دیدار امیرعبداللهیان با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

کد خبر: 1256428

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

 دیدار امیرعبداللهیان با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان امروز چهارشنبه در ادامه برنامه و دیدارهای خود در ژنو در خصوص بحران جاری غزه، با «میریانا اسپولیاریک» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از مواضع و تلاش‌های رئیس و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خصوص تراژدی انسانی در غزه، شرایط در این باریکه را سخت و پیچیده توصیف کرد.

وی با تبیین تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات انسانی غزه و تاکید بر اینکه تهران مخالف گسترش دامنه بحران در سطح منطقه است، نقش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خصوص موضوعات انسانی غزه را بسیار مهم توصیف کرد.

امیرعبداللهیان گفت: رژیم صهیونیستی اجازه پیشرفت در موضوعات انسانی را نداده و رویکردهای مثبت حماس در خصوص اسرا را بی نتیجه گذاشته است.

وزیر امور خارجه افزود که حماس حسن‌نیت خود را در خصوص موضوع اسرای غیرنظامی نشان داده و آماده تبادل اسرای غیرنظامی است، اما رژیم اسرائیل با زمان بازی می‌کند و وزیر خارجه این رژیم با آوردن خانواده‌های برخی اسرای اسرائیلی به ژنو، در حال مظلوم‌نمایی است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت آمریکا نیز شدت جنگ علیه غزه را با حضور و حمایت تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی افزایش داده است.

امیرعبداللهیان به تبیین دیدگاه‌های ایران در خصوص راه‌های پایان دادن به بحران جاری در فلسطین و نوار غزه پرداخت و اشاره کرد که تاریخ منازعه فلسطین به 7 اکتبر (15 مهر) برنمی‌گردد.

بر اساس آنچه وزارت امور خارجه از سخنان امیرعبداللهیان روایت کرده، وی گفت: حماس و گروه‌های مقاومت حرکت‌های آزادیبخش در مقابل اشغالگری هستند و رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام‌ مشروع مقاومت ضداشغالگری، با کشتار بیش از 14 هزار نفر از شهروندان مظلوم فلسطین در غزه، اصل حقوقی تناسب و تفکیک را بطور فاحش نقض کرده است.

وزیر امور خارجه صلیب سرخ بین‌المللی را در منازعات، بخشی از راه حل دانست و افزود صلیب سرخ بین‌المللی با ظرفیت های خود می‌تواند در زمینه اسرا، کمک رسانی به غزه و نیز سایر موضوعات انساندوستانه در غزه نقش موثری ایفا کنید.

وی همچنین از همکاری‌های خوب کمیته بین المللی صلیب سرخ با جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

میریانا اسپولیاریک نیز گفت این دیدار در زمان خوبی صورت می گیرد، چون طرفین نگران اوضاع غزه هستند.

وی با اشاره به رسالت و مأموریت کمیته بین المللی صلیب سرخ، از اعتماد ایران به کمیته و کمک به انجام ماموریت‌های آن تشکر کرد.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به حضور این کمیته در فلسطین، ماموریت صلیب سرخ در غزه در شرایط کنونی را حساس و سخت دانست و افزود صلیب سرخ تلاش می‌کند در عین‌ حفظ بی‌طرفی، به ماموریت‌های خود در حوزه انسانی عمل کند.

اسپولیاریک با پیچیده دانستن اوضاع غزه، خواستار کمک ایران و سایر کشورها به موفقیت انجام وظایف انسان‌دوستانه صلیب سرخ گردید و افزود ما با درک حساسیت اوضاع، حداکثر تلاش خود را برای کاهش آلام انسانها بکار خواهیم بست./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد