ترجمه/ بررسی امکان گسترش بیشتر درگیری‌های نظامی در سودان

گزارش راشا تودی از گسترش جنگ داخلی در سودان

کد خبر: 1215939

ایگاه خبری راشا تودی نوشته است: سناریوی تکراری جنگ های داخلی در کشورهای جهان سوم اینبار به سودان رسیده و رقابت برای رسیدن به قدرت بین دو گروه از نظامیان ارتش دنبال می‌شود.

گزارش راشا تودی از گسترش جنگ داخلی در سودان

گروه سیاست سایت فردا: پایگاه خبری راشا تودی در گزارشی به بررسی امکان گسترش بیشتر درگیری‌های نظامی در سودان پرداخته است.

در این گزارش آمده است:"همزمان با استمرار درگیری های خشونت آمیز در سودان از سوی دو طرف نبرد به محدوده فرودگاه بین المللی خارطوم رسیده است. نیروهای ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح برهان و نیروهای پشتیبانی سریع با فرماندهی محمد حمدان همچنین در شمال این کشور برابر هم صف ارایی کرده اند و در سوی دیگر گزارش ها از استمرار درگیری در غرب سودان و همچنین در نزدیکی دریای سرخ حکایت دارد.

هنوز برای تشخیص اینکه کدام سمت از این درگیری در موضع قوی تری قرار خواهد گرفت و می توان برتری خودش را تثبیت کند بسیار زود است اما بر اساس پیش بینی ها درگیری در روزهای آتی به پایان نخواهد رسید و ممکن است سرنوشت تلخ جنگ های سوریه و لیبی اینبار در کشور عربی دیگری تکرار شود.

سناریوی تکراری جنگ های داخلی در کشورهای جهان سوم اینبار به سودان رسیده و رقابت برای رسیدن به قدرت بین دو گروه از نظامیان ارتش دنبال می شود در حالی که این تقابل برای مردم سودان نتیجه ای به جز آوارگی و ویرانی به همراه ندارد. دو فرمانده نظامی در سودان مقابل هم صف آرایی کرده اند که تشابهات فکری متعددی به یکدیگر داشتند و با اعتماد متقابل تا چندی پیش در کنار هم می جنگیدند.

گفته می شود جنگ داخلی سودان نگرانی کشورهای مجاور در منطقه را نیز به همراه دارد و در عین حال بسیاری از کشورهای خارجی نیز به زودی برای مداخله و گفت و گو با طرفین درگیری وارد عمل خواهند شد. 

سازمان ملل ، اتحادیه آفریقا و رهبران بسیاری از کشورهای جهان در تماس های متعدد با فرماندهان دو طرف از آنها درخواست کردند به این تقابل پایان بدهند اما حقیقت این است که آنها تمایلی به توقف درگیری ها نشان نمی دهند و ترجیح می دهند رقابت برای رسیدن به قدرت را در میدان نبرد دنبال کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد