نگاه تحلیلگر/ گفتگوی فردا با بخشایش اردستانی؛

دولت سیزدهم در شعار قوی است، عملش را هم باید دید

کد خبر: 1089273

یک استاد دانشگاه گفت: روی هم رفته در شعار خیلی دست کابینه را بالا و قوی می بینیم اما عملش را هم باید دید.

دولت سیزدهم در شعار قوی است، عملش را هم باید دید

گروه سیاسی فردا: کابینه دولت سیزدهم را بسیاری عصاره ظرفیت های جریان اصولگرایی پیش بینی می کردند اما بعد رونمایی از وزرای پیشنهادی گویا صاحب نظران می کوشند تصویر واقعی تری از توانایی این دولت به مردم ارائه دهند.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره ارزیابی کابینه دولت سیزدهم گفت: چند نکته را می توان درباره این موضوع مورد اشاره قرار داد، نخست آنکه شاخص و ملاک آقای رئیسی برای انتخاب اعضای کابینه میزان پیروی افراد از او بوده است، یعنی هر کدام پیرو تر بودند، معرفی شدند.

وی افزود: آقای رئیسی همکاران خود در دولت را از اصولگراها انتخاب کرد. معتقدم این اتفاق درستی بود که آقای رئیسی اعضای کابینه را از جریان نزدیک به خود یعنی اصولگراها برگزید اما شخصا علاقه داشتم او اصولگراهای شایسته را معرفی کند، نه آنکه هر که "پیرو تر" بود "شایسته تر" هم هست.

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: آقای رئیسی در دفاع از کابینه به تشریح مکانیزمی پرداخت که براساس آن اعضای کابینه مشخص و معرفی شدند، حرف او نیز درست است چون برخی همشهری هایم من را معرفی کرده بودند، از این رو یک پیامک برایم ارسال شد که نوشته بود «شما معرفی شدید و سابقه کاری و برنامه هایتان را جهت بررسی ارسال کنید». در جواب پیامک من نوشتم که «شوخی خوبی است ولی شیرین است».

وی افزود: من با افراد وزارت خارجه صحبت کردم کسی آقای امیرعبدالهیان را به آقای رئیسی معرفی نکرده بود. با آموزش و پروش صحبت کردم کسی باغ گلی را معرفی نکرده بود. وزیر پیشنهادی آموزش عالی را هم نمی شناسم. سایر وزارتخانه ها نیز تقریبا همین شرایط را دارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: به نظر می رسد یاران محفلی آقای رئیسی نشستند و این افراد را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کردند. وقتی برنامه های آنها را دیدم، اثری از موفقیت در آن نیافتم. من در سالهای 1990 تا 1994 در استرالیا تحصیل می کردم، اتفاقا در همان دوران قرار بود از میان دو نفر یکی رئیس دولت شود. شعار یکی از آنها فقط یک جمله بود «یک باک بنزین را از 20 دلار به 19 دلار کاهش می دهم.».

وی افزود: امروز وقتی به برنامه های وزرای پیشنهادی نگاه می کنیم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می شود. همه آنها می گویند «وضعیت بد است» خوب همه مردم این را می دانند، شما چه طور می خواهید این وضعیت را مدیریت کنید، اگر راه حلی ندارند، فرق آنها با مردم عادی چیست؟ تقریبا برنامه وزرای پیشنهادی مجمع الجزایری هستند که هیچ پیوستگی ندارند.

این استاد دانشگاه گفت: روی هم رفته در شعار خیلی دست کابینه را بالا و قوی می بینیم اما عملش را هم باید دید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد