کاظمی: در ۸ شهر حدنصاب قانونی برای برگزاری انتخابات را نداریم

کد خبر: 1067048

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها گفت: در ۸ شهر حدنصاب قانونی برای برگزاری انتخابات شورا‌ها را نداریم که در حال بررسی این موضوع هستیم.

کاظمی: در ۸ شهر حدنصاب قانونی برای برگزاری انتخابات را نداریم

باشگاه خبرنگاران: سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست خبری خود گفت: برخی با اهداف سیاسی، تبلیغاتی، احساسی، بدون مطالعه و عجولانه نسبت به موضوعی اظهار نظر می کنند. برخی عنوان کردند انتخابات در ۲۱ شهر به جهت رد صلاحیت گسترده برگزار نمی شود. در نتیجه دستور دادم این ۲۱ شهر احصاء شود. شهرهای کم جمعیت دچار این مسئله شدند که ۱۳ مورد از ۲۱ شهر شمارش شده، به جهت رد صلاحیت هیئت های اجرایی از حد نصاب افتاده‌اند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اضافه کرد: آمار و ارقام اصلی پس از رسیدگی نهایی این هیئت اعلام می‌شود و آن ۲۱ شهر در هیئت‌های استانی با تایید صلاحیت ها در بررسی مجدد، به ۸ شهر رسیده و قطعاً با تصمیم نهایی هیئت مرکزی این رقم هم قابل جابجایی است.

کاظمی گفت: اگر صبور باشید که یقیناً به طور دقیق صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنیم و اظهارنظر برای مراحل بعدی خواهد بود. باید تا رسیدگی هیئت مرکزی نظارت به عنوان مرجع نهایی رسیدگی و تصمیم گیری درباره رد صلاحیت ها صبر کرد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا با بیان اینکه کارگروه‌هایی برای بررسی پرونده‌ها در این هیئت ایجاد شده است، اظهار کرد:  یکی از کارگروه‌ها وظیفه دارد تمام پرونده‌های سراسر کشور که هیچ مرجعی درباره آن‌ها اظهار نظری نداشته مورد بررسی قرار دهد و این دسته از پرونده‌ها قطعاً مورد تایید هیئت مرکزی نظارت خواهد بود.

کاظمی افزود: با توجه به قولی که به مردم داده ایم، اکنون در مرحله رسیدگی هیئت مرکزی نظارت به پرونده‌ها هستیم و از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت از سراسر کشور اعتراض‌ها به صلاحیت‌ها را دریافت می‌کنیم.

این نماینده ادامه داد: به دلیل شرایط کرونایی کشور بیشتر در بیانیه‌ای از سه طریق اعتراض افراد به بررسی صلاحیت شان را دریافت می‌کنیم. فرمانداری‌های سراسر کشور، هیئت‌های عالی نظارت استان‌ها و سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران محل دریافت اعتراض‌ها خواهد بود که ما در چهار روز به صورت  حضوری در این سالن اعتراض‌ها را دریافت می‌کنیم.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا اعلام کرد: پس از پایان دریافت اعتراض‌ها تا ۱۷ و ۱۸ خرداد ۷۲ تا ۴۸ ساعت قبل آغاز تبلیغات نظر نهایی را در مورد صلاحیت نامزد‌های شورا‌های شهر بیان خواهیم کرد.

کاظمی گفت: ۱۲ درصد از نامزد‌های رد صلاحیت شدند که در هیئت‌های نظارت شهرستانی پس از بررسی اعتراض ها، حدود ۲ درصد تایید و ۴ درصد از رد صلاحیت شدگان هیئت‌های نظارت شهرستان مورد تایید هیئت عالی استانی قرار گرفتند و جمعه ۶ درصد در هیئت عالی نظارت استان‌ها تایید شدند.

وی افزود: ۹۱۴ نامزد نسبت به رد صلاحیت شان از سوی هیئت‌های اجرایی اعتراضی نداشتند و ۱۱۶۷ نفر از نامزد‌های رد صلاحیت شده از سوی هیئت عالی نظارت در شهرستان‌ها نیز هیچ اعتراضی نسبت به رد صلاحیت خود نکردند. در مجموع ۲۰۸۱ نفر از رد صلاحیتی‌های هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ اعتراضی نکردند که این عدد ۴ درصد رد صلاحیت شدگان را تشکیل می‌دهد.

این نماینده مجلس گفت: سیصد هزار نفر از مجموع نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر و روستا هستند که ۵۱ هزار و و ۶۰۰ نفر متعلق به شورا‌های شهر هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد