جام زرین کلاردشت در زادگاهش رونمایی شد

کد خبر: 540337

رونمایی از جام زرین کلاردشت با حضور پرشور مردم فرهنگ دوست کلاردشت و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

خبرگزاری مهر: جام زرین کلاردشت عصر پنجشنبه با استقبال مردم کلاردشت وارد شهرستان شد و به مدت ۱۰ روز در این منطقه باقی خواهد ماند.
مراسم رونمایی از جام زرین کلاردشت با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و با حضور مسئولان و مردم فرهنگ دوست کلاردشت برگزار شد.
احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم گفت: این برنامه در واقع تکریم از علم، فرهنگ و دانش است و زیبایی های کلاردشت تنها در آب و هوایش خلاصه نمی شود بلکه در مردم با فرهنگ و باصفای کلاردشت است.
وی عنوان کرد: پیوند زیبا و خوبی بین کلاردشت امروز و دیرزو وجود دارد و این مراسم نشان می دهد که هویت مردم همچنان پابرجاست و جام زرین نشان از تمدن ایران قبل از اسلام، ترقی و تعالی منطقه دارد.
جاودانی گفت: کاری که گذشتگان برای تمدن انجام داندند برای حفظ تمدن جامعه بشری بود و نشائ گرفته از تمدن اسلامی و ایران قبل از اسلام بوبده است.
به گفته وی، گذشتگان کارهای بزرگی را خلق کرده اند و موسیقی کردی، ایرانی ترین موسیقی به شمار می رود و اشعار کردی نشان دهنده غیورمندی و غیرتمندی مردم است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد