امیرعبداللهیان: مناسبات تهران و عراق همواره روند دوستانه دارد

کد خبر: 1048678

مدیرکل بین الملل مجلس در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق بر اهمیت تداوم فعالیت یونامی در هماهنگی با نهاد‌های قانونی از جمله مجلس و دولت عراق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان: مناسبات تهران و عراق همواره روند دوستانه دارد

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین امیرعبداللهیان در ابتدای دیدار با هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، ضمن تاکید بر روابط عمیق و راهبردی میان دو کشور، تصریح کرد: مناسبات تهران و عراق همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل مجلس بر اهمیت تداوم فعالیت یونامی در هماهنگی با نهاد‌های قانونی از جمله مجلس و دولت عراق تاکید کرد.

وی افزود: تلاش برخی کشور‌ها از جمله آمریکا و عربستان سعودی در استفاده مدیریت شده و ابزاری از تروریسم و دامن زدن به ناامنی و رشد آن در عراق و منطقه از جمله علل نا امنی‌ها در عراق و منطقه است.

امیرعبداللهیان توجه به جایگاه مهم مرجعیت و حمایت از روند سیاسی و انتخاباتی عراق را یک فرصت مهم برای همه عراقی‌ها برشمرد.

وی با اشاره به ترور آمریکایی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس افزود: سازمان ملل متحد برای تضمین امنیت منطقه باید به مسئولیت بین المللی خود در ماجرای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس - قهرمانان بزرگ ملی و بین المللی مبارزه علیه تروریسم- عمل کند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد که دشمنان باردیگر امنیت عراق را هدف قرار داده اند و تاکید کرد‌که باید با ریشه‌ها و عوامل افراط گرایی و تروریسم مبارزه کرد.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه کاخ سفید افزود: آمریکا باید از رویکرد مبتنی بر استاندارد دوگانه در بازی سیاسی - امنیتی و تقویت تروریسم دست بردارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت از امنیت و ثبات عراق حمایت می‌کند و ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم و به طرف‌هایی که بدنبال رشد مجدد تروریسم در عراق، سوریه و منطقه هستند هشدار جدی می‌دهیم.

وی با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش روی عراق اظهار داشت: ما به رای و تصمیم مردم عراق احترام می‌گذاریم. امروز عراق نمونه‌ای از دموکراسی در منطقه است.

خانم هنیس پلاسخارت در ادامه این دیدار گفت: ریشه‌های تروریسم باید از میان برداشته شود و با شکست نظامی داعش نمی‌توان امیدوار بود که هسته اصلی آن‌ها از بین رفته باشد.

وی افزود: عراق در شرایطی قرار دارد که می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد و با رفع اختلافات موجود، انتخابات خود را برگزار کند. بحث ناامنی در عراق فقط منحصر به داعش نیست و متاسفانه عوامل دیگری در آن نقش دارد.

هنیس پلاسخارت گفت: ما هم معتقدیم که ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تاثیرات زیادی بر دو ملت و منطقه داشته است. سازمان ملل به دنبال برقراری صلح و امنیت است و برای برگزاری یک انتخابات آرام در عراق تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وی افزود: این به معنای دخالت در امور عراق نیست، بلکه فقط نظارت خواهیم داشت تا یک انتخابات سالم برگزار شود که برخواسته از رای مردم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد