پایان می‌رسد بعضی تعابیر نسبت به تهران مثل شهرسوخته و شهر ویران می‌شود. این‌ها بی انصافی است؛ این یک بیماری فرهنگی و عیب اخلاقی و اجتماعی بزرگ ما است هر کسی که می آید می‌خواهد کار نکرده را به حساب خودش بگذارد و وجود خودش را با تاریک کردن صحنه برجسته کند. اصغر همت، مدیر عامل خانه تئاتر با اهدای لوح تقدیر و نشان ویژه با امضای آقای عزت الله انتظامی از خدمات فرهنگی و هنری وی در طول دوره تصدی شهرداری تهران تقدیر و تشکر کرد.
ایران درودی، نقاش: من به شخصه مدیون دکتر قالیباف هستم، چون ایشان با قدم‌های خودشان به خانه من آمدند و دستور دادند تا برای اولین بار در تاریخ ایران زنی بتواند موزه‌ای به پا کند. این همه همت، مهربانی و توجه به هنرهای تجسمی تنها از سوی دکتر قالیباف انجام گرفت.
من قدردان دکتر قالیباف هستم و ایشان را سرباز ملت ایران می‌دانم. حمید رضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی: بعضی وقت ها حافظه تاریخی ما دچار مشکل می شود اما هیچ وقت محبت ها و حمایت های بی دریغ قالیباف را یادمان نمی رود. همچنانکه خانه موسیقی ایران به همت سید محمد خاتمی و دکتر قالیباف شکل گرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد