واکنش نمایندگان به مصوبه خداحافظی با مجلس

کد خبر: 928696

نماینده مردم آمل در مجلس که سابقه چهار دور نمایندگی را دارد، در واکنش به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی می‌گوید: قانون اساسی محدودیتی برای دوره‌های نمایندگی قائل نشده است.

واکنش نمایندگان به مصوبه خداحافظی با مجلس

خبرگزاری ایرنا: عزت‌الله یوسفیان ملا، چهار دوره - هفتم تا دهم- در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم آمل بوده است. او در واکنش به مصوبه روز یکشنبه خانه ملت درباره ممنوعیت نمایندگی مجلس بعد از سه دوره پیاپی به ایرناپلاس می‌گوید: باید دید این قانون ممنوع شدن نمایندگی بیش از سه دوره متوالی، مغایر قانون اساسی هست یا خیر و از این طریق درست یا نادرست بودن آن مشخص می‌شود.

واکنش نمایندگان به مصوبه خداحافظی با مجلس

روز گذشته، 12 اسفندماه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که بر اساس آن، کاندیدا شدن نمایندگان بیش از سه دوره متوالی ممنوع شد. بر اساس بند سه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، هر فرد می‌تواند تنها سه دوره پیاپی نماینده مجلس شود و بعد از آن باید یک دوره از انتخابات مجلس کناره‌گیری کند.

در صورت تصویب نهایی این قانون در شورای نگهبان،‌ یوسفیان ملا از شرکت در انتخابات بعدی منع می‌شود. حالا او در واکنش به این مصوبه مجلس تأکید دارد: در قانون اساسی محدودیت دو دوره کاندیدا شدن برای رئیس‌جمهوری در نظر گرفته شده است، اما درخصوص نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا و... محدودیتی وجود ندارد. وی افزود: اگر به یاد داشته باشیم زمانی که اعلام شد، نمایندگان مجلس و شوراها و مقامات غیر از مواردی که در قانون اساسی آمده، لیست اموال خود را منتشر کنند، شورای نگهبان نپذیرفت و اعلام کرد که چون در قانون اساسی نام کسانی که باید لیست اموال خود را منتشر کنند آمده است و دیگر نیازی به این کار نیست. یوسفیان ملا درخصوص پرشور بودن انتخابات مجلس در سال آینده و چگونگی برگزاری آن اظهار داشت: باید دید که قانون استانی شدن انتخابات تصویب می‌شود یا خیر. اگر این قانون تصویب شود وضعیت انتخابات به‌کلی تغییر می‌کند و در حال حاضر این قانون در حال بررسی است و مشخص نیست که انتخابات چگونه برگزار می‌شود.

واکنش نمایندگان به مصوبه خداحافظی با مجلس

قانون حضور نمایندگان در مجلس را محدود نکرده است/ منتظر تصمیم شورای نگهبان می‌مانیم نماینده بروجرد گفت: در قانون اساسی برای حضور نمایندگان در پارلمان محدودیتی ذکر نشده لذا باید منتظر تصمیم شورای نگهبان بود.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به مصوبه روز گذشته مجلس درباره ممنوعیت حضور نمایندگانی که به طور سه دوره متوالی در مجلس حضور داشته‌اند در انتخابات آتی پارلمان گفت: نمایندگان علاقمند بودند همان طور که بر رفتن بازنشستگان و ورود نیروهای جوان‌تر در دستگاه‌های اجرایی تأکید داشتند، در عرصه پارلمانی هم عملا با این مصوبه بتوانند نیروهای جوان تر را وارد خانه ملت کنند.

وی تصریح کرد: اما قانون اساسی این محدودیت را برای نمایندگان مجلس قائل نشده است، یعنی در قانون درباره تعداد حضور وکلای ملت مطلبی ذکر نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بر این اساس باید منتظر بررسی و تصمیم نهایی شورای نگهبان درباره این مصوبه بمانیم.

شایان ذکر است؛ علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد هم جزء نمایندگانی است که با تصویب این قانون در شورای نگهبان نمی‌تواند در انتخابات دور بعدی مجلس حضور یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد