حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با «فردا»:

مجلس نگاه ویژه‌ای به طبقات ضعیف جامعه دارد

کد خبر: 1102451

حسین ابراهیمی گفت: مشاهده می‌شود که جهت‌گیری‌های مجلس در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم است.

مجلس نگاه ویژه‌ای به طبقات ضعیف جامعه دارد

گروه سیاست فردا: مجلس یازدهم از زمان روی کار آمدنش محور اقتصاد را در رأس اولویت‌هایش قرار داده است و نمایندگان کوشیده‌اند تا با تصویب طرح‌ها و لوایح متناسب موانع اقتصادی را از پیش روی دولت بردارند. از طرفی توجه به طبقات فرودست هم یکی دیگر از محورهای مورد توجه نمایندگان بوده است.

حسین ابراهیمی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره عملکرد مجلس یازدهم به «فردا» گفت: «مجلس یک نهاد چندصدایی است و هیچگاه انسجام صددرصدی در آن دیده نمی‌شود و این حالت در تمام ادوار مجلس وجود داشته است و محدود به این دوره نیست و در آینده هم همین‌طور خواهد بود زیرا نمایندگان از طیف‌های مختلف در مجلس حضور دارند. با این همه در این دوره انسجام گرچه مطلق نیست اما بیشتر و بهتر از ادوار گذشته است».

او ادامه داد: «نکته مهمی که درباره عملکرد مجلس باید گفت این است که مجلس معمولا در تصویب طرح‌ها به مشکل برمی‌خورد زیرا طرح را نمایندگان می‌دهند و معمولا در تأمین منابع دولت به مشکل می‌خورد و به همین دلیل شورای نگهبان معمولا روی طرح‌ها دقت نظر بیشتری به کار می‌گیرد؛ بنابراین انتظار آن است که دولت لایحه بدهد زیرا دولت خودش منابع مالی را در نظر می‌گیرد و شورای نگهبان هم به دلیل آنکه از پیش پیش‌بینی منابع شده است، بیشتر لوایح را تأیید می‌کند».

او درباره ویژگی‌های مثبت مجلس یازدهم بیان کرد: «مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به طبقات ضعیف جامعه دارد و این بسیار ویژگی مثبتی است؛ از سوی دیگر مشاهده می‌شود که جهت‌گیری‌های مجلس در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم است».

این فعال سیاسی درباره نگاه اقتصادی مجلس هم اظهار کرد: «مجلس سعی می‌کنند موانع اقتصادی را از پیش پای دولت بردارد و اتفاقا می‌بینیم که هر سه قوه در این مسیر هماهنگ عمل می‌کنند و همین هماهنگی می‌تواند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد. وقتی به خروجی جلسات سران قوا نگاه می‌کنیم، واقعا امیدوار می‌شویم و مشاهده می‌کنیم که هر سه قوه در یک راستا و برای حل مشکلات مردم گام برمی‌دارند».

ابراهیمی در پایان درخصوص وظیفه نظارتی مجلس هم تصریح کرد: «در بعد نظارتی هم مجلس خوب عمل کرده است و می‌بینیم که نمایندگان به حوزه‌های مختلف انتخابیه سرکشی می‌کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد