در گفتگو با فردا مطرح شد؛

حاتمی: تعامل‌گرایی و عملکرد قالیباف، اقبال نمایندگان به او را بیشتر کرد

کد خبر: 1069130

عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت:رئیس مجلس با وجود داشتن یکسری وظایف ذاتی، در صحن از شرایط مساوی با نمایندگان برخوردار است. در مجموع مدیریت مجلس کار سختی است اما آقای قالیباف از پس آن برآمد.

حاتمی: تعامل‌گرایی و عملکرد قالیباف، اقبال نمایندگان به او را بیشتر کرد

گروه سیاسی فردا: انتخابات هیأت رئیسه سال دوم مجلس یازدهم امروز برگزار شد، دکتر قالیباف با توجه به حجم بالای تخریب ها، آرای بیشتری از سال گذشته کسب کرد و این نشان می دهد که دروغ بودن تخریب ها برای نمایندگان ثابت شده است و آن تخریب ها کارایی نداشتند.

حسین حاتمی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ارزیابی انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای گفت: سال گذشته آقای قالیباف نخستین تجربه خود را در حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تجربه کرد اما با این وجود در حوزه تحول گرایی کارکرد خوبی از خود نشان داد و کارنامه شایسته ای به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: با وجود شرایط کرونایی کشور که فعالیت های مجلس را دچار فراز و فرود کرد، کارنامه و عملکرد شایسته دکتر قالیباف نمایندگان مجلس را قانع کرد و آنها را به این جمع بندی رساند که رئیس مجلس، به رغم محدودیت ها کارکرد لازم و مورد انتظار خود را داشته است.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس یادآور شد: آقای دکتر قالیباف درباره انتخابات ریاست جمهوری رفتار ایثارگرانه‌ای از خود نشان داد که باعث شد نمایندگان به این جمع بندی برسند که حضور او در رأس قوه مقننه ظرفیت مضاعفی را برای نهاد قانون‌گذاری ایجاد می کند و این مسئله می تواند مجلس را در تحقق هدف‌گذاری هایش کمک کند.

وی ادامه داد: گفتمان و مشی مدیریتی خاص آقای قالیباف ظرفیتی برای «کشور»، «جناح اصولگرا، ارزشی و انقلابی» و «جناح غیراصولگرا» محسوب می شود چون کسی که گفتمان فعال‌تری دارد موقعیت رقیب نیز برای او مهم است تا براساس خردورزی و گفتگو مسائل کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده اصولگرای مجلس بیان کرد: آقای قالیباف شخصا آدم تعامل‌گرایی است سعه صدر خوبی دارد، در این یک سال این رویکرد را به خوبی نشان داد. اداره قوه مقننه متفاوت از دو قوه دیگر است چون در قوای مجریه و قضائیه اختیارات سلسله مراتبی است اما رئیس مجلس با وجود داشتن یکسری وظایف ذاتی، در صحن از شرایط مساوی با نمایندگان برخوردار است. در مجموع مدیریت مجلس کار سختی است اما آقای قالیباف از پس آن برآمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد