چرا درختان میرزای شیرازی قتل عام شدند؟ +عکس

کد خبر: 520841

ساعاتی است که مطلبی کذب با عنوان «قتل عام جدید قالیباف!» در برخی از شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. مطلبی از قطع درختان تنومند در خیابان میرزای شیرازی که که بدون پرسش از مراجع ذی صلاح نوشته شده و با نادیده گرفتن جایگاه حقوقی شهردار تهران به عنوان یکی از مدیران معتمد نظام منتشر شده است.

چرا درختان میرزای شیرازی قتل عام شدند؟ +عکس
سرویس اجتماعی فردا:

دقایقی پیش، مطلبی کذب با عنوان «قتل عام جدید قالیباف!» در شبکه های اجتماعی منتشر شد. مطلبی از قطع درختان تنومند در خیابان میرزای شیرازی که بدون پرسش از مراجع ذی صلاح و با نادیده گرفتن جایگاه حقوقی شهردار تهران به عنوان یکی از مدیران معتمد نظام تهیه و تنظیم شده است. داستان از این قرار است که این چنارهای قطع شده به دلیل آلودگی به بیماری مسری "سپیده نارنجی" که امکان سرایت این آلودگی به سایر درختان نیز می رفته قطع و جمع آوری شده است. این در حالی است که این دو درخت از درون نیز پوسیده و امکان سقوط بر اثر وزش بادهای بهاری نیز وجود داشته است. یقینا در شرایطی که حتی آسیب رساندن به فضای سبز و بخصوص درختان در محیط منازل نیز با برخورد مدیریت شهری مواجه می گردد، شهرداری تهران بدون دلیل و مستندات لازم اقدام به قطع درخت سالم در سطح شهر نخواهد کرد و چنین اقدامی مجوز قانونی داشته و پس طی مراحل قانونی صورت گرفته است. این در حالی است که سیدرضا خاتمی، رییس اداره فضای سبز منطقه6 در گفتگو با ایسنا و در تشریح علت قطع سه اصله درخت در خیابان میرزای شیرازی می گوید: این درختان علاوه بر خشک شدگی، دچار آفت نیز شده بودند بر همین اساس جهت حفظ جان و مال شهروندان قطع شدند.

چرا درختان میرزای شیرازی قتل عام شدند؟ +عکس

وی با اشاره به اینکه برای قطع درختان خشک شده باید از سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران مجوز دریافت کرد افزود: باتوجه به اینکه ممکن بود آفات از این درختان به سایر درختان منطقه منتقل شود و خطر جانی و مالی برای شهروندان داشت برابر قانون می‌توانستیم با صورت جلسه داخلی این کار را انجام دهیم. وی ادامه داد: پس از قطع این درختان در همان محل نهال‌هایی با بن‌های بالا جایگزین شد البته قطع این درختان پس از بررسی کارشناسان اداره فضای سبز منطقه انجام شد. رییس اداره فضای سبز منطقه6 ضمن کذب خواندن برخی اخبار مبنی بر اقدام شهرداری منطقه برای قطع درختان تاکید کرد: سیاست شهرداری تهران توسعه فضای سبز تهران است و در آن خیابان هیچ طرح تعریض و ساخت و سازی وجود ندارد و همه اظهارنظرها بی‌اساس است و تنها با این هدف انجام می شود که شهرداری نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. شهرداری تهران به عنوان حافظ و مدافع فضای سبز شهری، به دور از تمامی جنجال های سیاسی و بر اساس وظیفه ذاتی خود، در طول یک دهه گذشته تمام توان خود را برای توسعه ی فضاهای سبز شهری به کار گرفته و در این حوزه کارنامه درخشانی به جا گذاشته است. اما متاسفانه باید گفت داستان قطع این درختان به صورت مطلبی موهن که بیشتر شبیه تسویه حساب سیاسی با شهردار تهران است، در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد