جهانگیری؛ نامزد احتمالا اصلی

کد خبر: 1066470

اصلاح‌طلبان طبق وعده فردا از گزینه اصلی خود رونمایی می‌کنند و گمان می‌رود که جانب جهانگیری را بگیرند.

جهانگیری؛ نامزد احتمالا اصلی

گروه سیاست سایت فردا – آخرین روز ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری است و احتمالا اسحاق جهانگیری نیز راهی وزارت کشور خواهد شد. او پیش‌تر گفته بود که نگفته نمی‌آید و در روزهای اخیر نیز این گمانه که نامزد اصلی اصلاح‌طلبان باشد تقویت شده است. البته هنوز هم برخی معتقدند که ممکن است اصلاح‌طلبان در صورت نیامدن جهانگیری و یا رد صلاحیت وی پشت لاریجانی بایستند. 

به هرحال هنوز در مرحله ثبت نام هستیم، جهانگیری احتمالا خواهد آمد و اصلاح‌طلبان نیز آنطور که جواد امام گفته بود، فردا از گزینه مورد اجماع خود رونمایی می‌کنند. 

 قطعی بودن تصمیم جهانیگری برای کاندیداتوری را محمدرضا جلایی‌پور، عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران رسانه‌ای کرد و به «ایسنا» گفت: «پیام‌ها و تماس‌های جداگانه تعدادی از رهبران و بزرگان اصلاحات باعث شد اسحاق جهانگیری عصر پنج‌شنبه، تصمیم قطعی‌اش برای حضور در انتخابات را اتخاذ کند.»

بر اساس این گزارش جهانگیری به عنوان کاندیدای پیشنهاد شده توسط بیش از دو سوم اعضای جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام خواهد کرد. او بعد از ظریف با ۳۵ رای دومین کاندیدای پیشنهادی اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران بود و با در نظر گرفتن شانس اندک تاجزاده برای تایید صلاحیت، گزینه مورد اجماع خواهد شد.

اگرچه جهانگیری به خاطر حضور در دولت روحانی و مسوولیتی که بابت وضع موجود به گردن دارد، با انتقاداتی مواجه است اما از سوی اهالی سیاسی رقیبی قدر برای رییسی و لاریجانی به شمار می‌رود. شاهد آن‌که عبدالله گنجی، مدیرمسوول روزنامه «جوان»‌، در هشتگ‌هایی، سیدابراهیم رییسی، علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری را به‌عنوان سه قطب انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده است.

روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان ملی» نیز امروز جهانگیری را عکس یک کرده و گزینه احتمالا اصلی می‌خواند. آرمان ملی نوشته است: « اصلاح‌طلبانی که طی یک ماه اخیر با دو شوک انتخاباتی؛ یعنی نهی سید‌حسن خمینی برای ورود به انتخابات و عدم‌حضور ظریف در انتخابات مواجه شدند احتمالا خیر کثیر خود را در اجماع روی اسحاق جهانگیری خواهند دید و با توجه به قطعی شدن ثبت‌نام جهانگیری در انتخابات پیش‌رو  و دعوت بزرگان اصلاحات و حامیان تولید و صنعت از ایشان می‌توان او  گزینه نهایی اصلاح‌طلبان دانست. با این حال روز یکشنبه تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان گرفته خواهد شد که چه کسانی با حمایت اصلاح‌طلبان وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهند شد. آنچه مسلم است جهانگیری از ظرفیت بالایی برای تاثیر‌گذاری بر انتخابات برخوردار است. حال دیگر دوران وجه المصالحه قراردادن اسحاق جهانگیری و نادیده گرفتن توان اجرایی و مدیریتی او تمام شده است؛ همه منتظرند تا ناگفته‌های او را در مناظرات انتخاباتی بشنوند. او دوره گذشته در پاره‌ای مواقع وجه المصالحه می‌شد و هزینه می‌داد بدون اینکه خودش موافق آن تصمیم باشد. جهانگیری برادر دو شهید است و ارتباط بسیار نزدیکی با سردار قاسم سلیمانی داشت.»


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد