آغاز برداشت بادام‌زمینی در لشت‌نشا

کد خبر: 568276

رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌نشا از آغاز برداشت بادام‌زمینی در 175 هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه خبر داد.

خبرگزاری فارس: بهرام فرضی‌‌پور با اشاره به کشت بادام‌زمینی در 175 هکتار از زمین‌های این منطقه اظهار کرد: 140 هکتار بادام‌زمینی در روستای «لیچاء» کشت می‌شود.
وی به کشت بادام‌زمینی در روستاهای «خشکرود» «زهنده» و «پیچا لشت‌نشا» اشاره کرد و افزود: کشت بادام‌زمینی در دهستان «بالاگفشه» و روستای «چالکش لات» رونق دارد.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌نشا با بیان اینکه کشت بادام‌زمینی از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: اواخر شهریور و ابتدای مهرماه فصل برداشت بادام‌زمینی است.
فرضی‌پور از کشت بادام‌زمینی در سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان خبر داد و تصریح کرد: 2 هزار و 500 هکتار از زمین‌های زیر کشت بادام‌زمینی در شهرستان آستانه‌اشرفیه است.
وی به مقام نخست آستانه‌اشرفیه در کشت بادام‌زمینی در گیلان اشاره کرد و گفت: لشت‌نشا مقام دوم کشت بادام‌زمینی در استان را به خود اختصاص داده ضمن اینکه تالش در رتبه سوم است.
این مسؤول، کشت بادام‌زمینی در زمین‌های کشاورزی را دوگانه خواند و بیان کرد: کشاورزان در کنار بادام‌زمینی محصول باقلا کشت می‌کنند.
فرضی‌پور، برداشت محصول باقلا را در خردادماه عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر برخی از بیماری‌های محصول باقلا به کشت بادام‌زمینی آسیب وارد کرده است.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌نشا با اشاره به وجود 9 هزار و 400 هکتار زمین زراعی در دهستان‌های «زیباکنار» «بالاگفشه» و «جیرهنده»، خاطرنشان کرد: در 8 هزار و 400 هکتار از اراضی مذکور برنج کشت می‌شود و در یک‌هزار هکتار دیگر کشت بادام‌زمینی، هندوانه، خربزه، کدو و باقلا رونق دارد.
فرضی‌‌پور به برداشت 2.5 تا 3 تن بادام‌زمینی در هکتار در زمین‌های کشاورزی لشت‌نشا اشاره کرد و یادآور شد: بادام‌زمینی در ردیف دانه‌های روغنی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم از بادام‌زمینی بیشتر به عنوان آجیل استفاده می‌کنند، اظهار کرد: بادام‌زمینی موجب گشاد شدن رگ‌ها می‌شود و جریان خون در بدن را تسهیل می‌کند.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی لشت‌نشا، مصرف بادام‌زمینی را سبب جلوگیری از سکته مغزی عنوان کرد و افزود: «اسید فولیک»، «اسید فیتیک» و «فیتواسترول» موجود در بادام‌زمینی دارای اثر ضد سرطانی هستند.
فرضی‌پور با اشاره به اینکه بادام‌زمینی به دلیل نداشتن «نیاسین» از مبتلا شدن افراد به بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند، بیان کرد: بادام‌زمینی برای تقویه «ریه» و «طحال» مفید است ضمن اینکه کلسترول خوب خون را بالا می‌برد.
وی، از بین بردن درد معده را از ویژگی‌های بادام‌زمینی خواند و تصریح کرد: از بادام‌زمینی به عنوان نرم‌کننده سینه استفاده می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد