گفت‌وگوی «فردا» با امیررضا واعظ آشتیانی

نتیجه مشارکت حداقلی، از بین‌رفتن نخبه‌پروری و رشد کوتوله‌پروری است/ خواب انتخابات حداقلی تعبیر نمی‌شود

کد خبر: 1234871

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر اصولگرایان به وحدت نرسند، رأی‌شان متفرق می‌شود و این شرایط به نفع اصلاح‌طلبان است.

نتیجه مشارکت حداقلی، از بین‌رفتن نخبه‌پروری و رشد کوتوله‌پروری است/ خواب انتخابات حداقلی تعبیر نمی‌شود

گروه سیاست سایت فردا: یک گزاره روشن است که هر زمان مشارکت مردم در انتخابات بالا رفته است، مجلسی مبتنی بر معیارهای شایسته‌سالاری شکل گرفته است و البته حضور بالای مردم در انتخابات باعث تقویت نظام اسلامی ایران هم می‌شود. حالا در این بین چرا برخی گروه‌ها می‌کوشند تا مشارکت نه حداکثری بلکه حداقلی شود؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در همین ابتدای مصاحبه بگویم که مطمئن باشد که خواب مشارکت حداقلی تعبیر نمی‌شود. مردم به کشور و نظامشان علاقه دارند و تا اینجای کار یعنی بیش از 40سال است که همراه نظام بوده‌اند و بعد از این هم خواهند بود. آنهایی که ساز حضور حداقلی را کوک می‌کنند، نگاهشان به نظام نیست و دنبال جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی‌اند. رهبر انقلاب از همه گروه‌ها خواستند که در مشارکتی حداکثری رقابتی سالم، سازنده و منصفانه را رقم بزنند. حالا اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند تا فضا به سمت حضور حداقلی در انتخابات برود، به فکر انقلاب و کشور نیستند».

او ادامه داد: «وقتی همه مردم در انتخابات حضور یابند، قدرت نظام بیشتر می‌شود و از سویی مجلسی ارزشمند شکل می‌گیرد. نتیجه انتخابات حداقلی حاکمیت گروهی خاص و از بین‌رفتن نخبه‌پروری و رشد کوتوله‌پروری است که البته باز هم می‌گویم تحت هیچ‌شرایطی مشارکت پایین نخواهد بود. همه گروه‌های سیاسی از اصلاح‌طلبان گرفته تا اصولگرایان باید با هم رقابت کنند. گرچه در اصلاح‌طلبان طیف‌هایی از خط قرمزها عبور کرده‌اند اما به نظر من هنوز هستند اصلاح‌طلبانی که دغدغه نظام را دارند و همه باید به میدان بیایند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اصولگرایان هم باید ید واحد شوند. آن طیف‌های اصولگرایی که می‌گویند انتخابات حداقلی شود تا با رأیی پایین پیروز انتخابات شویم، تردید نکنند در این صورت دست خودشان هم در پوست گردو می‌ماند و رقیب یعنی اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات می‌شوند. اصولگرایان راهی ندارند جز وحدت همه‌جانبه».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «اگر اصولگرایان به وحدت نرسند، رأی‌شان متفرق می‌شود و این شرایط به نفع اصلاح‌طلبان است. آنهایی که دنبال مشارکت پایین مردم در انتخابات هستند، می‌خواهند سهمشان را از لیست اصولگرایی بالا ببرند و همان‌طور که گفتم جاه‌طلب و قدرت‌طلب‌اند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد