دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

وحدت بازدارنده کشورهای مسلمان در برابر آمریکا و اسرائیل

کد خبر: 1249403

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

وحدت بازدارنده کشورهای مسلمان در برابر آمریکا و اسرائیل

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

جوان: چرا این شکست ترمیم‌ناپذیر است؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی دیروز خود، نتیجه عملیات طوفان الاقصی را شکست غیر قابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: با عملیات بی‌نقص مبارزان فلسطینی به عنوان ضعیف‌ترین حلقه محور مقاومت و ضربات مهلک وارد شده بر پیکره رژیم صهیونیستی، اسطوره «شکست‌ناپذیری» این رژیم و دست برتر آن در حوزه‌های اطلاعاتی و نظامی کاملاً و برای همیشه از بین رفت.

با عملیات طوفان الاقصی، مسئله نرمال‌سازی وضعیت و چهره رژیم که از طریق سیاست «عادی‌سازی» به دنبال آن بودند به تاریخ پیوست.

با روشن شدن قدرت محور مقاومت و ضعف رژیم کودک‌کش، تردید‌های جدی در اذهان اشغالگران و کسانی به وجود آمده که با وعده‌های دروغین و با باور به اسطوره‌هایی جعلی به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند.

مهم‌ترین سؤالی که این روز‌ها و روز‌های آتی برای بسیاری از اشغالگران و نیز کسانی که برای مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی مورد تشویق و تبلیغ قرار می‌گرفتند مطرح خواهد شد این است که چگونه ما قوم برگزیده هستیم که در جنگی نابرابر به این شدت و با این ذلت شکست می‌خوریم و خدای ما با طرف مقابل است و چگونه این سرزمین ارض وعده داده شده به ما است که این گونه در آن خوار و خفیف می‌شویم؟!

کیهان عنوان کرد: محکومیت مظلوم و شهید به‌جای جلاد در روزنامه‌های زنجیره‌ای

صحنه روشن است اما عده‌ای هنوز توان دیدن آنرا نداشته و یا نمی‌خواهند واقعیت را ببینند. سرزمین فلسطین دهه‌هاست که شاهد ظلم  وجنایت و وحشی‌گری صهیونیست‌هاست اما همچنان برخی تفکرات مقابله با جنایات آنان را برنمی‌تابند.

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: چند روزی است که اصلاح‌طلبان در رسانه‌های زنجیره ای با وقاحت تمام و در لفافه به جای روایت جنایت‌های 80 ساله صهیونیست‌ها که هزاران کودک و زن فلسطینی و چندین نسل از این ملت را به شهادت رساندند، شکنجه و آزار و اذیت کردند و به اسارت گرفتند، اقدام به عوض کردن جای ظالم و مظلوم می‌کنند.

آنان از ملتی که زیر بار شدیدترین فشارها هستند و هیچ راه فراری از این جنایت‌ها و ظلم‌ها ندارند چه انتظاری دارند؟

نمی‌دانند که شهرک‌نشین غیرنظامی نیست؟ نمی‌دانند در عسقلان و سدیروت و اراضی اشغالی جنوب همین به اصطلاح شهرک‌نشینان غیرنظامی مورد اشاره زنجیره‌ای‌ها چه جنایاتی را در حق مردم غزه و کرانه باختری روا داشته‌اند؟ اشک‌های «گریس گانس»، سخنگوی سازمان ملل متحد در سال 2014 را به یاد دارند؟

منتجب‌نیا:‌ اصلاح‌طلبان انتخابات را حق خودشان می‌دانند و تحریم نمی‌کنند/ روحانی اصلاح اصلاح‌طلب نیست

رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت  به صبح نو گفته: اصلاح‌طلب‌ها در انتخابات به‌شدت احساس وظیفه می‌کنند و این موضوع را حق خودشان و مردم می‌دانند. در دوره‌های پیشین انتخابات مجلس هم مشاهده کردیم آنها بیش تر از بقیه شرکت کردند.

اصلاح‌طلب‌ها قائل به تحریم نبودند و به‌صورت کلی ممکن است شخصی به‌عنوان یک فرد انتخابات را تحریم کند؛ اما کل اصلاح‌طلب‌ها و جریان اصلاح‌طلب، انتخابات را تحریم نکرده‌اند.

آقای حسن روحانی که اصلا اصلاح‌طلب نیست، ایشان یک شخص مستقل هستند و آقای لاریجانی هم در جبهه اصولگرایان هستند. جریان اصلاح‌طلبی در حال انتظار به سر می‌برد تا ببیند از کسانی که در پیش ثبت‌نام شرکت کرده‎‌اند، افرادی تأیید می‌شوند یا نه.

خانم منصوری به‌عنوان مسوول تشکیلاتی است که تعدادی از احزاب به‌عنوان جبهه اصلاحات دور هم جمع شدند و همه احزاب اصلاح‌طلب تابع این جمع نیستند. همه احزاب اصلاح‌طلب در جبهه اصلاحات نیستند. ما خودمان تعدادی از احزاب هستیم که جزو آن جبهه نیستیم و مستقلا تصمیم می‌گیریم.

جام جم: تب تند دلار فروکش کرد

از روز گذشته نرخ دلار که طی چند روز قبل با افزایش مواجه شده بود کاهش پیدا کرد.

روزنامه جام‌جم در این ارتباط نوشته: در سه روز گذشته و پس از حمله حماس به رژیم اشغالگر قدس، عده‌ای از سودجویان و سفته‌بازان که ماه‌ها با ثبات قیمت دلار زیان دیده‌بودند، با سوءاستفاده از رفتارهای هیجانی نسبت به افزایش قیمت ارز اقدام کردند اما از بعدازظهر دیروز این روند کاهشی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا روزهای آینده مجددا دلار به کانال ۴۰ هزار تومان وارد شود. دیروز در بازار غیررسمی برخی کانال‌های تلگرامی نرخ دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام می‌کردند.

دیروز و امروز بازارساز عرضه سنگین ارز در بازار دارد و در حوزه‌های دلار و درهم، جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود با ادامه فعالیت بازارساز و افزایش عرضه و همچنین نگرانی خریداران از کاهش قیمت در روزهای آینده سپس فروش ناشی از شوک کاهش قیمت‌ها، در روزهای آینده قیمت ارز به شدت کاهش یابد.

صبح نو مطرح کرد: وحدت بازدارنده کشورهای مسلمان در برابر آمریکا و اسرائیل

رهبر انقلاب روز گذشته آثار عملیات طوفان‌الاقصی را اینگونه توصیف کردند: «این شکست از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیرقابل‌ترمیم و یک زلزله ویرانگر است که بعید است رژیم غاصب با همه کمک‌های غربی‌ها بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند.»

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: امروز وارد مرحله جدید از مقاومت شدیم که بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود و می‌تواند موازنه قدرت در منطقه و حتی در سطح نظام بین‌الملل را تغییر دهد. همچنان‌که علی‌رغم اینکه برخی از رسانه‌های غربی سعی دارند ایران را صاحب عملیات طوفان الاقصی معرفی کنند؛ اما آمریکا و به تبع آن فرانسه و حتی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هرگونه دخالت ایران را رد می‌کنند و گفته‌اند «هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در این حمله وجود ندارد» و از طریق کشورهای ثالث به ایران پیام می‌فرستند که از حزب‌الله بخواهد وارد جنگ نشود.

هرچند ضدانقلاب‌ها سعی دارند این عملیات را به ضرر جمهوری اسلامی تفسیر و تعبیر کنند؛ اما این جنگ نه‌تنها به ضرر ایران نبود، بلکه قدرت جبهه مقاومت را به رخ دشمن کشید.

با این عملیات نه‌تنها ایران در معرض جنگ قرار نمی‌گیرد، بلکه کارت‌های بازی او برای نقش‌آفرینی در منطقه و به‌ویژه در مذاکره با آمریکا افزایش خواهد یافت که می‌تواند برگ برنده‌ای برای کشورمان باشد و قدرت آن را در مسائل آتی بالا ببرد.

رسالت: دیوار فرو ریخته است

تحلیل جوانب تحولات سرزمین‌های اشغالی و عملیات فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها از موضوعات مورد توجه این روزهاست.

روزنامه رسالت در این ارتباط نوشته: حماس و جهاد اسلامی که در خط مقدم مقابله با شرارت‌های رژیم جعلی اسرائیل هستند عملیات طوفان‌الاقصی را کلید زدند و آتش به خانه عنکبوت انداختند.

اکنون دیوار حائل فروریخته است. این راهبرد باید کلید فتح و رمز پیروزی‌های بعدی تلقی شود.

حزب الله در جنگ سی و سه روزه ابتدا همین کار را کرد. اکنون که دیوار فرو ریخته باید در اتاق جنگ مقاومت فعال کردن دیگر خطوط نبرد در دستور کار باشد. رژیم صهیونیستی در این وادی دیگر نمی‌تواند از برتری هوایی به عنوان یک حصار و دیوار برای ادامه کشتار استفاده کند. امروز مقاومت خیمه نبرد خود را به داخل حصار و دیوار حائل برده است این حضور در روزهای آینده استمرار خواهد داشت.

طراحان عملیات طوفان‌الاقصی از صفر تا صد واکنش‌های رژیم صهیونیستی و کنش‌های آمریکا و انگلیس باخبر هستند و حاضرند همه هزینه شگرف این پیروزی را پرداخت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد